a Business in gaming konferencija

Hrvatski gejming čeka svog Matu Rimca. Konačno prava rasprava o biznisu koji vrti 500 milijuna kuna

Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Hrvatski gejming čeka svog Matu Rimca. Konačno prava rasprava o biznisu koji vrti 500 milijuna kuna
22.02.2023.
u 16:54
Konferencija a Business in gaming konferencija u organizaciji GameHub TV-a i Večernjeg lista okuplja renomirane stručnjake iz gaming biznisa – od direktora i vlasnika hrvatskih i europskih game developerskih tvrtki, preko organizatora esport evenata do predstavnika međunarodnih, državnih i lokalnih institucija, a koji će nam omogućiti bolji uvid u drugu najbrže rastuću industriju u Hrvatskoj.
Pogledaj originalni članak

Gaming industrija je, trenutno, najbrže rastuća industrija u svijetu, a narednih godina rasti će sve više i više. Da to stavimo u kontekst, u Hrvatskoj godišnje uprihodi od 500 milijuna kuna i nastavlja strelovito rasti, dok je globalno tržište videoigara vrijedno oko 180 milijardi dolara. Upravo je tom tržištu i poslovanju unutar tog tržišta bila posvećena Business in gaming konferencija u organizaciji GameHub TV-a i Večernjeg lista koja je danas održana na Algebri u Zagrebu, a koja je kroz čak 5 različitih panela i dvadesetak govornika pružila prvi uvid u poslovni aspekt svijeta video igara.

S obzirom da je riječ o vrlo zdravoj i perspektivnoj industriji logično je da se lome mnoga koplja oko toga da li bi i država trebala pomagati razvoj tog, još uvijek relativno mladog sektora. Upravo su o tome što država treba ili ne treba učiniti kako bi se možda jednog dana u Hrvatskoj razvila, u punom smislu te riječi, industrija koja potencijalno može zapošljavati na tisuće ljudi, uz moderiranje izvršnog urednika časopisa BUG Dragana Petrica diskutirali suosnivač i član uprave Algebre Hrvoje Balen, dekanica TVZ-a Jana Žiljak Gršić, Vlado Vujica, voditelj Gaming centra koji djeluje u sklopu Poduzetničkog inkubatora gaming industrije u Novskoj te Andrej Kovačević, umjetnički savjetnik za video-igre unutar HAVC-a.

Foto: Neva Zganec/PIXSELL
Zagreb: Održana "BIG konferencije" posvećena gamingu

- Prema Strategiji Digitalne Hrvatske, ICT industrija trebala bi do 2032. godine činiti 13 posto udjela u BDP-u Hrvatske, a u taj udio spada i gaming. Kako bi se dosegnuo taj cilj, nužno je fokusirati se posebno na dva ključna područja: privlačenje, razvoj i zadržavanje stručnih ljudi te poticanje privatnih investicija kroz sve kompetitivne vidove poreznog rasterećenja. Specifičnost gaming industrije će još neko vrijeme biti i dovođenje stranih specijalista, ali i studenata – istaknuo je Balen napominjući kako ni Algebra niti bilo koja druga institucija sama za sebe ne može napraviti temeljitu promjenu na tržištu, već tu veliku ulogu u pogledu neophodne internacionalizacije ima Vlada. Država je do sada, kad se u obzir uzmu brojke, pružila malu pomoć gaming industriji preko HAVC-a. Ta brojka je 2021. iznosila 595.000 kuna za razvoj video-igara, a lani je on iznosio 1,5 milijuna kuna. Ipak, uskoro bi se situacija trebala značajno popraviti.  

- Krajem ožujka će putem Nacionalnog plana za oporavak i otpornost će imati budžet za kulturne i kreativne industrije od 250 milijuna kuna s participacijom po projektu do 7,5 milijuna kuna. Tu će uskoro postajati veliki budžet za iskoristiti za sve kulturno-kreativne industrije, pa tako i video igre – najavljuje Kovačević.

Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Novska: Učenici smjera za razvoj video igara posjetili poduzetnički inkubator PISMO

Vlado Vujica pojasnio je kako su u Novskoj uopće krenuli sa stvaranjem baze koja je potrebna kako bi se pokrenula industrija.

- Ta baza uopće nije postojala, pa je tu uloženo jako puno rada i morali smo uključiti mnogo aktera kako bi sve zaživjelo. Krenuli smo tako da smo u cijelu priču uključili prvo vrtiće, organizirali smo radionice engleskog jezika po vrtićima. Uz to smo razradili kurikulum za srednju školu, danas već imamo 3. i 4. razred u Sisku i Novskoj tako da iduće godine možemo očekivati da ćemo imati srednjoškolce s takvim usmjerenjem. Organizirali smo i organiziramo šestomjesečne edukacije gdje obučavamo ljude za kreiranje audio-vizualnih sadržaja i specifične vrste programiranja – govori Vujica koji ističe kako su developeri koji su prošli kroz Centar već izradili na stotine različitih proizvoda. Jedan od problema s kojima se susreću mnogi fakulteti, pa tako i TVZ, je pronalazak kadra koji uopće može predavati i držati kolegije iz tog područja koje se konstantno razvija.

- Država treba osigurati prostor za nastavu i nastavnike koji će držati takve kolegije. Ja sam u svom dekanskom mandatu dobila 5 novih radnih mjesta za nastavnike u području dizajna i dizajna vizualnih komunikacija. To je dobra pomoć države, ali toga treba puno više, pogotovo kad uzmete u obzir da mi za jedno studentsko mjesto imamo deset kandidata. Dakle, mladi su itekako zainteresirani, potražnja za takvim kadrom je velika i u industriji, pa mi onda bilo logično povećati kvote – kazuje dekanica TVZ-a.

Zaključak s kojim su se svi složili je taj da svakako moramo generirati puno mladog kadra kako bi se onda među svima njima pojavio eventualno neki novi Mate Rimac gaming industrije, jer teško je očekivati da će se kroz obrazovanje svega nekoliko desetaka studenata godišnje to i dogoditi.

BUSINESS IN GAMING CONFERENCE u organizaciji GameHub TV-a uz ekskluzivno medijsko pokroviteljstvo Večernjeg lista mogla se pratiti i putem live streama u našoj Pemium rubrici. Pogledajte video.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

OD
Ostanite_doma
15:41 22.02.2023.

Ludo da nemože luđe, odrasli igrsju igrice umjesto da se igraju sa ženom curom djecom braćom loptom i sl. Taj smoki pred njim sve objašnjava. Vježbajte ratne igre bar možda vam brzo zatreba

Avatar KmicaSKvarta
KmicaSKvarta
17:32 22.02.2023.

Croteam??? Gamepires??? To su već golemi uspjesi. Kaj imaš čekati kad je već tu.