brži transport robe

U rujnu zajedničke hrvatsko-slovensko-srbijanske željeznice

Foto: Reuters
U rujnu zajedničke hrvatsko-slovensko-srbijanske željeznice
21.08.2010.
u 12:55
Namjera je smanjiti vrijeme transporta robe na Koridoru 10; od Ljubljane, preko Zagreba, Beograda i Niša prema Dimitrovgradu i Vranju.
Pogledaj originalni članak

BEOGRAD - Zajedničko željezničko poduzeće Srbije, Hrvatske i Slovenije, koje će značajno smanjiti vrijeme transporta robe na Koridoru 10, počinje s radom 9. rujna, najavio je danas ministar za infrastrukturu u vladi Srbije Milutin Mrkonjić, a prenose mediji u Srbiji.

- U Beogradu će 8. rujna biti završni sastanak i već 9. rujna imat ćemo potpisan sporazum o formiranju zajedničkog poduzeća, koje će početi raditi istog dana sa sjedištem u Ljubljani - rekao je Mrkonjić Tanjugu i dodao da bi prvi vlak zajedničkog poduzeća trebao početi prometovati tijekom rujna.

Pojasnio je da će, bez ikakvih ulaganja u infrastrukturu, već samo smanjenjem administrativnih barijera između ovih triju država, transport robe od Ljubljane do Istambula biti skraćen sa sadašnjih 65, na 40 do 45 sati. Mrkonjić je kazao kako ga je ministar prometa Slovenije Patrik Vlačić izvijestio da su i makedonske i crnogorske željeznice zainteresirane za partnerstvo u tom projektu.

- Oni neće ući u naše zajedničko poduzeće, jer nisu na tom koridoru, ali će kao partneri surađivati s našim poduzećem, što je pravi primjer regionalne suradnje - rekao je ministar Mrkonjić. On je objasnio kako je osnovna ideja da Koridor 10 - od Ljubljane, preko Zagreba, Beograda i Niša prema Dimitrovgradu i Vranju - preuzme dio transporta koji sada ide Koridorom 4, preko Mađarske, Rumunjske i Bugarske, u daleko težim uvjetima.

- Danas Koridorom 4 ide sedam tisuća vlakova, a Koridorom 10 oko tisuću i ako bi uspjeli privući samo još dvije tisuće vlakova na Koridor 10, Srbija, Hrvatska i Slovenija bi značajno uvećale neto devizni priliv - istakao je srbijanski ministar dodajući kako će slovenske željeznice narednih dana dostaviti prijedlog osnivačkog akta o zajedničkom poduzeću i tada će biti prepoznati kako će se dijeliti prihod.

- Ukoliko netko neopravdano izazove kašnjenje, dugo zadržavanje vlakova, to će ići na teret te željezničke uprave, što i prema međunarodnim ugovorima predviđa isplatu određenih penale - rekao je Marković.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

NA
new age
14:58 22.08.2010.

ajmo opet u jugu pa cemo za dvadeset godina opet zaratiti,pa zar nasi ljudi neznaju povijest\"nemojte ici kao guske u maglu\" povjest se ponavlja. narod hrvatske i srbije da je normalan ovo bi zabranio jel dosta nam je ratovanja.

OB
-obrisani-
17:23 21.08.2010.

Džaba smo krečili jer evo ponovo se organije JŽ.

OB
-obrisani-
22:24 21.08.2010.

Poslije svakog formiranja SHS obično slijede prosinačke žrtve