KAKO JE DOŠLO DO TRAGEDIJE

'Vozio je 100 km/h kroz crveno. Radnici su morali isključiti napon... A strojovođa teretnog vlaka javio se tek u trenutku udara'

Foto: PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za medije o sudaru teretnog i putničkog vlaka
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za medije o sudaru teretnog i putničkog vlaka
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za medije o sudaru teretnog i putničkog vlaka
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za medije o sudaru teretnog i putničkog vlaka
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za medije o sudaru teretnog i putničkog vlaka
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Zagreb: Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za medije o sudaru teretnog i putničkog vlaka
Foto: Edina Zuko/PIXSELL
Novska: Započelo je tegljenje vlakova, kako bi se mogla sanirati pruga i prostor oko nje
Foto: Večernji.hr
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Novska: U tijeku je uklanjanje putničkog vlaka i sanacija mjesta nesreće
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Fotografije iz zraka sanacije mjesta nesreće putničkog i teretnog vlaka
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Fotografije iz zraka sanacije mjesta nesreće putničkog i teretnog vlaka
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Fotografije iz zraka sanacije mjesta nesreće putničkog i teretnog vlaka
12.09.2022.
u 12:57
Do nesreće je došlo u petak oko 21.30 sati kada se putnički vlak velikom brzinom zabio u teretni vlak koji je stajao na pruzi. Troje ljudi je poginulo, među njima su kondukter i strojovođa, ali i 17-godišnjak
Pogledaj originalni članak

Sindikat strojovođa Hrvatske održao je konferenciju za novinare na kojoj su, kako su rekli, predočili dokaze o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosno-signalnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka u kojem su poginule tri osobe.  

 

– Moramo prvo izraziti sućut obiteljima poginulih i poželjeti brzo ozdravljenje ozlijeđenima. Dosta izjava pojavljuje se u medijima koje ne prikazuju stvarno stanje Hrvatskih željeznica, pogotovo kad je riječ o infrastrukturi – rekao je Nenad Mrgan, predsjednik sindikata. 

Dopredsjednik sindikata Dalibor Petković potom je objasnio na koji način funkcionira vožnja vlakova i automatska signalizacija. 

– Teretni vlak izašao je s kolodvora Okučani na nalog jer već šest dana ne radi signalizacija. Prošao je dio i znak iza njega ostao je crven, što pokazuje kvar automatskog kružnog bloka i automatske signalizacije. I to je moralo i jest registrirano na uređaju i moralo je biti vidljivo radniku koji regulira promet. Četiri minute nakon što je teretni vlak stao iz nepoznatih razloga, prometnik kolodvora Okučani otprema vlak iako su svi signali u položaju "stop". Strojovođa je postupio prema informacijama koje je dala HŽ infrastruktura, da samo prvi signal ne valja, a svi ostali su ispravni iako vidite da su signali bili u položaju za zabranjenu vožnju – rekao je Dalibor Petković, dopredsjednik sindikata. 

– Strojovođa teretnog vlaka obavijestio je svog dispečera u trenutku udara, to je 15 minuta od trenutka zaustavljanja. Vlak je stajao 15 minuta, to je moralo biti vidljivo radniku koji regulira promet, kako u Novskoj tako i u Okučanima. Radnici su morali vidjeti da strojovođa prolazi na crvene signale. Ako vlak ide i prijeti nesreća, mora se isključiti napon. Strojovođa zna da mora stati čim nestane napona. Zašto nije nazvao preko radioveze, zašto nije pokrenuta procedura zaustavljanja vlakova? Nitko ništa nije poduzeo, 15 minuta je išao... Proći crveno svjetlo sa 100 na sat je suicid – dodao je Petković. 

– Strojovođa je bio naveden da vozi u kolodvorskom razmaku i da smije prelaziti crvene signale – zaključio je Petković na kraju izlaganja. 

– APB na dionici Novska – Okučani bio je u kvaru dva puta u tri dana. U zadnja dva mjeseca bio je više od 20 puta u kvaru. Netko je morao vidjeti da vlak stoji. Ne želim sugerirati da je itko kriv ili da je itko nevin – kaže jedan od strojovođa. 

– Moj je zaključak da je imao informaciju da je APB u kvaru i da može voziti – rekao je također strojovođa. 

Novinari su ih pitali tko je onda odgovoran za nesreću. 

– Sigurno je da postoji odgovornost i strojovođe, ali on je sigurno doveden u zabludu. Jer je razmišljao: "Ne mogu vidjeti tri crvena, ja vozim kao što sam neki dan vozio kad je stanični razmak." Ne kažem da bismo mi njega htjeli abolirati, on je ipak trebao stati. Što se dogodilo, je li dobio kakvu informaciju, to je nešto drugo. U kabini bi se trebao voziti samo strojovođa. Kondukter je vjerojatno u jednom trenutku došao u kabinu jer su ga tamo našli. Treći stradali sin je našeg strojovođe koji je stajao vjerojatno u tom prvom odjeljku, gledao je sigurno kako to strojovođa vozi iz znatiželje jer mu je otac strojovođa – rekao je Nenad Mrgan. 

Petković je dodao kako samo žele znati što se stvarno dogodilo da se to ne bi ponovilo. 

– Sva tri signala bila su neispravna, strojovođa je vozio po nalogu zbog čega se dolazi do zaključka da je imao dopuštenje za prolaz kroz crvena svjetla. Nesreća je mogla biti spriječena reakcijom ljudi koji su vidjeli da je prošao kroz crveno, a to je bilo osam ili devet minuta prije udara – rekao je Petković. 

Podsjetimo, do nesreće je došlo u petak oko 21.30 sati kada se putnički vlak velikom brzinom zabio u teretni vlak koji je stajao na pruzi. Troje ljudi je poginulo, među kojima su kondukter i strojovođa, ali i 17-godišnjak.

U teškoj nesreći ozlijeđeno je 12 ljudi, a u novogradiškoj bolnici još je šestero ljudi na liječenju. Među šestero ljudi jedan je hrvatski državljanin te peteročlana obitelj iz Irana.

VIDEO Očevid na mjestu nesreće kod Novske

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 27

Avatar nekakav
nekakav
14:47 12.09.2022.

iz hž-a prvo treba maknuti profesionalne sindikaliste. jer u hž ima sindikalaca zaposlenih na radno mjesto, naziva, sindikalni povjerenih. sa plaćom koja premašuje državni prosjek sa zanimljivim koeficijentom. kako hž od države dobiva dotacije u milijardama kuna godišnje, on ne može dijeliti novac radnicima kako želi, i te plaće ne mogu biti toliko veće od prosjeka, posebno ne onaj vodeći kadar, kojeg sad ima skoro 50%. ne znam nikog iz hž-a a da nije neki šef, pomoćnik. sve reorganizacije su se svodile na promjenu naziva radnih mjesta, a kolektivnim ugovorima nitko nije mogao na novom radnom mjestu imati manju plaću nego na 'starom'. i ovo sad je rezultat nerada i nemara čitavog hž-a, neće sad biti kriv onaj koji treba, već tamo neki koji je kao trebao nešto napraviti. čitavu strukturu hž-a treba srušiti, srezati im plaće (to je jedino što se može) na pola, maknuti stotine šefova, neka rade, neka čekićima lupaju po kotačima i za taj posao dobivaju 5-6.000 kuna. ne vrijedi više. tko misli da vrijedi više, nek potraži, tržište nije malo za takve stručnjake...

DU
Deleted user
14:01 12.09.2022.

U samoj kontrolnoj sobi su sve vidjeli i znali su što se može dogodit,a nisu isključili struju za momentalno zaustavljanje vlaka,nije strojovođa kriv počivao u miru Božjem ,nego vi uhljebi koji stalno grakčete da su vam plaće male.

ZA
zagabria7
14:32 12.09.2022.

Opće rasulo jer nitko nije radio posao kako treba. Sve otpustiti i odgovorne teretiti za višestruko ubojstvo iz nehaja. Narode glasaj i dalje za ove dok te ne unište do kraja