'Svemirski brod'

Posjetili smo gradilište novog terminala Zračne luke Franje Tuđmana

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Zračna luka Franje Tuđmana
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Zračna luka Franje Tuđmana
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Zračna luka Franje Tuđmana
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Zračna luka Franje Tuđmana
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Zračna luka Franje Tuđmana
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Zračna luka Franje Tuđmana
10.06.2016.
u 20:11
Terminal gradi i uređuje približno 800 radnika, svi su iz Hrvatske, paze na svaki detalj. Tehnički pregled očekuje se za dva mjeseca
Pogledaj originalni članak

Preko vijadukta smo se u kombiju dovezli na ulaz novog terminala Zračne luke Franje Tuđmana za odlaske. Druga nam je opcija bila da parkiramo automobil ispred terminala na jednom od 1100 parkirališnih mjesta pa se jednim od dvaju dizala ili pokretnim stubama popnemo na ulaz u terminal. Pročelje sa zemaljske strane terminala cijelo je u ogromnim staklenim plohama pa, kad uđete u zgradu i osvrnete se, vidite zelene krošnje stabala u blizini terminala. Ušli smo u prostranu dvoranu s 30 check-in šaltera koju obilježava unutrašnje krovište satkano od tisuća i tisuća metalnih šipki. Svaka je imala svoj broj i točno ih se po tim brojevima moralo spajati. Poput lego-kocaka. Sivi metalni krov protkan je i staklenim dijelovima koji poplave kad je nebo vedro.

Pregled putovnica i šoping

Popeli smo se stubama na polukat kako bismo prošli sigurnosnu kontrolu. Kontrola ručne prtljage kroz jedan od devet rendgena nije bila nimalo neugodna. Kroz stakleno pročelje sa zračne strane terminala, onako s uzvisine pruža se prekrasan pogled na Zagreb. Prošli smo sigurnosnu kontrolu i skrenuli lijevo kako bismo prošli kontrolu putovnica. Da putujemo unutar Hrvatske, skrenuli bismo desno na izlaze za domaće letove. Nakon što smo prošli kroz jedan od 12 prolaza za kontrolu putovnica, stubama smo se spustili na razinu gdje su izlazi za ukrcavanje u zrakoplove. Prije toga morali smo proći kroz šoping-zonu. Kad smo je prošli, opet smo došli na prostrani i prozračni dio terminala gdje su izlazi s onim pogledom na Zagreb koji nas je oduševio kad smo prolazili sigurnosnu kontrolu. Preko jednog od šest aviomostova za međunarodni promet ušli smo u zamišljeni zrakoplov i odletjeli u mislima. Tako će od ožujka 2017. izgledati dolazak putnika i njihovo ukrcavanje na zrakoplov kad bude pušten u promet novi terminal zagrebačkog aerodroma. Čak 99 posto radova na terminalu već je gotovo, a u to su se jučer uvjerili i Večernjakovi novinari koji su obišli tu metalnosivu i staklenu zgradu nalik svemirskom brodu.

Pripremni radovi na gradilištu novog terminala počeli su sredinom prosinca 2013., a sama gradnja terminala u svibnju 2014. U koncesionaru, Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb (MZLZ), planirali su i imali obvezu radove dovršiti u roku tri godine, dakle u prosincu ove godine, no već sad u lipnju u tijeku su završni radovi na terminalu. Tehnički pregled očekuje se već za dva mjeseca.

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Terminal gradi i uređuje približno 800 radnika, a pri tome se pazi na svaki detalj. Tako su radnici za našeg obilaska, primjerice, na dizalicama bojili unutarnju stranu krova, ali i svaku šipku koja je dio konstrukcije krovišta.

– Godinu dana radim na terminalu, prije sam radio i druge stvari poput zavarivanja, a sad bojim šipke. Bit će jako lijepo kad sve bude gotovo – kazao nam je Predrag Kokotović, radnik Zagreb-montaže. Inače, u MZLZ-u kažu da je gotovo sva operativa koja je radila i još uvijek radi na terminalu – hrvatska.

Na terminalu se trenutačno testira oprema i aerodromski sustav, u što smo se i sami uvjerili. Čak 36.000 testova bit će obavljeno prije otvaranja, od svake utičnice pa do složenih sustava poput sortirnice.

Mi smo zavirili i u sortirnicu prtljage. Čak je tri kilometara traka kojima će prtljaga biti ukrcavana i iskrcavana iz zrakoplova.

Ante Andrić, nadzorni inženjer za aerodromsku opremu, kaže da je sortirnica srce svake zračne luke, a da je ova na novom terminalu najmodernija u svijetu. Dosad su takve sortirnice ugrađene svega na još desetak aerodroma.

Koliko je sati u koferu

– Sortirnica je potpuno automatizirana i gotovo da u njoj neće raditi nijedan čovjek. Rendgeni u milisekundi skeniraju što je u prtljazi i vidi se i do najsitnijeg detalja, pa i to koliko je sati ako je u prtljazi sat – objašnjava Andrić. Koferi bi inače u roku od 15 minuta trebali biti prebačeni iz aviona do jednog od tri karusela gdje se podiže prtljaga.

Za otvaranje novog terminala mora se dobro uvježbati cijelo osoblje zračne luke jer neće imati pravo na pogrešku. U planu je, naime, kad dođe taj dan u ožujku 2017. godine, da stari terminal zatvori vrata, a odmah sutradan sve letove i putnike preuzme novi terminal.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 34

PO
pozornik66
21:00 10.06.2016.

Super, Hrvatska napreduje u svakom pogledu. U ovih 25 godina je izrasla u modernu i razvijenu državu, još malo da se ekonomija poboljša sve će bit dobro

HE
hellen3353
20:56 10.06.2016.

ma kakve lego kockice? To su kockice Hrvatske Sahovnice! BRAVO!

DU
Deleted user
22:07 10.06.2016.

Kako ce neki kmečati kada im pilot kaze gdje slijeću