Za sebe kaže da je ljevoruki vodenjak i da su to najinteligentniji
ljudi. Pročitao je to u nekom psihološkom istraživanju, no
tvrdi da ne mora biti tako. Dok s nama razgovara, telefon neprestano
zvoni, on se javlja, koordinira istodobno situaciju u tvrtki,
feštu uz svjetsku premijeru Pershinga... Vicenco Blagaić
vlasnik je splitskog Profectusa, idejni začetnik splitskog Boat Showa
koji se danas, nakon devet godina postojanja, probio na sedmo mjesto u
svijetu, daleko zasjenivši velike nautičke sile. Cijeli je
dan na sajmu, razgovara, ugovara poslove za sljedeću godinu. Sve
podatke drži u glavi, pamti.... Otkriva da mu je mana što ne
može rano ustati, osim kad ima rani avionski let.
Dosanjani sni
Znaš koliko bi para imao da se mogu probuditi u
sedam kaže taj 30-godišnjak. Normalno je za
menadžera da na poslu bude u osam, tvrdi smijući se, ali njemu je
razdoblje od zore do 10 ujutro najvažniji dio dana kad mu se u glavi,
pa i u snu, rađaju ideje.
Za svaki mu se san može reći da je dosanjan, jer perfekcionistički sve
dovede dokraja, prateći svaki detalj. Dok smo razgovarali na
štandu Yachtsa, iznenada se dignuo i pokupio kuhinjsku krpu
koju je hostesa zabunom ostavila. Strahujući, ne znajući što
smjera i je li isprovociran mojim pitanjem, čekala sam iznenađeno.
Dignuo se, smotao krpu u džep jakne i neprimjetno je odnio u
košaru za smeće. Na moj je iznenađeni pogled reagirao
riječima:
Slobodno napiši da me ovakve stvari mogu izbaciti iz takta.
Unatoč izvrsnom timu, vrsnim profesionalcima, i dalje
najviše vjerujem svom smislu za svaki detalj. U detaljima je
sve, ako ih se zna primijetiti, u tome je pola uspjeha.No kako
osmisliti projekt, kako ga prepoznati i pratiti detalje?
upitala sam.
To je Božji dar odgovorio mi je. Osjećaj
za to imaš ili nemaš, s tim se
rodiš kaže.
Životna mu priča to i potvrđuje.
Smisao za detalj
Njegova majka u splitskoj je Varoši imala dučančić, a otac
Mrvica s kosom povezanom u rep i izgledom koji podsjeća na
boeme iz šezdesetih ima još
šest mjeseci do pune mirovine u splitskom Adriachemu. Uza
sve poslove, dragocjeno mu je vrijeme uz malu obitelj, i zato je, kaže,
ljubomorno čuva od očiju javnosti.
Počeo je, kaže, od nule, uz roditelje koji su ga podržavali, bojeći se
samo da ih ne baci u dugove, jer je i kao dječak stalno
nešto novo smišljao.
Profectus čini 29 stalno zaposlenih ljudi, od kojih je najstarijem 31
godina, a osim organizacije sajma, izdaju hrvatska izdanja uglednih
časopisa Yacht i Nautica, vodič za nautičare Nauticus, prodaju pontone
i valobrane za sajmove, kupuju zemljišta za nove projekte...
U ranoj je mladosti organizirao koncerte, držao diskoteku u Rogoznici,
a prije sajma nautike organizirao sajmove prehrane,
namještaja i automobila. U nautiku je, kaže, ušao
zato što prije svega voli more, brodove, ronjenje..., a ne
zato što je očekivao velik novac, jer je bum nautike krenuo
u posljednjih pet godina, a ni sam, kaže, tada nije znao kamo će ga to
dovesti.
Gotovo da bismo mogli reći da mu je svaki novi poslovni korak duži od
prethodnog za nekoliko stotina novih pontona, četvornih metara sajma
ili novih šatora. Najbliži ga suradnici ocjenjuju kao
pronicava čovjeka fantastične inteligencije, koji savršeno
zna razlikovati bitno od nebitnog. On za sebe, pak, kaže da mu je
najvažnije nešto stvoriti, nit vodilja nije novac.
Moralna
podrška
Svi ovi ljudi priča od splitskih
penzionera do ljudi čije bogatstvo premašuje milijune
dolara, poput vlasnika Sunseekera, brodogradilišta koje
gradi bajoslovno vrijedne brodove, koji je na sajam doletio privatnim
avionom, nisu u Split stigli zbog njegove ljepote, oni to spoznaju tek
kad stignu. Profectus je u marketing i promociju uložio više
od Grada i Turističke zajednice zajedno, ove godine više od
milijun kuna.
Ove je godine bilo posebno teško organizirati
sajam jer su se ispriječile dvije stvari: još se gradi riva
i nije stigao biti dovršen Gat sv. Petra koji se produžava,
a istodobno nije smjela biti bačena nijedna sjena na imidž sajma.
Iako nas podupiru ljudi iz vrha države i ministarstava, često
je riječ samo o moralnoj potpori. Primjerice, Brodospas mi je obećao
tri maone, no obećanje nisu ispunili, pa ove godine nismo imali gdje
smjestiti helidrom, kao lani, s kojeg su helikopteri izravno letjeli na
splitski aerodrom.
Ovo je lanac sa stotinu karika, i nijednu ne smijemo propustiti.
Poslovanje samog sajma je profitabilno kaže
Blagaić no velika su ulaganja prije samog Boat Showa. Cijelu
godinu obilazimo najveće nautičke sajmove u svijetu, proizvođače
brodova i izlagače, želimo ih privući da dođu u Split, i svake smo
godine sve veći.
Nikad nisam posve zadovoljan, uvijek može biti
bolje to mi je deviza.
Kad je organizirao prvi sajam na rivi, tadašnji
dogradonačelnik mu je rekao da je nemoguće postaviti platnene
šatore ispred Dioklecijanove palače. Tada je, pričaju
njegovi suradnici, platio put za 25 ljudi u Cannes i Monte Carlo da
vide da je to u tome mondenom gradu moguće, pa zašto ne bi i
u Splitu.
Danas mu se ta upornost isplatila, no na tome ne staje. Vuče naprijed
te, kaže, noću vrti Google Earth, otkrivajući moguće lokacije za nove
"snove".
Isplativa upornost
Trenutačno, kaže, svakim danom dopunjuje "puzzle" gradnje novog
ekskluzivnog turističkog grada ni iz čega. Prostirao bi se na 15-20
milijuna kvadrata i imao aerodrom, široke ceste,
ekskluzivne, vrhunski opremljene stanove, široke prometnice,
bazene, golf resort, spa zone u zgradama, zabavne parkove,
šetnice, perivoje... Ekskluzivno otkriva da su daleko
dogurali s tri moguće lokacije u Zadarskoj,
Šibenskoj i Dubrovačkoj županiji te da su u
završnoj fazi osnivanja nekretninskog fonda kako bi se
što brže ostvarila ta vizija. Ideja mu je, kaže, privući
najveće svjetske investitore u svaki od tih projekata, znači
najpoznatiji lanac hotela, veliki golfski centar, sve vrhunsko.... U
cijeli će projekt, kaže, biti uključeni najpoznatiji i najugledniji
pojedinci iz branše, a za promociju će iskoristiti i
naša veleposlanstva i konzulate te ugledne Hrvate
širom svijeta.
Suradnja sa Štrokom
Na splitskom je Croatia Boat Showu objelodanjena još jedna
njegova ideja koja je pretočena u posao, koji će, više nitko
ne sumnja u to, također biti uspješan. Naime, zajedno s
Goranom Štrokom, vlasnikom lanca Jadranski luksuzni hoteli,
osnovao je Croatian Carribean Yacht Charter, koji okuplja vrhunske
profesionalce u nautici, ugostiteljstvu, turizmu, relax i wellness
ponudi na iznajmljivanju skupih i elegantnih jahti ljeti u Jadranu, a
zimi na Karibima. Ponosan je, kaže, što će prvi put ti
brodovi ploviti s hrvatskim posadama i pod hrvatskim zastavama. Kad
prva jahta, vrijedna nekoliko milijuna eura, pod hrvatskom zastavom i
zadovoljnim bogatim stranim klijentom uplovi u Karibe, bit će mu, kaže,
ispunjen još jedan san.
Za 400 izlagača 16 km tepiha
* Na 9. Croatia Boat Showu, koji danas završava,
izloženo je 359 plovila, 241 u moru i 154 na kopnu.
* Nastupilo je 400 izlagača, čak 130 nautičkih brandova, a pet je
brodova imalo svjetsku, a 42 europsku premijeru.
* Postavljeno je čak 16 kilometara tepiha po vanjskim
šetnicama na rivi, a u moru je šest tisuća
četvornih metara pontona ili valobrana.
* Uz 30 stalno zaposlenih u Profectusu, Croatia Boat Show angažirao je
i 500 kooperanata iz različitih branši te 500 hostesa.