RECEPT ZA USPJEH U RH 15 apsolvenata u redovitoj nastavi pomaže djeci s Downovim sindromom

‘Uz Maju moj je Filip naučio slova, engleski i zbrajati do 10’

03.06.2009.
u 19:30
Pogledaj originalni članak

Godinu i pol dana prije nego što je Filip trebao krenuti u prvi razred došla sam ravnateljici OŠ Trnjanska i pitala je hoće li upisati moje dijete, koje ima Downov sindrom. Rekli smo joj svoje želje, očekivanja i strahove. Odgovorila nam je da nema defektologa ni psihologa, a da im je pedagog na pola radnog vremena.

Mi živimo u Miramarskoj, ali nama najbliža škola Filipa nije željela – kaže Dinka Vuković, Filipova mama dok on grli svoju učiteljicu Branku Vuzem. Filip, upisan u školu Trnjanska, redovitu nastavu polazi prema prilagođenom programu, a u lakšem svladavanju gradiva pomaže mu apsolventica studija rehabilitacije Maja Stanišić. Zahvaljujući svojoj pomoćnici u nastavi Filip će za koji dan završiti prvi razred osnovne škole. A takvih učenika kao on s pomoćnicima u nastavi ove je školske godine petnaestak.

Odmah su se sprijateljili
– Maju su nam poslali preko Udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama “Idem”. Filip je pohađao redoviti vrtić i ondje je od djece usvojio i dobro i loše ponašanje. Od upisa u školu jako je napredovao – naučio je velika i mala slova, zbraja do 10, broji i zna količinu do dvadeset. Najviše voli engleski, zna svih 130 riječi i pomaže drugoj djeci – kaže Filipova mama.

– Sviđa mi se u školi. Volim engleski – kaže Filip kojega su djeca u školi izvrsno prihvatila, a s njim i Majom u klupi redovito se izmjenjuju. Ipak, Filip se najviše voli igrati s Ivanom.

– Djeca se rotiraju, a to se dogodilo spontano i ispalo je odlično. Svi smo znali da Filip dolazi u naš razred osim učenika, a oni su ga izvrsno prihvatili i prilagodili se. Pomažu mu i potiču ga. Bojala sam se kako će ga prihvatiti, a ispalo je sjajno – kaže Maja. Učiteljica Branka Vuzem s Filipom se upoznavala gotovo godinu dana prije njegova dolaska u razred.

– Znala sam za djecu s Downovim sindromom, ali nisam znala što je to, a onda sam polako učila... Nije bilo jednostavno, bilo je strahova – kaže učiteljica Branka, a majka Dinka Vuković sretna je što su u prvih tjedan dana nastave svi jedni druge prihvatili. – Bilo je važno da Filip prihvati učiteljicu, asistenticu i ostalu djecu. Filipu je za prilagodbu trebalo malo više nego ostalima – kaže majka koja se s učiteljicom čuje svaki dan.

Svi na dobitku
Predsjednica udruge “Idem” Ljiljana Igrić ističe da su integracijom različite djece u redovite razrede svi na dobitku – djeca se uče snošljivosti i prihvaćanju različitosti, a oni s posebnim potrebama brže napreduju nego da su izolirani u posebna odjeljenja.


Brže napreduju

– U ovom se razredu djeca uče svakidašnjici, brže napreduju. U posebnom razredu ne bi mogao naučiti ono što se događa vani, s drugom djecom... A djeca bez teškoća dobiju drukčiji pogled na život i na njegovu kvalitetu... Neuspjeh će u životu doživjeti posve drukčije nego da u razredu nisu imala dijete s teškoćama – komentira Filipova majka Dinka, diplomirana inženjerka. Priznaje da je strahovala kako će drugi roditelji reagirati na njezino dijete, ali nakon početne nelagode, kaže, ohrabrili su se i počeli razgovarati o Downovu sindromu te ostalim poteškoćama koje djeca mogu imati. – Ovo je primjer zdrave škole i put za sve škole – zaključuje Ljiljana Igrić.

Pogledajte na vecernji.hr