U 38 razrednih odjela imamo 744 učenika. Našu školu pohađa 27 učenika s teškoćama i još je troje u postupku. Dosad ih je 23 dalo suglasnost za sudjelovanje u projektu od kojeg najviše pomoći očekujemo upravo u savjetima za rad s učiteljima – rekle su ravnateljica OŠ Dubovac Irmelina Sablić i soc. pedagoginja Snježana Žunac.
Nedostaju stručnjaci
To je jedna od šest karlovačkih škola uključenih u projekt “Svi za jednog, jedan za sve” radi poboljšanja kvalitete školovanja učenika s teškoćama. Većina takvih učenika uključenih u redovan obrazovni sustav ima nedovoljnu stručnu podršku, a školama nedostaju stručnjaci specifičnih stručnih kompetencija i iskustva.
To bi trebao promijeniti upravo ovaj projekt kojeg do veljače 2015. provodi Centar za odgoj djece i mladeži Karlovac u suradnji sa svojim partnerima, Gradom Karlovcem te osnovnim školama Dragojle Jarnević, Dubovac, Grabrik, Švarča, Turanj i Draganići.
Kako je naglasila administrativno-financijska menadžerica Mirna Protulipac, projekt je vrijedan 257.755,54 eura, od čega EU sufinancira čak 94,45 posto. Prvi su koraci već poduzeti, a formiran je i mobilni tim koji u školama predano radi posljednja dva mjeseca
– Dobili smo dosad 90 suglasnosti od roditelja učenika. Najveći ih je broj s prilagođenim programom i individualiziranim pristupom, i to od petog do osmog razreda. Nešto manji broj je učenika od prvog do četvrtog razreda, podjednako s prilagođenim i individualiziranim pristupom.
U odnosu na vrste teškoća najviše imamo osnovaca sa sniženim intelektualnim sposobnostima. Zatim slijede specifične poteškoće pri učenju, a najmanji učenika ima problema s oštećenjem vida i sluha, riječ je samo o jednom učeniku – rekla je Marina Mišić, koja zajedno sa Željkom Kostanjšek čini mobilni tim.
Voditeljica projekta Nikolina Ivinac kaže da će projektom poboljšati stručne kompetencije nastavnog i nenastavnog osoblja kroz individualne razgovore, savjetovanja, konzultacije, predstavljanje novih metoda rada s učenicima... Održavat će se i seminari i niz drugih sličnih aktivnosti.
Suradnja sa školama
Ravnatelj karlovačkog Centra Volodymyr Kubynsky napominje da su integraciju provodili u suradnji s osnovnim i srednjim školama. Međutim, 2010. uvidjeli su da se trebaju prilagoditi duhu vremena, pa je nastao ovaj projekt, točnije strategija o brizi za djecu s poteškoćama.
Očekuje da se tim nadoveže na ono što su već napravili. Franca Puškarić iz Centra upozorila je da se Pravilnik o školovanju djece s teškoćama uređuje već godinama. No, svaki put "pada" na dijelu koji se odnosi na izbor predsjednika povjerenstva, a u svakoj školi ima djece s jednom od devet utvrđenih teškoća.