RASTROŠNOST

Varaždinska Čistoća će neopravdano potrošiti milijune za nova vozila

Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/PIXSELL
smeće
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
Miljenko Ernoić
28.02.2014.
u 12:39
Znamo koliko stoji, ali nećemo vam reći - nedavno je na upit Večernjeg lista o cijeni novih vozila kazao predsjednik NO-a Čistoće Miljenko Ernoić
Pogledaj originalni članak

Varaždinski komunalac Varkom od 2002. do danas potrošio je gotovo 15 milijuna kuna na vozila namijenjena za skupljanje smeća, prevrtanje i slično. Danas Varkom (odnosno od 1. siječnja ove godine Čistoća) posjeduje 23 takva vozila, no unatoč impresivnom voznom parku, varaždinski komunalac nije do današnjeg dana uspio organizirati uslugu odvojenog prikupljanja biorazgradivog otpada.

Zavjet šutnje

Kažu da nemaju potrebna vozila i specijalne kante te da tek dok to sve kupe mogu početi odvojeno prikupljati otpad. Koliko će ta vozila stajati ne žele reći, a neslužbeno se špekulira o iznosu od oko deset milijuna kuna.

Nedavno je na upit Večernjeg lista o cijenama, predsjednik Nadzornog odbora Čistoće Miljenko Ernoić, kazao: - Znamo koliko košta, ali nećemo vam reći.

Za prijevoz ‘zelenog’ otpada se mogu brzo i jeftino prilagoditi komunalna vozila koja se koriste za prijevoz komunalnog otpada

Saša Avirović, Čakom

S druge strane, čakovečki komunalac Čakom biorazgradivi otpad odvojeno prikuplja od 2004. godine i to sa samo pet najobičnijih kamiona. Ove godine planiraju kupiti još dva, a kada su počeli odvojeno prikupljati otpad, nisu imali nikakve posebne kante, već su uveli vrećice za biootpad. Povrh svemu, tehnički direktor Čakoma Saša Avirović tvrdi:

- Posebna vozila za prikupljanje biootpada ne trebaju. Mi smo za to prilagodili stare, obične smećare, a biootpad u vrećicama skupljali smo u običnim furgonima.

- Za prijevoz ‘zelenog’ otpada se mogu brzo i jeftino prilagoditi komunalna vozila koja se koriste za prijevoz komunalnog otpada. Važno je samo da nadogradnja bude vodotijesna, kako bi se spriječilo istjecanje tekućine iz otpada u okoliš - pojasnio je Avirović.

Objasnio je kako su nova vozila bolja u tome što imaju imaju antene s pomoću kojih se može pratiti masa preuzetog otpada.

Vodeći u Hrvatskoj

Promišljati o odvojenom prikupljanju otpada počeli su još 2001. godine.

- Glomazni otpad odvozili smo jednom mjesečno. Primijetili smo da je to prečesto pa smo ljudima ponudili da u tim terminima odvozimo “zeleni otpad”. To se pokazalo korisnim i morali smo pojačati ritam odvoza “zelenog otpada” na svakih 14 dana, a danas ga odvozimo svaki tjedan - rekao je Avirović.

Rezultat dugogodišnjeg rada je taj da je u Gradu Čakovcu udio biorazgradivog otpada u ukupno skupljenom komunalnom otpadu 2012. godine bio oko 25 posto, dok je 2013. godine bio malo veći, odnosno oko 26 posto. Uz to, odvojeno skupljaju papir, staklo, plastiku, metal, tetrapak, tonere i cartridge. Čakovec danas, uz Krk, postiže najbolje rezultate u Hrvatskoj u odvojenom prikupljanju otpada.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.