Otkako je Dalmatina puštena u promet sredinom 2005., Hrvatske su autoceste u njeno izvanredno održavanje uložile 194,4 milijuna kuna. Tako je svake godine u hitne popravke te samo 10 godina "stare" autoceste potrošeno u prosjeku 20-ak milijuna kuna. Ti troškovi bili bi i veći da HAC nije zadnjih godina zbog recesije morao rezati troškove. Dodatni trošak HAC-u za izvanredno održavanje bit će premještanje poklopaca šahtova, preko kojih sad prelaze kotači vozila, prema sredini kolnika. Kolika će biti vrijednost te investicije u HAC-u ne znaju jer još nisu izradili projekt.
A šahtovi na pogrešnim mjestima posljedica su loše izvedenih radova pri ubrzanoj gradnji autocesta, ponajprije Dalmatine, kažu nam naši sugovornici iz građevinske branše. I sad to dolazi na naplatu. U jeku gradnje autocesta u Hrvatskoj, od 2002. do početka ekonomske krize, sve uprave HAC-a bile su pod velikim pritiskom političara da se autoceste što prije sagrade i puste u promet, naravno, uz prigodnu svečanost. Tako su, govore nam naši sugovornici, autoceste "sfušane" pa je stoga i bilo moguće da se puste u promet iako, primjerice, poklopci šahtova nisu ugrađeni po projektu.
Utjecaj politike je pri tome bio toliki da su izvedeni radovi na autocestama i uz takve propuste prolazili stručni nadzor i na tehničkom pregledu, što je primijetila i Prometna inspekcija koja je u rješenju o premještanju poklopaca šahtova navela da su propuste morale uočiti i osobe zadužene za održavanje u HAC-u. No dok šaht u tuneli Plasini 2013. nije puknuo i izazvao prometnu nesreću, problem šahtova nitko nije primijetio.
Najviše je "sfušana" autocesta prema Splitu, čije je puštanje u promet bilo ostvarenje hrvatskog sna. Na autocesti od Bosiljeva do Splita, koju je gradio američki Bechtel, tako su odvodne cijevi bile razbijene ili zatrpane, odvodi su bili puknuti, cjevovodi oštećeni jer su u njih zabijali stupove zaštitne ograde... Naši sugovornici kažu da su jedan od većih problema na A1 i loše izvedeni usjeci pa HAC stalno mora dodatno ulagati u njih kako bi se spriječili odroni. HAC ove godine planira u izvanredno održavanje Dalmatine potrošiti 14,7 milijuna kuna, a taj će novac najvećim dijelom otići upravo na sanaciju usjeka i popravak loše površinske odvodnje s kolnika.
Od 2002. godine dosad HAC je u izvanredno održavanje autocesta uložio čak 1,8 milijardi kuna.
Da je tome tako onda bi poslali Bechtelu nek sam popravi što je sfušao. Prije se taj novac troši na kupovinu skupih auta i uhljebe. Dao bi vam ja kontrolu svake kune pa bi vijedli koliko godišnje ode na "popravke". Osim toga treba smanjiti cijenu cestarine i uvesti 30-40% niže cijene izvan sezone. Tada bi se svi vozili autocestom i brzo bi nestali problemi.