EKOPROIZVODNJA Kremšnite od batata najnoviji zagorski brend

U Zaboku održan prvi sajam povrća, voća i cvijeća, Plodovi Zagorja 2008.

11.11.2008.
u 18:01
Pogledaj originalni članak

Sve je vrvilo od šampinjona, kupusa, kelja, graha, patlidžana, cikle, paprike, peršina, a mogla se pronaći i rajčica. Posebnost je bila lavanda, a nazočni su mogli kušati i specijalitet – kremšnite od batata – na prvom sajmu povrća, voća i cvijeća u županiji pod nazivom Plodovi Zagorja 2008.

Organizirali su ga Gospodarsko interesno udruženje proizvođača i prerađivača povrća i uzgajivača cvijeća Krapinsko-zagorske županije, Poljoprivredna zadruga Zagorjeplod te Hrvatski zavod za poljoprivredno-savjetodavnu službu, a održan je u Zaboku.

Plodovi zagorskog truda
– Željeli smo prikazati što sve proizvodimo. Na sajmu prikazan je samo mali dio jer je ostatak već prodan, a i sezona je prošla. Ujedno, sajmom se želi privući što više mladih ljudi, kako bi ostali u našem Zagorju i da naše oranice ne zarastu – rekao je Marijan Pavliša, predsjednik udruženja.

Bila je to jedinstvena prilika da na jednom mjestu izlagači iz cijele županije pokažu svoje posebnosti, ali i plodove teškoga truda.

Poljoprivredno i plodno županijsko područje ipak nije u tolikom djelu zapušteno, a da se sve više osoba, posebice mladih, upušta u proizvodnju povrća, voća i cvijeća, potkrepljuje tvrdnju da će poljoprivreda zaživjeti u Zagorju.

Veliki potencijali
– Ekološka se proizvodnja sve više isplati, kako zbog zdravijeg voća i povrća, tako i zbog uštede. Posebice se isplati mladim ljudima kojima ne oduzima mnogo vremena – ističe Pavliša.

Najrazvijenija su tri područja u županiji gdje godinama postoji plastenička proizvodnja, oko Zaboka, Donje i Gornje Stubice te Zlatara.

– Iako županija ima velike potencijale za razvitak povrćarstva i cvjećarstva, ono još nije dovoljno razvijeno, ali uz poticajne mjere koje se provode, postoji mogućnost za dalji razvitak – rekao je Pavliša.

Iako je sajam, prema mišljenju mnogih, organiziran kada oranice miruju, smatra se velikim uspjehom.

– Živimo na vratima Zagreba i imamo mogućnost plasiranja proizvoda. Iako daljina od središta potrošnje danas ne znači mnogo, smatram da je to svojevrsna prednost koju moramo iskoristiti – rekao je Zorko Vidiček, zamjenik županice za gospodarstvo.

Pogledajte na vecernji.hr