Kad su jeftini japanski elektronički satovi preplavili tržište, jedan je čovjek imao ideju kojom je zaustavio sunovrat slavne švicarske urarske industrije. Nicholas Hayek 1985. spojio je dvije posrnule urarske tvrtke, Asuag i SSIH, i počeo proizvoditi jeftine, šarene satove marke Swatch koji su, naročito među omladinom, postali popularan modni detalj.
Širom svijeta prodano je oko 300 milijuna Swatchevih satova, a profit tvrtke samo 2009. iznosio je šest milijardi švicarskih franaka. Vođenje superuspješne tvrtke Hayek je 2000. prepustio svom sinu Nicku, ali je i dalje bio angažiran u poslu i svojim inovativnim idejama doprinosio uspjehu tvrtke; svoju ideju "jeftino, malo, plastično i šarmantno" proširio je i na automobile, konstruirajući u suradnji s Daimlerom gradski automobilčić smart.
U ponedjeljak je Nicolas Hayek u 83. godini iznenada, iz sada neutvrđenih razloga, preminuo na svom radnom mjestu u tvrtki Swatch.
- Iznimno vizionarstvo Nicholasa Hayeka omogućilo mu je da stvori i osigura trajnost snažnoga urarskog poduzetništva s pravom švicarskom vrijednošću. Bio je svuda priznat kao najistaknutiji poduzetnik u državi – rečeno je u izjavi tvrtke u povodu smrti njezina osnivača.
nazalost hajek je otisao, procitao sam da je prijasnji bos mercedesa rekao a danasnji sef turcin cvecke to isto potvrdio: mi hajeka nemozemo pratit, uvijek je ispred nas sa svojim idejama, hajek nije proizvodio samo jeftine satove, proizvodi satove koje si rijetki mogu privosciti da ih nose, ili kako je rekao: nasi najskuplji satovi najbolje se prodaju, a na pitanje: dalis e luksuz manje prodaje sad u krizi, hajek odgovara: na luksuznim satovima ne osjecamo uopce krizu, umro je sigurno najpoznatiji libijac na svijetu, jer je porijeklom iz libanona, svoc ce zivjet i poslije hajeka jer je njegov sin nik 2003 preuzeo kormilo svoc grupe a japa je bio precjedenik nadzornog odbora.