Vjekoslav Majetić:

Uran-9 razvili su Rusi, on nema veze s Dok-Ingom

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
16.04.2016., Zagreb - Vjekoslav Majetic, vlasnik DOK-ING-a, hrvatske tvrtke za proizvodnju specijalnih vozila za razminiranje. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL
Foto: screenshot/youtube
Uran-9
Foto: screenshot/youtube
Uran-9
17.04.2016.
u 17:24
Naša se vozila danas koriste u više od 30 zemalja isključivo u humanitarne svrhe, dakle za razminiranje, kaže Vjekoslav Majetić
Pogledaj originalni članak

Prema nekim prošlotjednim medijskim napisima, ruska se vojska u bojnim djelovanjima u Siriji koristi prepravljenim vozilima za razminiranje hrvatske tvrtke Dok-Ing. Jučer smo posjetili Dok-Ingove pogone pokraj zagrebačke Radničke ceste i o tome razgovarali s vlasnikom tvrtke Vjekoslavom Majetićem.

– Nikako ne može biti riječ o borbenim Dok-Ingovim vozilima jer mi borbena vozila ne proizvodimo. Nešto što se naziva „hrvatski borbeni robot“ jednostavno ne postoji. Orijentacija naše tvrtke isključivo je humanitarna te se naša vozila koriste samo u svrhu humanitarnog razminiranja. Točno je da smo Rusiji prije tri godine prodali tehnologiju za razvoj takvih vozila na temelju koje su oni razvili svoje vozilo Uran-6, za koje je prije par dana i najavljeno da će se koristiti u razminiranju Palmire – govori Majetić ističući kako ta suradnja uopće nije tajna nego je tvrtka ističe kao jednu od najuspješnijih.

Nema sličnosti

– Ono što se plasira kao snimke i fotografije borbenih vozila nastalih na temelju naših strojeva za razminiranje jasno govori da tako ne može biti jer već na prvi pogled ta njihova borbena vozila nemaju nikakvih sličnosti s našim MV-4. Naime, Uran-6 je u osnovi vrlo sličan MV-4, ali način korištenja tog vozila je odluka ruskih vlasnika. Borbeno robotizirano vozilo Uran-9 Rusi su razvili sami, koristili su iskustva prethodnih tehnologija, no u tome Dok-Ing nije uopće sudjelovao – objašnjava Majetić navodeći kako se već po elementima ovjesa i pogona vidi da sasvim sigurno nije riječ o nečemu što je poteklo iz Dok-Inga.

– Znali su nas pitati o razvoju borbenih vozila, no nikada nismo o tome ozbiljno razmišljali. Naprotiv, tri smo godine uložili u to da naša vozila ne budu tretirana kao vojna, nego isključivo kao civilna, koja se koriste za humanitarno razminiranje. I zato se naša vozila danas koriste u više od 30 zemalja isključivo u humanitarne svrhe, dakle za razminiranje, a najveći su kupci SAD i Rusija. Mi u tom segmentu držimo 60% tržišta, ne vidim razlog da se upuštamo u poslove s borbenom opremom. Osim tih strojeva, usmjereni smo i na električne pogone te smo upravo počeli sa isporukom električnih skutera u Španjolsku koje sklapamo za španjolskog partnera – govori vlasnik Dok-Inga navodeći kako takvi napisi, iako medijski vrlo atraktivni, mogu štetiti poslovanju njegove tvrtke.

Humanitarni karakter

– Da se doista radi o borbenim vozilima, ona sasvim sigurno ne bi bila prisutna na toliko područja. Njihov izvoz u tom bi slučaju potpadao pod režim posebnih dozvola, a u pojedinim slučajevima i pod embargo. Još je bitniji razlog to što nam humanitarni karakter vozila koja proizvodimo omogućuje da radimo sa svakom državom, pa čak i sa suprotnim zaraćenim stranama. Da se radi o borbenoj opremi, to sigurno ne bi bio slučaj – kaže Majetić.•

Vlasnik Dok-Inga Vjekoslav Majetić ističe kako se nada da nedavni napisi da njihova vozila Rusi koriste u borbene svrhe u Siriji neće ugroziti sljedeću isporuku Dok-Ingovih vozila za razminiranje za jednog stranog partnera.

Kako smo se uvjerili u njihovim proizvodnim pogonima, Dok-Ingova vozila za razminiranje MV-4 i MV-10 izuzetno su impresivni strojevi, nešto što bi se lako uklopilo u scenografiju hollywoodskih filmova poput Transformera. Više od pet tona teški MV-4 u najpovoljnijim uvjetima u satu očisti od mina i do 2200 četvornih metara površine, a moćni 20 tona teški MV-10 i do četiri tisuće četvornih metara.

>>'Apsurdno da cijena razminiranja jednog kvadratnog metra iznosi 2,90 kuna'

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

DU
Deleted user
19:06 17.04.2016.

Autor je očito završio filozofski fakultet kad se tako dobro kuži u tehniku pa u ovim strojevima vidi Transformere. Ruska vozila sa gusjenicama su ipak profesionalni proizvodi namjenjeni za radovanje po tehnologiji jedno 80 godina naprednija od ove tehnologije, a ovi strojevi su radni strojevi koji odrađuju svoj posao za koji su namjenjeni. Relativno su jeftini, lako ih je održavati, a politički su relativno "nesvrstani". Kapa dolje vlasniku na "Titovoj" politici nesvrstanosti. Bolje prodavat strojeve objema zaraćenim stranama nego samo jednoj.

CR
CrniP
19:33 17.04.2016.

Za razliku od Rimca i njegovih pubertetskih igracka, ovaj je gospodin prodao strojeve u 30-ak zemalja, a tehnologiju su kupili i Rusi... e zasto onda politicari nisu pohrlili u njegove pogone? Mozda njegov tata nije platio za kampanju?

Avatar Ante-Portas
Ante-Portas
20:54 17.04.2016.

Zasto ovaj covjek ne proziva i ne prijeti preseljenjem, zasto se ne svadja po fb? Zasto njega ne poziva premijer na kavu?