Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u periodu od siječnja do kraja ožujka ostvareno 894.000 dolazaka (+19%) i 2,3 milijuna noćenja (+20%). Od toga su strani turisti ostvarili 596.000 dolazaka (+27%) i 1,6 milijuna noćenja (+29%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 6% te u noćenjima za 4%.
„Pozitivni turistički rezultati za prva tri mjeseca i uskršnji vikend potvrda su uspješnosti cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj koji iz godine u godinu obara rekorde te ucrtava Hrvatsku među najznačajnije svjetske turističke destinacije. Rezultat je to dobre pripreme i zajedničkih aktivnosti svih dionika u turizmu, privatnog i javnog sektora. Svakako treba istaknuti i potporu naše Vlade koja je prepoznala važnost turizma za cjelokupno gospodarstvo zemlje što je doprinijelo povećanju kvalitete, prihoda te dolazaka i noćenja posjetitelja“, izjavio je ministar turizma Gari Cappelli i nadodao: „Kvaliteta i održivi razvoj su nam apsolutni prioriteti te u tom smislu svake godine napredujemo. Brojne komparativne prednosti i sve konkurentnija pozicija Hrvatsku čine i poželjnom investitorima, što su potvrdili i prestižni Financial Times te agencija za kreditni rejting Standard & Poor's. Kroz brojna ulaganja, cilj nam je poticanje daljnjeg zapošljavanja te i u ovoj turističkoj godini ostvariti još jedan značajan iskorak za hrvatski turizam“, zaključio je ministar Cappelli.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić naglasio je kako su ostvareni rezultati posljedica brojnih promotivnih aktivnosti, kao i odlične pripreme sezone. „Ostvareni rezultati tijekom prva tri mjeseca ove godine, kao i rezultati ostvareni tijekom uskršnjeg vikenda potvrđuju naše najave o dobroj turističkoj godini. Naš je cilj zadržavanje pozitivnih trendova tijekom predsezone, odnosno tijekom travnja, svibnja i lipnja pa tako na razini prve polovine godine očekujemo kumulativni rast turističkog prometa od 10 do 15 posto. Da bi navedeno realizirali nastavit ćemo s provođenjem ključnih marketinških i PR aktivnosti na emitivnim tržištima, kao i sa kvalitetnim odnosima s ključnim partnerima, odnosno turoperatorima i avioprijevoznicima, koji potvrđuju rast potražnje za hrvatskim destinacijama te najavljuju uvođenje brojnih novih aviolinija“, izjavio je direktor Staničić, dodavši kako veseli činjenica što su značajan doprinos tijekom prva tri mjeseca ostvarila i daleka tržišta poput SAD-a ili Koreje.
Tijekom prva tri mjeseca najviše je noćenja ostvareno u Istri (545.000 noćenja), Zagrebu (401.000 noćenja) te na Kvarneru (334.000 noćenja). Slijede Splitsko-dalmatinska županija s 273.000 noćenja, Dubrovačko-neretvanska s 222.000 noćenja, Zadarska sa 118.000 noćenja, Šibensko-kninska sa 77.000 te Ličko-senjska županija s 36.000 noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 150.000 dolazaka (+8%) i 341.000 noćenja (+12%), a gledajući po županijama najviše je noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (79.000 noćenja), Međimurskoj (39.000 noćenja), Osječko-baranjskoj (36.000 noćenja) i Varaždinskoj županiji (34.000 noćenja).
U navedenom je razdoblju najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (196.000 noćenja), BiH (184.000 noćenja), Austrije (184.000 noćenja), Slovenije (170.000 noćenja) i Italije (104.000 noćenja), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u hotelima (1,4 milijuna noćenja) te u objektima u domaćinstvu (446.000 noćenja).
U ožujku ostvaren porast od 31% u noćenjima
U ožujku je u Hrvatskoj ostvareno 450.000 dolazaka i 1,1 milijun noćenja što u usporedbi s ožujkom 2017. godine predstavlja poraste od 27% u dolascima i 31% u noćenjima. U ožujku je najviše noćenja ostvareno u Istri (312.000 noćenja), na Kvarneru (167.000 noćenja) te u Zagrebu (156.000 noćenja), dok je na kontinentu u ožujku ostvareno 54.000 dolazaka i 116.000 noćenja, od čega je najviše noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj, Osječko-baranjskoj i Međimurskoj županiji.
Tijekom Uskrsa ostvareno više od 285 tisuća noćenja
U periodu od 30. ožujka do 2. travnja, odnosno tijekom produženog uskršnjeg vikenda u Hrvatskoj je ostvareno 91.497 dolazaka i 285.761 noćenja. Od toga je najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (61.737 noćenja), Hrvatske (40.927 noćenja), Italije (26.860 noćenja), Austrije (24.303 noćenja), Slovenije (12.578 noćenja), Ujedinjene Kraljevine (9.107 noćenja) i SAD-a (8.768 noćenja).
Gledajući po destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Dubrovniku (30.355 noćenja), Poreču (20.560 noćenja), Zagrebu (19.015 noćenja), Rovinju (16.147 noćenja), Opatiji (12.909 noćenja), Splitu (11.790 noćenja), Zadru (9.727 noćenja), Medulinu (9.666 noćenja), Umagu (9.424 noćenja) i Puli (9.009 noćenja). Dodajemo kako je najviše noćenja ostvareno u hotelima (63% ukupnih noćenja) te u objektima u domaćinstvu (17% ukupnih noćenja).