Premda se Zračna luka Rijeka po broju letova i putnika još ne može uspoređivati s Pulom i Zadrom, za najviše četiri godine aerodrom na Krku, do kojega se iz riječkoga centra stiže za 20-ak minuta, prometom će im se približiti. To je realna procjena jer toj zračnoj luci, kaže primorsko-goranski dožupan Marko Boras Mandić, na ruku ide to što ima veće gravitacijsko područje, a u posljednje dvije godine, zahvaljujući ulaganjima Županije i turističkih zajednica u promotivne kampanje, otvorena su nova tržišta kojima je Kvarner privlačna aviodestinacija.
Sekundarno odredište
Pokazuju to i brojke: lani su na Krku zabilježili promet od 110.000 putnika, a ove godine očekuje ih se 180.000, što će značiti i rekord za aerodrom kojemu je 167.000 putnika 2006. dosad bilo najveće ostvarenje. M. Boras Mandić smatra da blizina Zagreba i uređenje Plesa nije minus jer Krk upravo zbog toga ima šansu postati sekundarni aerodrom nacionalne zračne luke za niskobudžetne aviokompanije.
Županija je osigurala i oko pola milijuna kuna za rekonstrukciju i uređenje zgrade zračne luke, prve veće investicije od gradnje davne 1969., pa krčki aerodrom više nije "ružno pače".
– Uređeni su hol i prostor za prihvat putnika, obnovljeni ugostiteljski sadržaji, a na drugoj etaži bit će trgovine, kafić, dječji kutak, bescarinska prodavaonica. Usred zgrade uredit će se i mali botanički vrt – nabraja Damir Ružić, rukovoditelj prometa aerodroma. Uz novu informatičku opremu i pokrivenost besplatnim bežičnim internetom, sve je pripremljeno i za prilagodbu graničnog prijelaza schengenskim pravilima.
Gužva u sezoni
S krčkog aerodroma startale su linije za Stockholm, nova linija Croatia Airlinesa za München i domaća linija Zagreb – Rijeka – London te Trade Airova linija Osijek – Zagreb – Rijeka – Split – Dubrovnik, kao i hidroavionska linija Pula – Rijeka – Rab. Najveći promet bit će tijekom ljeta, kada će se Krk povezati s Londonom i Bruxellesom, Frankfurtom, Berlinom, Düsseldorfom, Stuttgartom, letjet će se za Rigu i Izrael, Oslo, Bern, a linije novog skandinavskog avioprijevoznika Limitless Airways, čija će baza biti Zračna luka Rijeka, letjet će prema 19 odredišta u Danskoj, Finskoj, Norveškoj i Švedskoj. S tom se kompanijom pregovara o gradnji hangara za održavanje zrakoplova, što za zračnu luku, kaže Ružić, znači i dodatni prihod i nova radna mjesta. Lani su imali milijun kuna dobiti, a dobit se očekuje i ove godine, što je, kad se zna da je ne tako davno bila pred stečajem i gašenjem, izvrstan rezultat.
>> Aerodrom na Krku u lovu na promet koji imaju Split i Dubrovnik