Hrvatski brend

Vegeta je osvojila svijet zahvaljujući turizmu

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Vegeta je osvojila svijet zahvaljujući turizmu
04.03.2019.
u 08:42
Domaća sirovina znatno je zastupljena u našim ključnim brendovima, a broj 1 je rajčica
Pogledaj originalni članak

Rast utemeljen na ključnim brendovima i tradicionalnim tržištima Podravka grupi u lanjskoj je godini donio najbolji operativni rezultat u dugogodišnjoj povijesti, 4,2 milijarde kuna prihoda od prodaje i rekordnu neto dobit od 205,7 mil. kuna. S predsjednikom uprave Podravke Marinom Pucarom razgovaramo koliko je za dobar brend važna domaća sirovina, prepoznaju li to hrvatski potrošači, turisti, ugostitelji...

U ambicioznim planovima Podravke je i ponovno pokretanje poljoprivredne proizvodnje u Hrvatskoj. Koliko ste u tome dosad uspjeli?

Uložili smo velike napore kako bismo pokrenuli poljoprivrednu proizvodnju industrijskog povrća i žitarica. Već sada oko 90% potreba za primarnim sirovinama (žitarice, voće i povrće) dobavljamo s domaćeg tržišta, a strateški je cilj povećanje tog udjela na 100%. Naravno, to se odnosi na one sirovine koje je moguće nabaviti s domaćeg tržišta. Poljoprivrednike na cijelom području RH upoznali smo s mogućnostima suradnje s Podravkom (samo ove godine održali smo više od 20 prezentacija, lani više od 40). Nudimo im siguran otkup uz unaprijed poznate uvjete koji se definiraju ugovorom, mogućnost kreditiranja poljoprivredne proizvodnje u repromaterijalu, sjemenu/presadnicama i sl., educiramo ih, a naši su agronomi svim našim kooperantima na raspolaganju u svim fazama proizvodnje kako bi im pomogli u ostvarenju što većih prinosa i kvalitetnije proizvodnje voća, povrća i žitarica koju smo ugovorili.

Danas se možemo pohvaliti s više od 3000 poljoprivrednih proizvođača s kojima surađujemo i koji za nas osiguravaju sve više primarne sirovine. U 2017. smo, primjerice, na domaćem tržištu otkupili 250 t šljive, a u 2018. čak 650 t. Posebno nam je u fokusu zaustavljanje negativnih trendova vezano uz proizvodnju povrća u Hrvatskoj te smo za ovu sezonu ugovorili 30% više s domaćeg tržišta u odnosu na 2018. Lani smo s domaćeg tržišta otkupili i 20% više pšenice nego godinu ranije te u potpunosti pokrili potrebe, a već sada smo ugovorili gotovo 40% više nego u 2018., čime ćemo pokriti dio potreba naše proizvodnje u Sloveniji.

Koliko je važna domaća sirovina u proizvodnji?

Domaća sirovina najkvalitetnija je sirovina jer se voće i povrće prerađuje u roku od 24 sata od branja, a to, naravno, pridonosi kvaliteti finalnog proizvoda. Domaća sirovina značajno je zastupljena u našim ključnim brendovima, a kao perjanicu možemo istaknuti našu rajčicu. Naime, ukupna godišnja količina otkupljene rajčice, oko 12.000 tona, dolazi s domaćeg tržišta, iz Istre.

U kojoj mjeri je zaživio plan spajanja zelene i plave magistrale? Gdje po vašem mišljenju najviše škripi?

Svojom novom strategijom snažnijeg povezivanja s domaćom proizvodnjom znatno doprinosimo i povezivanju kontinentalne i jadranske Hrvatske. Osim kroz HoReCa segment, povezujemo se i kroz prodajne lance u kojima turisti u sezoni kupuju domaće proizvode. Važno je osigurati što širi asortiman domaćih proizvoda u prodajnim lancima duž Jadrana kako bi ih strani gosti, koji ih prvi put kušaju u Hrvatskoj, poželjeli kupovati i u svojoj zemlji, čime se potiče izvoz domaćih proizvoda. Aktivnije i snažnije povezivanje domaćih tvrtki s hrvatskim turizmom važno je za cjelokupno gospodarstvo i mislim da tu ima još puno prostora za unapređenje suradnje. Podravka je sa svojim proizvodima značajno prisutna u hrvatskim hotelima i drugoj turističkoj ponudi, a plasman proizvoda kroz turizam važan je za poticanje izvoza. Tako je, primjerice, naša Vegeta zahvaljujući turizmu snažno iskoračila u svijet jer su je turisti iz Poljske, Češke, Slovačke i Mađarske, ljetujući u Hrvatskoj, kupovali i odnosili u svoje zemlje. To je dalo zamah izvozu Vegete u te zemlje, a u nekima od njih zauzima i više od 50% tržišta.

Prepoznaju li naši hotelijeri i ugostitelji dovoljno kvalitetu i značaj ponude domaćih proizvoda?

Podizanje kategorizacije smještajnih kapaciteta na 4 i 5 zvjezdica te dizanje kvalitete usluge u ugostiteljskim objektima potvrđuje da u fokusu nije samo cijena već i kvaliteta te da su kvalitetan domaći proizvod spremni i platiti više. Drago nam je da Podravku prepoznaju kao dobavljača visokokvalitetnih proizvoda.

Koliko plasirate proizvoda kroz turizam i HoReCa segment?

Na domaćem tržištu 20% ukupnih prihoda od prodaje ostvarujemo iz tog segmenta. Značajni efekti bilježe se i kroz maloprodajne lance, gdje se u ljetnim mjesecima ostvaruje i 50% veći promet u odnosu na ostatak godine.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

ZB
Zoki-Bijela
09:06 04.03.2019.

Samo naprid..

HB
hbhr
15:13 04.03.2019.

"Posebno nam je u fokusu zaustavljanje negativnih trendova vezano uz proizvodnju povrća u Hrvatskoj te smo za ovu sezonu ugovorili 30% više s domaćeg tržišta u odnosu na 2018. Lani smo s domaćeg tržišta otkupili i 20% više pšenice nego godinu ranije te u potpunosti pokrili potrebe, a već sada smo ugovorili gotovo 40% više nego u 2018., čime ćemo pokriti dio potreba naše proizvodnje u Sloveniji." - pohvalno

VG
Veseli Gost
16:35 30.04.2019.

Podravka je osvoila svijet zahvaljujuci Titu. U njegovo vrijeme je otkrivena vegeta