Tog je jutra, 16. veljače 1966., teretni vlak krenuo iz Splita. Nešto prije 9 sati stigao je u stanicu Sadine. S te je stanice odmah javljeno u Kaštel Stari da se putničko-teretna kompozicija može pustiti prema Sadinama. No, dok je strojovođa objašnjavao otpravniku vlakova da je lokomotiva u kvaru i da ne može nastaviti vožnju, situacija je iznenada izmakla kontroli.
Kompozicija teretnoga vlaka, od 18 vagona natovarenih ugljenom, stajala na pruzi nagiba 25 promila te se pokrenula, lagano krenuvši unatrag, a potom je naglo počela ubrzavati. Strojovođa je ipak uspio uskočiti u lokomotivu, no i unatoč svim pokušajima, nije uspio zaustaviti teretni vlak koji je sve brže jurio nizbrdicom. Pri brzini od 75 kilometara na sat, u 8 i 20, u blizini Kaštel Starog došlo je do stravičnog sudara s putničko teretnim vlakom, u kom je bilo 60 putnika. Drvo i željezo razletjeli su se na sve strane.
GALERIJA Vlak srušio kablove na Samoborskoj cesti u Zagrebu
Na mjesto teške nesreće prve su stigle ekipe iz Splita, Trogira, Kaštela i Divulja, ali i brojni građani Splita i Kaštela. Spasioci su aparatima rezali limove, sjekirama uklanjali drvene klupe, a dramatično spašavanje preživjelih i vađenje tijela poginulih iz smrskanih vagona dodatno je otežavao i plamen. Spas je najduže čekala mlada liječnica, Katica Boban, koja je više od sedam sati dozivala pomoć. Ispod gomile željeza i drveta, iz smrskanog je vagona izvučena tek u 15:30 sati te je otpremljena u splitsku bolnicu.
Oko 17:00 sati, kada su ekipe konačno uspjele ukloniti teške čelične limove, na vidjelo su izbili pravi razmjeri katastrofe, tijela 19 poginulih ležala su jedno preko drugog. Broj smrtno stradalih se u konačnici popeo na 29, šest osoba je zadobilo po život opasne ozlijede, a 18 ih je bilo teško ozlijeđeno.
U želji da pomognu preživjelima oko 200 Splićana dalo je krv, a još ih je nekoliko stotina, do kasno u noć, ostalo pred bolnicom, za slučaj da zatrebaju dodatne količine krvi.
U sudaru vlakova nastala je i velika materijalna šteta - uništeno je 18 vagona teretnog vlaka, koji su bili natovareni ugljenom. U putničko-teretnom vlaku smrskana su dva putnička vagona, službeni vagon i još nekoliko teretnih vagona, koji su bili natovareni sumporom i salitrom. Raščišćavanje pruge trajalo je sve do 5 sati ujutro. Protiv strojovođe, njegovog pomoćnika i kočničara te obojice otpravnika vlakova pokrenut je tada krivični postupak te im je bio određen pritvor.
VIDEO Teretni vlak naletio na osobni automobil