Nesreća u prosincu prošle godine u kojoj se zrakoplov Air Asije srušio u Javansko more u Indoneziji, pri čemu su poginule 162 osobe, u najvećoj je mjeri posljedica tehničkog kvara na upravljačkom sustavu Airbusa A320-200, rekli su u utorak indonezijski istražitelji u završnom izvješću.
Zbog višekratnih problema s upravljačkim sustavom piloti su, u veoma lošim vremenskim prilikama, isključili automatski pilot kako bi otklonili problem, nakon čega su izgubili nadzor nad letjelicom, izvijestio je Nacionalni odbor za sigurnost u prometu.
Po završnom izvješću, automatski pilot je isključen zbog stalnog oglašavanja uzbune koje je nastalo zbog pukotine u varu na navigacijskom sustavu koji pomaže u kontroli pokreta upravljačke ručice.
Kada se signal za uzbunu glasio četvrti put, piloti su uključili automatske sklopke na dijelu kontrolnog sustava pokušavajući ga ponovo aktivirati. Tim potezom isključili su automatski pilot nakon čega je letjelica počela gubiti stabilnost, navodi se u izvješću.
"Nakon sljedećih poteza posade, zrakoplov se više nije dao kontrolirati"
Došlo je do "duljeg prekida struje" u letjelici, zbog čega ga posada više nije mogla kontrolirati, obrazlaže se u izvješću.
Airbus A320-200, koji je 28. prosinca 2014. iz indonezijskog grada Surabaye letio u Singapur, nestao je s radarskih zaslona pola sata nakon polijetanja, nakon što je zatražio dopuštenje za povećanje visine zbog loših meteoroloških uvjeta.
Indonezija ima slabe rezultate na polju zračne sigurnosti. U kolovozu se putnički zrakoplov srušio u planinama u Papui, pri čemu su poginula sva 54 putnika. U lipnju se indonezijski vojni zrakoplov, u kojemu su bili članovi obitelji vojnika i civili, srušio na četvrt u gradu Medanu, pri čemu su poginule 142 osobe, među njima dvadesetak stanovnika te četvrti.
>> Pronađena dva velika dijela srušenog aviona AirAsije, srušio se zbog leda?
Nije pukao var nego lem, lem nije bio na nikakvom "navigacijskom sustavu koji pomaže u kontroli pokreta upravljačke ručice." nego na običnom RTLU - uređaju koji ograničava otklon kormila smjera ovisno o brzini i nebitan je dok je god potisak simetričan. Posada nije uključila nikakve automatske sklopke nego je u suprotnosti sa svim mogućim ograničenjima, isključila FAC kompjutere preko osigurača, što je onesposobilo autopilote, autothrust i sve zaštite od pada u nepravilni položaj. Nakon toga su se ustrtarili i totalno neprilagođeni mlatarenjem po palicama skršili avion koji je usprkos svim njihovim naporima, još uvijek bio sposoban normalno letjeti. Čestitke autoru, upravo je ušao u finale izbora za najveću aeronautičku glupost godine objavljenu u HR medijima.