- Potrebno je da se dogodi nekakva tragedija, poput one u Zaprešiću, pa da se neke stvari naprave iako je sve moglo biti napravljeno puno kvalitetnije. Slučaj Zaprešić pokazao nam je kako je s uključivanjem lokalne samouprave, ili nekih tvrtki kao u nekim sredinama, moguće osigurati po još jedan dodatni Tim 1 Hitne pomoći, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj je govoreno o problemima u hitnoj medicinskoj pomoći i sanitetskom prijevozu.
Govoreći o problematici hitne medicinske pomoći i sanitetskog prijevoza predsjednik Hrvatskog sindikata hitne medicine i Hrvatske udruge djelatnika hitne medicinske pomoći Danijel Šota kazao je kako je Hrvatska u razdvajanje Zavoda za hitnu medicinu od Doma zdravlja uložila 60 milijuna eura ali da se za taj novac ništa nije dobilo.
- Ništa kvalitetno za taj novac nismo dobili osim ravnatelja, pomoćnika i nove administracije. Objedinjavanjem rada te dvije ustanove dobili bi kvalitetniji i bolji sustav i što je još važnije i određen broj novih timova na terenu. Sanitetski prijevoz jednostavno mora biti pri Hitnoj medicinskoj pomoći i tako cijeli sustav treba biti organiziran, istakao je Šota.
Dodao je i kako je njih prijedlog Zakona još prije dvije godine bio i odobren u Hrvatskom saboru, ali i da od tada leži u nekoj od ladica ministarstva. Tvrdi i da nemaju razumijevanja od strane Ministarstva zdravstva. Kazao je i kako zaposleni u tim službama rade u neadekvatnim uvjetima, s često starim vozilima pri čemu su i potplaćeni.
- Još 2000 godine smo imali nekakvu reorganizaciju, ali osim edukacije zaposlenih, koji svoja znanja nisu imali gdje primijeniti, nismo ništa dobili. Zemlje u susjedstvu, Slovenija i Mađarska, su daleko odmakle od nas jer mi i dalje tapkamo u mraku. Ne zna kome tko pripada, a vozače sanitetskog prijevoza tjera se da voze pod rotacijama i zvučnim signalima iako to ne smiju po zakonu jer se smatraju hladnim pogonom. Ovo je pitanje cjelokupnog hrvatskog zdravstva i to se treba što prije rješavati, rekao je Šota.
Kako se i na koji način radi pojasnio je i sindikalni povjerenik Josip Požega.
- Samo prošloga mjeseca sam tijekom 21 radnoga dana napravio 8000 kilometara. Pri tome sam 95 posto toga vremena u automobilu bio sam. Automobili su nam loši i nisu adekvatni našim potrebama kao i potrebama pacijenata. Uz sve to niti plaće nam nisu jednake iako bi, ako živimo u jednoj državi, trebale biti. Neki imaju veći koeficijent, a neki manji. Domari u Domu zdravlja imaju veći koeficijent od nas. Primjera radi vozač Hitne medicinske pomoći ima i po 2000 kuna veću plaću od mene iako imamo iste kvalifikacije, rekao je Požega.
>> Pogledajte i video u kakvom su stanju zagrebački mostovi
Čuj to, veliki problemi u hitnoj, a vrli ministar veli nema problema i sve je u skladu sa zakonom.