Podrška karlovačkim školama

U projekt integracije u redovni obrazovni sustav uključeno 90 učenika

Foto: Dominik Grgurić/Pixsell
U projekt integracije u redovni obrazovni sustav uključeno 90 učenika
13.12.2013.
u 17:25
Provodit će se do veljače 2015. godine, vrijedan je 257.755,54 eura, a nositelj je Centar za odgoj i obrazovanje djece i mladeži
Pogledaj originalni članak

U 38 razrednih odjela imamo 744 učenika. Našu školu pohađa 27 učenika s teškoćama i još je troje u postupku. Dosad ih je 23 dalo suglasnost za sudjelovanje u projektu od kojeg najviše pomoći očekujemo upravo u savjetima za rad s učiteljima – rekle su ravnateljica OŠ Dubovac Irmelina Sablić i soc. pedagoginja Snježana Žunac.

Nedostaju stručnjaci

To je jedna od šest karlovačkih škola uključenih u projekt “Svi za jednog, jedan za sve” radi poboljšanja kvalitete školovanja učenika s teškoćama. Većina takvih učenika uključenih u redovan obrazovni sustav ima nedovoljnu stručnu podršku, a školama nedostaju stručnjaci specifičnih stručnih kompetencija i iskustva.

To bi trebao promijeniti upravo ovaj projekt kojeg do veljače 2015. provodi Centar za odgoj djece i mladeži Karlovac u suradnji sa svojim partnerima, Gradom Karlovcem te osnovnim školama Dragojle Jarnević, Dubovac, Grabrik, Švarča, Turanj i Draganići.

Kako je naglasila administrativno-financijska menadžerica Mirna Protulipac, projekt je vrijedan 257.755,54 eura, od čega EU sufinancira čak 94,45 posto. Prvi su koraci već poduzeti, a formiran je i mobilni tim koji u školama predano radi posljednja dva mjeseca

– Dobili smo dosad 90 suglasnosti od roditelja učenika. Najveći ih je broj s prilagođenim programom i individualiziranim pristupom, i to od petog do osmog razreda. Nešto manji broj je učenika od prvog do četvrtog razreda, podjednako s prilagođenim i individualiziranim pristupom.

U odnosu na vrste teškoća najviše imamo osnovaca sa sniženim intelektualnim sposobnostima. Zatim slijede specifične poteškoće pri učenju, a najmanji učenika ima problema s oštećenjem vida i sluha, riječ je samo o jednom učeniku – rekla je Marina Mišić, koja zajedno sa Željkom Kostanjšek čini mobilni tim.

Voditeljica projekta Nikolina Ivinac kaže da će projektom poboljšati stručne kompetencije nastavnog i nenastavnog osoblja kroz individualne razgovore, savjetovanja, konzultacije, predstavljanje novih metoda rada s učenicima... Održavat će se i seminari i niz drugih sličnih aktivnosti.

Suradnja sa školama

Ravnatelj karlovačkog Centra Volodymyr Kubynsky napominje da su integraciju provodili u suradnji s osnovnim i srednjim školama. Međutim, 2010. uvidjeli su da se trebaju prilagoditi duhu vremena, pa je nastao ovaj projekt, točnije strategija o brizi za djecu s poteškoćama.

Očekuje da se tim nadoveže na ono što su već napravili. Franca Puškarić iz Centra upozorila je da se Pravilnik o školovanju djece s teškoćama uređuje već godinama. No, svaki put "pada" na dijelu koji se odnosi na izbor predsjednika povjerenstva, a u svakoj školi ima djece s jednom od devet utvrđenih teškoća.

'NISMO DOVOLJNO ULAGALI GODINAMA'

Trumpove izjave zabrinule su ovu europsku državu, odmah su počeli ulagati u obranu: 'Nismo na prodaju'

Na Trumpove zahtjeve za vlasništvom i kontrolom Grenlanda je Grenlandski premijer Mute Egede rekao kako "nisu na prodaju", a dodao je kako bi Grenlanđani i dalje trebali biti otvoreni za suradnju i trgovinu, posebice sa svojim susjedima. Analitičari ističu kako je o ovom planu Danska raspravljala već duže vrijeme te kako to nije direktan odgovor na Trumpove komentare.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.