Veliki iskorak, ono što nam je trebalo, napredak u novinarstvu, odmak od tabloidizacije... Već je prvi broj novog nedjeljnog Večernjaka skupio brojne pohvale, a koji je značaj analitičnije i dubinske obrade tema, ali i novog formata te podjele novine na lage, rekli su nam stručnjaci za komunikaciju i novinarstvo. Uz njih, novu su “Nedjelju” komentirale i istaknute osobe iz javnog života.
Za publiku od 9 do 99 godina
– Novo je nedjeljno izdanje Večernjeg lista sadržajno, formatom i dizajnom jako kvalitetno, analitično i ugodno za čitanje. Treba naglasiti da je pokretanje ovako dobrog proizvoda, i to u tiskanom novinarstvu usred krize kao što je pandemija koja generira niz ograničenja, uključujući rad redakcije od kuće, uistinu velik pothvat – ističe Damir Jugo, stručnjak za odnose s javnošću te dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment.
Profesor odnosa s javnošću na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i jedan od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka Božo Skoko kaže kako je također oduševljen i sadržajem i dizajnom i formatom izdanja.
– Večernji je oduvijek nametao trendove u tiskanim medijima, a to čini i ovim iskorakom. Sviđa mi se ozbiljnost koju donosi novi stil, ali i više prostora za detaljniju i sadržajniju prezentaciju različitih tema – ističe Skoko.
Marijana Grbeša, također profesorica na Fakultetu političkih znanosti te komunikacijska i medijska stručnjakinja, napominje kako je riječ o povratku novina na pravi put.
– Hrvatsko internetsko pa i tiskano novinarstvo debelo je zabrazdilo u senzacionalizam i trash žutilo. Nova “Nedjelja” odličan je iskorak u suprotnom smjeru, smjeru analitičnosti i kvalitete. Nadam se da će nam Nedjeljni Večernjak vratiti novine koje se čitaju nekoliko dana i iz kojih se može nešto zaista saznati pa i naučiti – poručuje Grbeša.
Osim sadržajnog iskoraka, novu “Nedjelju“ karakterizira i veći te širi format, ali i podjela u četiri tematska dijela.
– Večernji list napravio je velik iskorak koji će se sigurno svidjeti svima koji pamte novine u “lagama” u kojima je sve pregledno i čitatelji se lakše snalaze. Nadam se da će se i mlađi naviknuti na novi format, ali i da će nedjeljno izdanje iz tjedna u tjedan nuditi sve više sadržaja te s vremenom postati novine koje se čita ne samo jedan dan. Ovaj format ima brojne prednosti i omogućava duže žanrove, inovacije u dizajnu, bolje povezivanje s digitalnim izdanjem, ali i daje više prostora za fotonovinarstvo. Nedjeljni Večernji uspješno nas vraća u vrijeme kada su se novine u obitelji čitale po cijeli dan i donosile sadržaj za cijelu obitelj. U ovakvom konceptu uređivanja više ljudi može u isto vrijeme čitati novine, što utječe i na ulogu koju takve novine imaju u obitelji i u javnom prostoru. U vremenu opće tabloidizacije ovo je iskorak koji treba pohvaliti – ističe Igor Kanižaj, profesor tiskanih medija na Fakultetu političkih znanosti.
Komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić kaže pak kako svatko treba biti svjestan da novine nisu više tu da prve jave da se nešto novo dogodilo, nego da daju pozadinu i detaljnu analizu dan poslije.
– Ljudi trebaju čitati dobre analize i komentare koji im pomažu da bolje shvate svijet oko sebe, i to iz različitih kutova. Nova “Nedjelja” daje upravo više prostora za analizu, a posebno bih pohvalila što se dosta prostora posvetilo rubrici “Svijet” jer mislim da je inače u Hrvatskoj vanjska politika dosta zapostavljena. A nužno je da razumijemo geopolitičke odnose kako bismo shvatili što se događa nama – govori A. Mamić te dodaje kako ju je podjela na lage podsjetila na vrijeme kada su djeca u obitelji čekala da otac završi s čitanjem novina kako bi oni došli na red. Sada se, ističe, novine mogu dijeliti, i to je fantastično.
– Izdanje smatram jednim od boljih i originalnijih iskoraka u tiskanim medijima zadnjih godina. Novi nedjeljni format najprivlačniji je novinarski format općenito, no ono što ističe Nedjeljni Večernji svakako je rad novinara koji dublje i analitičnije obrađuju teme. Stoga se tekstovi lako čitaju, ali se iz njih može i puno naučiti – govori pak stručnjak Boris Jokić te dodaje kako je prvi broj nove Večernjakove “Nedjelje” pročitao na plaži, i to s obitelji. Svatko je, ističe, zbog podjele na lage mogao u isto vrijeme čitati jedan dio te se pokazalo da su Nedjeljni Večernji uistinu novine koje će dijeliti oni od 9 do 99 godina.
Poput kvalitetna šampanjca
A što kažu zastupnice u Saboru?
– Sviđa mi se što je Večernji napravio iskorak u kategorizaciji sadržaja, a time što su novine doista fizički podijeljene na više laga može se dijeliti u obitelji – poručuje zastupnica Dalija Orešković.
Novo je izdanje već pročitala i Sandra Benčić, zastupnica platforme Možemo!
– Moram priznati da sam ga, čim sam vidjela najavu za novu “Nedjelju”, otišla kupiti i ono što sam zasad vidjela jako je dobro. Nadam se da će i ostati tako. Mogu se pročitati uistinu različite teme koje su detaljnije obrađene. Stoga bih rekla da ova “Nedjelja” vraća ozbiljnost u novinarski pristup temi, za razliku od većine portala gdje se to čini površno – ističe S. Benčić te dodaje kako je Večernjakovo izdanje većim formatom i podjelom na lage podsjeća, primjerice, na nedjeljni New York Times.
Novi je izgled, pak, probudio nostalgiju kod Zlatka Herljevića, bivšeg večernjakovca i nekadašnjeg novinara i urednika u Vjesniku.
– Veliki sam pristaša podjele novine na lage te većeg formata koji me odmah podsjetio na to kako se nekada radilo. Ali to je ujedno i format budućnosti, izvrsna koncepcija koja potiče dijeljenje novina u obitelji i među prijateljima, a sama činjenica da ima četiri puta po 16 stranica govori da je riječ o novinama koje su sadržajno bogate, da su to novine za čitanje, i to dubinsko čitanje od nekoliko sati – ističe Herljević, koji danas radi kao predavač na Veleučilištu VERN. Iz svog iskustva u radu sa studentima ističe kako je mlađe generacije danas ponajprije važno ponovno naučiti čitati, i to kvalitetan sadržaj s razumijevanjem
. – Kada bi ih se medijski opismenilo, i mladi bi se veoma brzo naučili na veći format novina. Treba razlikovati sadržaj na portalima i u novinama koje uistinu vrijede zbog svog bogatog sadržaja. Studentima govorim da su portali poput slavine s vodom, koja stalno kapa, malo po malo, i daje nam informacije. No, novine su poput kvalitetnog šampanjca, one dnevnim informacijama daju pozadinu i puninu – zaključuje Herljević.
Želimir Babogredac, direktor Croatia Recordsa, ističe da je jedva dočekao da se novo izdanje konačno pojavi na kioscima.
– Čuo sam što se priprema i kada sam konačno primio “Nedjelju” u ruke, uistinu me oduševila koncepcija. To su praktički četvere novine u jednima i mogu se pohvaliti svjetskim izgledom. Novine su za 5 – poručuje Babogredac te dodaje kako ljetuje u Istri pa je u nedjelju ciljano išao sve do Umaga da kupi prvi broj.
– Bilo ga je teško uhvatiti na kioscima, a puno se o njemu govorilo i na društvenim mrežama. Ono što sam dosad vidio jako mi se sviđa i sigurno ću biti redoviti čitatelj – govori Nebojša Taraba, novinar i televizijski producent čija produkcijska kuća stoji iza popularne serije “Novine”. Ističe i kako je ljubitelj velikog formata novina te kako njegov odabir za novi Večernji nosi snažnu poruku.
Ahahahahaha 😂😂 kad vidiš tko vas hvali, jasno je i kog "promovišete" 😶