Pivovare kao turističke destinacije

U Sloveniji predstavljen projekt Beer Pass Slovenia kojim se pivarstvo uključuje u turizam

U Sloveniji predstavljen projekt Beer Pass Slovenia kojim se pivarstvo uključuje u turizam
12.08.2023.
u 20:23
Na Međunarodni dan piva predstavljen je u odličnoj pivovari Reset u Brežicama projekt Beer Pass Slovenia koji obuhvaća tamošnjih 15 pivovara
Pogledaj originalni članak

Udruga slovenskih pivara pri Gospodarskoj komori Slovenije osmislila je projekt kojim bi  tamošnje pivovare trebale postati turističkim destinacijama. Projekt Beer Pass Slovenia predstavljen je u zaista sjajnom i među Hrvatima vrlo popularnom ambijentu pivovare Reset u Brežicama na sam Međunarodni dan piva. Beer Pass je u fizičkom smislu knjižica koja doista nalikuje na kakvu putovnicu a koju možete kupiti u nekoj od 15 pivovara koje su ušle u ovaj projekt a njome ostvarujete niz pogodnosti. Primjerice, za cijenu četiri možete degustirati pet piva tih pivovara, specijale koje će te pivovare raditi, ostvariti 15 posto popusta na robu brendiranu Beer Passom, na Međunarodni dan piva što je svaki prvi petak u kolovozu ostvaruje se 15 posto popusta na piva kod u projekt uključenih pivovara, sakupljajući žigove pri posjetima pivovara ulazite u nagradnu igru koja vam može donijeti između 100 i 300 litara piva. Projekt uključuje i internetsku stranicu na engleskom koja će pomoći da pronađete sebi najbližu pivovaru članicu projekta kada ste u Sloveniji. Dakle, doista je projekt okrenut baš prema turistima koje osim upoznavanja Slovenije zanima i njezina pivska scena koje doista nije mala a nije više ni tako mlada. Prema poslovnim podatacima, lani je u Sloveniji poslovalo 99 pivovara s nešto više od 620 zaposlenih. Prošle je godine dodana vrijednost u navedenoj djelatnosti iznosila 70 milijuna eura, a dodana vrijednost po zaposlenom dosegnula je nešto manje od 113.000 eura. Slovenski su pivari lani proizveli 2,2 milijuna hektolitara piva. Lani se u Sloveniji popilo ili na drugi način konzumiralo 1,6 milijuna hektolitara piva, a potrošnja po stanovniku dosegnula je 76 litara. U maloprodaji je prodano 67 posto piva, a ostatak s 33 posto u ugostiteljstvu, podaci su Gospodarske komore Slovenije.

- Pokretanje projekta Beer Pass Slovenia za Sloveniju predstavlja poseban datum. Iako je pivo važan dio gastronomske i turističke ponude Slovenije, kroz projekt Beer Pass Slovenia želimo ulogu piva u slovenskom turizmu dodatno ojačati. Pored toga želimo ljudima približiti odgovorno uživanje alkohola, dignuti kulturu konzumiranja piva te ih ujedno upoznati s ključnim slovenskim turističkim znamenitostima, rekao je Andrej Sluga, predsjednik Udruge slovenskih pivovara pri Gospodarskoj komori Slovenije, inače jedan od osnivača i u nas vrlo poznate slovenske craft pivovare Reservoir Dogs.

Očito je kako se prije svega pod turističkim znamenitostima misli na one gastronomske jer su u Resetu, koji je i sama odlična pivovara, uz njiihova piva bila predstavljena i kuhinja četiriju lokalnih OPG-a gdje su gosti događaja mogli spariti pivo s hranom koju su OPG-i pripremili. Ali, pogledate li web stranicu projekta vidjet ćete da su označene i najzanimljivije lokacije regije gdje se pivovara nalazi. Uključene pivovare su Clef, Crazy Duck, Green Gold, Lobik, Loo-blah-nah, Maister, Pivovarna Maribor, Reservoir Dogs, Reset, Tektonik, Time, Pivovarna Union, Vizir, Zajc uz podršku Instituta za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije. Dakle, kada vidimo popis, vidimo da je riječ o suradnji jedne industrijske pivovare, i u nas prisutnoga Uniona, te još 14 malih neovisnih pivovara. I za nas ovdje bit će interesantno vidjeti razvoj i rezultate ovog dosta ambicioznog projekta.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.