„Mate Rimac ustvari je samo htio biti uspješan profesionalni automoto vozač“, ali s vremenom je postao simbol nade za proizvođače automobila na putu u elektromobilnost, piše berlinski dnevnik. Die Welt se osvrće na jednu epizodu s kojom je počela uspješna priča hrvatskog poduzetnika. Rimčeva stara BMW „trojka“ otkazala je u jednoj utrci, motor je „crknuo“, piše novinar njemačkog lista Thomas Geiger: „Tada mu se to činilo kao najveća moguća nesreća, ali Rimcu se ustvari ništa bolje nije moglo dogoditi…“
Da nije bilo tog tehničkog problema, Rimac možda nikada ne bi došao na ideju da u svoj auto, umjesto skupog novog motora, ugradi električni motor jednog viličara. I tako je, piše „Die Welt“, Rimčeva zelena „trojka“ postala „Green Monster“, a sam Rimac „kralj driftanja“ – čije su videosnimke na YouTubeu pogledali milijuni ljudi. A kasnije i „čovjek koji je napravio najjači sportski e-auto svijeta, odnosno gorljivi pristaša elektropogona".
„Spretni Hrvat s gotovo sramežljivim osmijehom skrivenim iza guste brade danas je jedan od najtraženijih ljudi u branši“, piše njemački list u članku s naslovom „Vizionar pod naponom“. I naglašava kako Rimac ima tek 33 godine te da se u proteklih deset godina u njegovu životu jako puno toga dogodilo. „Nekoć prosječan učenik, ali zato genijalan izumitelj“, danas je partner i dostavljač sofisticiranih tehnoloških rješenja, od baterija do motora – on je u međuvremenu postao „Elon Musk Balkana“, piše Die Welt.
Činjenica da elektropoduzetnik dolazi baš iz Hrvatske cijeloj ovoj priči daje jedan dodatni, posebni element, piše berlinski dnevnik. „Na šarenoj automobilskoj karti svijeta bivša je Jugoslavija još od kraja proizvodnje malog Yuga 2008., relativno bijela točka, tamo gotovo da nema ni proizvođača autodijelova. I svejedno je baš tamo počeo odlučujući razvoj: samo 200 kilometara jugoistočnije od sjedišta Rimčeve tvrtke u Svetoj Nedelji rođen je stanoviti Nikola Tesla“, napominje „Die Welt“. Rimac je geografski bliže Tesli od Elona Muska, piše njemački novinar.
Bez obzira na elektrotehniku zahvaljujući kojoj je postao poznat, Rimac ne inzistira na promjeni svijeta nabolje, barem ne na cesti, napominje se u članku: „Tko želi nešto učiniti za klimu, to je moto ovog vegana, neka radije odustane od mesa nego od svog benzinca ili dizelaša.“ Sklonost e-autima kod Rimca svoj izvor nema u zaštiti okoliša, već u radosti vožnje, guštu koji mu ti auti pričinjavaju, napominje novinar koji je na parkingu Rimčeve tvornice uočio i šefov BMW s V8-motorom.
Bez obzira na sve uspjehe koje Rimac bilježi posljednjih godina, na sve modele koje je razvio i koje prodaje za visoke novčane iznose, „Die Welt“ se ipak na kraju članka osvrće i na jedan problem – manjak kvalificirane radne snage. „Hrvatska nije baš pupak svijeta, a periferija Zagreba nije baš magnet za stručnjake iz inozemstva. Zato i ne čudi da Rimac upravo planira novu centralu, koja pomalo podsjeća na Autostadt u Wolfsburgu ili još malo više na Appleovu centralu u Cupertinu."
Pročitao sam članak u originalu. Imam dojam kako su neke pojedinosti u prijevodu zlonamjerno iskrivljene.