Potraga za preživjelima

Potvrđena smrt jednog člana posade potonulog broda

Foto: Bourbon Offshore
Tegljač Bourbon Rhode koji je potonuo u nevremenu
Foto: YouTube screenshot
Bourbon Dolphin
Foto: bourbonoffshore.com
Bourbon Rhode
30.09.2019.
u 14:46
U obrazloženju presude stoji da kapetanu broda koji je potonuo zajedno s maloljetnim sinom nije dano dovoljno vremena da nauči o plovilu, njegovoj posadi i složenoj operaciji koja mu slijedi. Imao je samo 90 minuta da preuzme dužnost.
Pogledaj originalni članak

Akcija spašavanja 11 pomoraca s potopljenog broda Bourbon Rhode, kojim je upravljao hrvatski kapetan Dino Miškić, još uvijek traje. Vrijeme sve više curi, no mnogi stručnjaci vjeruju kako postoje izgledi da se pronađe još preživjelih. U međuvremenu potvrđena je smrt jednog člana posade broda  Bourbon Rhode. Osoba je identificirana, no obitelj je zamilila da se identitet ne objavljuje, kažu iz kompanije Bourbon, vlasnika broda.

Tijelo su, kako smo već objavili, locirali potražni zrakoplovi još u subotu navečer.  Uz tijelo koje nije davalo znakove života, našli su prevrnutu splav, odnosno čamac za spašavanje, prsluk za spašavanje te ostatke broda. Zbog mraka i loših uvjeta tijelo nisu mogli  izvući iz mora, već je prema njemu poslan jedan od pet trgovačkih brodova koji su povučeni s redovne rute i sudjeluju u spašavanju. Jedan od brodova uspio je podignuti tijelo, no informacije o smrti kompanija nije  željela objaviti dok se ne potvrdi identitet te dok ne obavijeste obitelj stradalog pomorca.

– Naše misli i molitve su uz obitelj i voljene stradalog. Ova tragedija pogađa sve zaposlenike Bourbona koji stoje uz potporu obiteljima pomoraca. Ostajemo u stanju potpune mobilizacije u potrazi za preostalim članovima posade. Želio bih izraziti zahvalnost spasiocima, svim timovima  CROSS-a (Regionalnog operativnog centra za nadzor i spašavanje) i kriznim stožerima koji  neumorno rade –  izjavio je Gaël Bodénès, glavni izvršni direktor korporacije Bourbon.

Ovo je prva potvrđena žrtva s broda. Do sad su pronađena tri živa pomorca, a za njih desetoricom se još traga.

Imaju hrane za 10 dana

Čamac na napuhavanje u kakvom je Miškić s posadom napustio brod izuzetno je čvrst, a hrane i vode ima dovoljno za deset dana. U svakoj splavi bilo je troje – četvero ljudi, pišu 24 sata. Hrana se čuva u hermetički zatvorenim pakiranjima, a na splavi postoje i posude za vodu, gradirane posude te doze lijekova protiv morske bolesti.

Iskusni pomorac: Ta kompanija već je kažnjena zbog poginulih pomoraca

Oglasio se i iskusni upravitelj stroja iz Rijeke koji  je upravo na Bourbon Rhodeu proveo svoje pomorske dane 2009. godine. 

– Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek tri godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja, mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tide water imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i više od 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru – kaže za Morski.hr pomorac koji je želio ostati anoniman te dodaje:

– Evo vam sestrinski brod Rhode Rhesos koji je također 2006. godište i još plovi. Najbitnija je razlika da brod s azimuth propulzijom nema timuna (kormila). Azimuth rotira 360 stupnjeva i upravlja brodom kao barka s izvanbrodskim motorom. Dakle, bez timuna u fortunalu si mrtav! Mislim da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, jednako kao Bourbon Dolphin svojevremeno 2007. godine u Atlantiku.

 

Bourbon Dolphin prevrnuo se u blizini obale Shetlanda u Škotskoj 12. travnja 2007. godine. Potonuo je tri dana kasnije, dok su se vršile pripreme za njegovo povlačenje na obalu. Tada je poginulo osam od ukupno petnaest članova, pretežno norveške posade, uključujući kapetana i njegova 14-godišnjeg sina, koji su bili na brodu zbog stjecanja radnog iskustva tijekom uskršnjih blagdana.

Veliki incident koji je tad uzbunio norvešku javnost prouzročio je i niz sudskih tužbi, pa je u siječnju 2009. godine tvrtka Bourbon Offshore Norveška kažnjena s 5 milijuna norveških kruna (tada 530 000 eura). U obrazloženju presude stoji da kapetanu broda koji je potonuo nije dano dovoljno vremena da nauči o plovilu, njegovoj posadi i složenoj operaciji koja mu slijedi. Imao je samo 90 minuta da preuzme dužnost.

– Ja sam tvrtku napustio 2011. godine. Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitet. Mnogo je kineske gradnje u seriji Bourbon Libertyja – promašaj. Veliki troškovi održavanja i pad primanja doveli su do migracija posade – naglasio je pomorac.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar NenadNikolicZagreb
NenadNikolicZagreb
09:41 30.09.2019.

Kapetan broda je onaj koji je, kada brod plovi u konkretnim uvjetima, odgovoran za brod, teret, putnike i posadu. Od havarije Titanica je poznato što se dešava kada kapetan broda sluša vlasnike kompanije umjesto da plovidbu uskladi s uvjetima na putu. Danas uz satelitske snimke i pouzdane meteorološke prognoze sasvim je jednostavno ustanoviti gdje se nalazi uragan, pa ako je uragan na putu broda koji ima moguću sustavnu grešku u projektiranju tada ne može odlučivati neki vlasnik ili službenik kompanije negdje na kopnu već jedino kapetan koji je na brodu. Naravno da je osnovna dužnost kapetana sačuvati brod, teret, putnike i posadu. Kapetan je stručno trebao donijeti odluku kako se i gdje skloniti od uragana, nikakve naredbe uprave kompanije ne mogu skinuti odgovornost s kapetana broda. Ako je vjerovati gospođi Šuica kapetani brodova imaju ogromna primanja, poput njenog muža, iz kojih se sasvim lako mogu ostvariti ogromne materijalne vrijednosti u relativno kratkom roku od više milijuna eura. Sada se vidi koliko je to težak i riskantan posao unatoč velikih plaća, kako tvrdi Šuica.