Projekt Rijeka Gateway

U Rijeci niče najmoderniji kontejnerski terminal na daljinsko upravljanje, vrijedan je 380 milijuna eura

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
08.05.2024.
u 14:15
Nizozemsko-hrvatski konzorcij uređuje kontejnerski terminal u Luci Rijeka vrijedan 380 milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Najvrednije riječko ulaganje, ono u najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe u Luci Rijeka (koji je Večernjak nedavno obišao) i koje provodi tvrtka Rijeka Gateway, posjetila je i Charlotte van Baak, veleposlanica Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj, u pratnji počasne konzulice Vande Poščić. Obišla je gradilište u riječkoj luci u koje tvrtka Rijeka Gateway ulaže 380 milijuna eura za najmoderniji, daljinski upravljani kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe.

Direktor projekta Rijeke Gateway Koen Benders predstavio je projekt pokrenut između nizozemskog APM Terminalsa i ENNA grupe, a koji će Hrvatsku i regiju postaviti čvrsto na kartu globalne trgovine te će osloboditi potencijal Rijeke i Hrvatske kao važnog logističkog regionalnog središta. Time će Rijeka postati glavna luka Jadrana za kontejnerski prijevoz robe, što su sada Trst i Kopar. Uređenje terminala trebalo bi biti završeno sredinom iduće godine, kada bi trebao početi s radom. Predviđa se da će novi terminal, vrijedan 380 milijuna eura, podići promet luke već u prvoj godini rada, dakle u 2025., za 500.000 kontejnerskih jedinica na pristaništu, što je pet milijuna tona novog tereta. Sadašnji je promet luke 14 milijuna tona i on ovom investicijom raste za još pet milijuna tona.

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Reportaža iz Luke Rijeka

– Saznala sam više o partnerstvu vodećeg globalnog operatera terminalima APM Terminals i domaćeg partnera ENNA grupe. Činjenicu da se Rijeka Gateway razvija u moderan kontejnerski terminal u Hrvatskoj smatram pozitivnom za razvoj, ne samo gledajući domaće potrebe, već će se njime olakšati suradnja i povezanost s drugim međunarodnim partnerima poput luke Rotterdam. Ovaj projekt sasvim sigurno jača potencijal naše bilateralne suradnje – rekla je Charlotte van Baak, veleposlanica Kraljevine Nizozemske u Hrvatskoj, nakon prezentacije ulaganja nizozemske tvrtke. Novi terminal u Rijeci bit će opremljen visokom tehnologijom i jedini terminal u ovom dijelu Europe s daljinski upravljanim dizalicama, automatskim ulazima na terminal optičkim prepoznavanjem znakova, tehnološki naprednim IT sistemom za upravljanje terminalom te opremljen električnom opremom kako bi se maksimizirala održivost i smanjila emisija stakleničkih plinova. Električna energija pritom će dolaziti isključivo iz obnovljivih izvora, a primjena najnovije tehnologije znatno će smanjiti emisije CO2 i drugih štetnih plinova. I po uvođenju standarda važnih za smanjenje štetnog djelovanja na okoliš, ovaj je projekt jedinstven u Europi.

– Rijeka Gateway od početka je dizajniran koristeći najviše globalne industrijske standarde u upravljanju kontejnerskim terminalima i logističkim procesima, ali i s tehnologijom koja osigurava minimalan utjecaj terminala na okoliš i na lokalnu zajednicu. Rijeka Gateway vratit će Rijeku na poziciju regionalnog lidera u području pomorstva, logistike i špedicije i ključne ulazne luke za tržišta srednje Europe. I to na održiv način, što nam je u Rijeka Gateway ključna odrednica u realizaciji projekta i kasnije u operativnom radu terminala – kazao je Koen Benders, direktor projekta Rijeka Gatewaya.

VEZANI ČLANCI:

U novom terminalu iduće će godine posao pronaći čak 300 radnika, a broj zaposlenih u idućim bi se godinama trebao povećavati. Rijeka Gateway stoga je, kako bi osigurala školovan kadar, uspostavila i suradnju s Pomorskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci. Predsjednik Uprave Peter Corfitsen te član Uprave Rijeka Gateway Tomislav Žunić s dekanicom Pomorskog fakulteta Anom Perić Hadžić sklopili su ugovor o suradnji s ciljem suradnje i razmjene znanstvenih i stručnih ideja, a studentima Pomorskog fakulteta otvara se i prilika sudjelovanja u mentorskom programu "Gateway to success". Mentorski program omogućava studentima da uče i rade na najnaprednijoj tehnologiji, ali i da iz prve ruke vide sofisticiranu organizaciju jednog modernog terminala, sve uz vodstvo mentora iz tvrtke Rijeka Gateway, kojeg će moći odabrati i od kojeg će moći brzo usvajati vrijedna znanja i iskustva. Suradnja će otvoriti nove mogućnosti razvoja za mlade kadrove u pomorstvu te špediciji i logistici u internacionalnom okruženju, a oni najistaknutiji dobit će odmah i priliku za zapošljavanje i razvoj svoje karijere u području logistike, upravljanja brodovima i posadom te brokerskih aktivnosti.

– Terminal Rijeka Gateway otvorit će 300 radnih mjesta za stručnjake različitih profila. S obzirom na to da investiramo u najmoderniju tehnologiju koju danas može imati jedan ovakav terminal, ta će radna mjesta biti maksimalno sigurna, ugodna i poticajna. Mi stvaramo privlačno radno okruženje koje se može usporediti s najboljim terminalima u Europi, čime omogućujemo našim ljudima da budu konkurentni i pomiču svoje granice. Vrlo smo ponosni što možemo ulagati u razvoj talenata na lokalnoj bazi. Kvalitetna suradnja s lokalnim institucijama iznimno nam je važna kao kompaniji i ponosni smo što nas je Pomorski fakultet prepoznao kao kvalitetnog partnera s kojim može nastaviti razvijati svoje programe i usmjeravati studente – kazao je Peter Corfitsen, predsjednik Uprave Rijeka Gatewaya.

Inače, ulaganja tvrtke Rijeka Gateway jedna su od većih u Luci Rijeka, gdje i druge tvrtke, pa i sama Luka Rijeka, ulaže u izgradnju pristaništa čime bi se vizura Rijeke trebala trajno promijeniti. Projekt gradnje nizinske pruge koja bi trebala spojiti Rijeku s Budimpeštom, koji provode Hrvatske željeznice, dio su tih ulaganja. 

FOTO Znate li zašto se brodogradilište Treći maj tako zove? Imali su dobar razlog za promjenu imena

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobo?ena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobo?ena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobo?ena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobo?ena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobo?ena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Brodogradilište 3. maj
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Brodogradilište 3. maj
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Brodogradilište 3. maj
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Brodogradilište 3. maj
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Na današnji dan 1945. oslobođena je Rijeka i zato brodogradilište nosi ime "3. maj"
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Brodogradilište 3. maj
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Rijeka: Brodogradilište 3. maj

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.