Zaključivanje odnosno nezaključivanje ocjena približavanjem polugodišta ponovno je postala predmet žalopojki brojnih roditelja, učenika i nastavnika.
“Moja će kći i ove godine imati lošije ocjene nego što bi ih imala da se one zaključuju na polugodištu. Sad je u sedmom razredu, šesti je završila s lošijim ocjenama nego peti, a i sad će biti lošija. Za to je kriv ministar Jovanović ukidanjem zaključivanja na polugodištu. Djeca su postala ležernija, računaju ima vremena, a onda dođe kraj školske godine i ocjene su loše”, napisala nam je majka jedne osnovnoškolke. A slično nam je kazala i mama maturanta.
Lošiji cijeli razred
Zbog ukidanja ocjena djeca uopće nemaju dojam kakvi su na polugodištu... Prije, kad je netko imao zaključenu jedinicu, znao je da ne zna ništa i da se mora potruditi. Sad jedinicu nema, a zapravo je ima i ne trudi se popraviti je jer nigdje nije zaključena. Cijeli razred moga sina prošle je godine imao lošiji uspjeh nego godinu dana prije kad su im se na polugodištu ocjene zaključivale. Zbog toga zaključivanje hitno treba vratiti i na polugodišta – zaključuje mama. Slično kaže i ravnateljica zagrebačke Sedme gimnazije Ljilja Vokić.
– Bila sam, a i dalje sam za zaključivanje ocjena. Bez toga djeca nemaju motivaciju potruditi se pa sve ostane za kraj godine. Učenici su nezadovoljni jer bi željeli znati kakvi su na polugodištu. Nezaključivanje nije imalo pozitivan, već negativan učinak jer je djecu učinilo komotnijima, bezbrižnijima, a onda ih oko Uskrsa uhvati panika i pritisak na profesore da ih se pita. Tako da stres nije manji i savjetujem ministru da vrati zaključivanje ocjena – kaže prof. Vokić. Tomislav Cvitanović, ravnatelj OŠ Dugave, očekivao je da će se zaključivanje ocjena vratiti već ove godine.
– Kad je ocjena zaključena, roditelji i dijete znaju na čemu su. Mi tu ništa ne možemo jer smo iz Ministarstva dobili odluku da zaključivanja nema i to je tako – rezignirano kaže Cvitanović
Bitna precizna informacija
Ljiljana Klinger, ravnateljica OŠ Matije Gupca, kaže da su nakon ukidanja zaključivanja ocjena uspostavili još intenzivniji odnos s roditeljima kako bi u svakom trenutku znali kakav uspjeh im dijete postiže.
– Na temelju prošle godine ne mogu reći da je (ne)zaključivanje bitno utjecalo na uspjeh naših učenika – kaže Klinger. Bivši predsjednik Udruge Nastavnici organizirano Dalibor Perković drži da je zaključivanje ocjena važno u slučaju lošijih učenika. – Lošijim učenicima ocjena može biti pokretač da se trgnu. Nažalost, nemamo nikakvo istraživanje koje bi pokazalo stvarne efekte te odluke, ali mislim da je zaključivanje bolje jer roditeljima i učenicima treba precizna informacija – zaključuje Perković.
Čemu trošiti prostor. Radi jednog nekompetentnog ministra?? Ni u ludilu.