Imala je šarene ocjene, od jedan do pet, ali nisam niti slutila da će godinu završiti s dva popravna ispita. Na polugodištu je imala jednu jedinicu i stalno govorila da će sve ispraviti i da ima vremena. No, školska godina brzo je došla kraju, a školski praznici počeli su učenjem, instrukcijama i ogromnim stresom za sve – priča majka jedne gimnazijalke potvrđujući tako da nezaključivanje ocjena na polugodištu nikako nije olakšalo školarcima.
Povratak na dvije cjeline
Barem ne onima u Karlovcu, jer i po svjedočenjima ravnatelja, koji se zalažu za povratak starog pravila ocjenjivanja, jedinice je više nego ranije.
– Eksperiment nije uspio i trebamo se što prije vratiti u vrijeme kada su postojala dva obrazovna razdoblja. Ako je prvo polugodište i prekratko, neka se produži do siječnja, ali neka postoje dvije cjeline nakon kojih će se zaključivati ocjene.
To je nužno zbog učenika i njihovih radnih navika. Nastavnici su odradili svoj dio posla, ali đaci su se previše opustili – poručuje Damir Mandić, ravnatelj Gimnazije Karlovac u kojoj je također više zaključenih jedinica nego prethodnih godina. Iako ‘pad’ godine, popravci i nekoliko jedinica nisu novost u školama, nezaključivanjem na polugodištu, neki su ih do kraja godine prikupili i do devet. Tako im glavobolju nisu zadavali uvijek teški predmeti, poput matematike, fizike, kemije i ostalih, nego čak i tjelesni odgoj, što najbolje potvrđuje kakav je odnos pojedinih učenika prema školskim obvezama.
Učenici imaju vremena
– Dosta je popravaka i loših ocjena uopće. Ranije su učenici, ukoliko su i skupili jedinice, znali kada je vrijeme da se trgnu i počnu učiti da bi spasili godinu. Sada su razmišljali samo o tome kako nema zaključivanja i da imaju vremene što je za mnoge na kraju bilo loše – kaže ravnateljica Medicinske škole Jasminka Štajcer. V. d. ravnatelja Šumarske i drvodjeljske škole Đurđica Janjanin napominje da su ocjene učenika, zapravo rezultat rada tijekom dužeg perioda.
– Slažem se sa svojim kolegama ravnateljima i svakako treba vratiti dva obrazovna perioda. Nitko ne zaključuje ocjene zadnji dan. Međutim, nova su pravila imala i psihički učinak kod učenika, koji je zapravo doveo do toga da su se opustili i skupili puno više jedinica i loših ocjena – rekla je Janjanin. Tijekom tjedna učenici ih pokušavaju ispraviti.