Ustavni sud poslao je Vladi Izvješće o utvrđenom propustu ministra zdravstva Vilija Beroša da donese pravilnike nužne za izvršenje Zakona o zdravstvenoj zaštiti koji je stupio na snagu prvog dana 2019. Odvjetničko društvo Owens, Houška i partneri iniciralo je na Ustavnom sudu provođenje nadzora nad donošenjem propisa za izvršenje ZZZ-a, jer je ministar, između ostaloga, bio dužan urediti normative i standarde za ustroj Zavoda i odjela u kliničkim bolničkim centrima i kliničkim bolnicama.
Ministar je do 1. srpnja 2019. trebao donijeti ukupno 57 pravilnika (koliko smo ih mi pobrojali), a donio ih je 11, ali nakon isteka šestomjesečnog roka za njihovo donošenje. ZZZ je pet puta mijenjan, ali zakonodavac u izmjenama i dopunama (posljednji put u ožujku ove godine s 97 odredbi, op.a.) nije produljivao rok za donošenje pravilnika. Prema ustavnoj odredbi, ako Ustavni sud utvrdi da nadležno tijelo nije donijelo propis za izvršenje odredaba Ustava, zakona i drugih propisa, a bilo je dužno takav propis donijeti, o tome obavještava Vladu.
Više puta do sada pokazalo se da izvješća Ustavnog suda nisu jako ustavnopravno oružje pa je tako famozno izvješće o izbornim jedinicama Hrvatski sabor ignorirao još od 2010., a Ustavnom sudu tek je ove godine prekipjelo to omalovažavanje pa je ukinuo sporni zakon 1. listopada ove godine. Ako je po tome suditi, Vlada će "primiti na znanje" izvješće Ustavnog suda, a ministar ima još godine i godine na raspolaganju da ispoštuje zakonsku obvezu.
Ovo je popis pravilnika koje je ministar trebao donijeti do 1. srpnja 2019. prema članku 256. ZZZ-a: "Pravilnike iz članka 23. stavka 2., članka 24. stavaka 2. i 3., članka 28. stavka 3., članka 31. stavka 4., članka 38. stavaka 10., 11. i 12., članka 39. stavka 2., članka 42. stavka 3., članka 50. stavka 6., članka 59. stavka 5., članka 62. stavka 2., članka 76. stavka 6., članka 77., članka 100. stavka 4., članka 101. stavka 2., članka 105., članka 107. stavaka 3. i 4., članka 108. stavka 5., članka 118. stavka 1., članka 122. stavaka 3. i 6., članka 123. stavka 4., članka 125. stavka 5., članka 130. stavka 3., članka 131. stavka 4., članka 138. stavka 5., članka 139. stavaka 1., 2. i 3., članka 143. stavka 11., članka 152. stavka 5., članka 157. stavka 5., članka 173. stavka 1., članka 174. stavaka 2. i 3., članka 177. stavka 13., članka 180. stavka 3., članka 181. stavka 4., članka 183. stavka 3., članka 184. stavka 7., članka 192. stavka 3., članka 194. stavka 1., članka 196. stavka 4., članka 207. stavka 2., članka 208. stavaka 9. i 10., članka 209. stavka 4., članka 218., članka 223. stavka 2., članka 229. stavka 3., članka 232. stavka 8., članka 234. stavka 2., članka 237. i članka 238. stavka 3. ovoga Zakona nadležni ministar donijet će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona".
VIDEO: Kraj pandemije i u Hrvatskoj: Vlada prihvatila Berošev prijedlog
Ustavni sud je samo pozvao ekipu na dernek 22.6. uz janjetinu i prasence, kad malo bolje isčitaš sporne pravilnike. Bilo koja odluka Ustavnog suda nije obvezujuća i nema sankcija, tako da odavno gube smisao postojanja. Sličan je i Vrhovni sud, pogotovo za ključne stvari - poštivanje Zakona, pogotovo sudaca, te jedinstvena primjena Zakona.