PORTRET Tridesetogodišnji vlasnik splitskog Profectusa, idejni začetnik turbo-uspješnog splitskog Boat Showa i koncepta eksluzivnih gradova zbog kojih se podigla neviđena bura

Vicenco Blagajić - zanesenjak koji vjeruje samo sebi

Foto: import
Vicenco Blagajić - zanesenjak koji vjeruje samo sebi
21.04.2007.
u 15:43
Pogledaj originalni članak

Za sebe kaže da je ljevoruki vodenjak i da su to najinteligentniji ljudi. Pročitao je to u nekom psihološkom istraživanju, no tvrdi da ne mora biti tako. Dok s nama razgovara, telefon neprestano zvoni, on se javlja, koordinira istodobno situaciju u tvrtki, feštu uz svjetsku premijeru Pershinga... Vicenco Blagaić vlasnik je splitskog Profectusa, idejni začetnik splitskog Boat Showa koji se danas, nakon devet godina postojanja, probio na sedmo mjesto u svijetu, daleko zasjenivši velike nautičke sile. Cijeli je dan na sajmu, razgovara, ugovara poslove za sljedeću godinu. Sve podatke drži u glavi, pamti.... Otkriva da mu je mana što ne može rano ustati, osim kad ima rani avionski let.

Dosanjani sni
 Znaš koliko bi para imao da se mogu probuditi u sedam  kaže taj 30-godišnjak. Normalno je za menadžera da na poslu bude u osam, tvrdi smijući se, ali njemu je razdoblje od zore do 10 ujutro najvažniji dio dana kad mu se u glavi, pa i u snu, rađaju ideje.
Za svaki mu se san može reći da je dosanjan, jer perfekcionistički sve dovede dokraja, prateći svaki detalj. Dok smo razgovarali na štandu Yachtsa, iznenada se dignuo i pokupio kuhinjsku krpu koju je hostesa zabunom ostavila. Strahujući, ne znajući što smjera i je li isprovociran mojim pitanjem, čekala sam iznenađeno. Dignuo se, smotao krpu u džep jakne i neprimjetno je odnio u košaru za smeće. Na moj je iznenađeni pogled reagirao riječima:
 
Slobodno napiši da me ovakve stvari mogu izbaciti iz takta. Unatoč izvrsnom timu, vrsnim profesionalcima, i dalje najviše vjerujem svom smislu za svaki detalj. U detaljima je sve, ako ih se zna primijetiti, u tome je pola uspjeha.No kako osmisliti projekt, kako ga prepoznati i pratiti detalje?  upitala sam.
 To je Božji dar  odgovorio mi je.  Osjećaj za to imaš ili nemaš, s tim se rodiš  kaže.
Životna mu priča to i potvrđuje.

Smisao za detalj
Njegova majka u splitskoj je Varoši imala dučančić, a otac Mrvica  s kosom povezanom u rep i izgledom koji podsjeća na boeme iz šezdesetih  ima još šest mjeseci do pune mirovine u splitskom Adriachemu. Uza sve poslove, dragocjeno mu je vrijeme uz malu obitelj, i zato je, kaže, ljubomorno čuva od očiju javnosti.
Počeo je, kaže, od nule, uz roditelje koji su ga podržavali, bojeći se samo da ih ne baci u dugove, jer je i kao dječak stalno nešto novo smišljao.

Profectus čini 29 stalno zaposlenih ljudi, od kojih je najstarijem 31 godina, a osim organizacije sajma, izdaju hrvatska izdanja uglednih časopisa Yacht i Nautica, vodič za nautičare Nauticus, prodaju pontone i valobrane za sajmove, kupuju zemljišta za nove projekte... U ranoj je mladosti organizirao koncerte, držao diskoteku u Rogoznici, a prije sajma nautike organizirao sajmove prehrane, namještaja i automobila. U nautiku je, kaže, ušao zato što prije svega voli more, brodove, ronjenje..., a ne zato što je očekivao velik novac, jer je bum nautike krenuo u posljednjih pet godina, a ni sam, kaže, tada nije znao kamo će ga to dovesti.
Gotovo da bismo mogli reći da mu je svaki novi poslovni korak duži od prethodnog za nekoliko stotina novih pontona, četvornih metara sajma ili novih šatora. Najbliži ga suradnici ocjenjuju kao pronicava čovjeka fantastične inteligencije, koji savršeno zna razlikovati bitno od nebitnog. On za sebe, pak, kaže da mu je najvažnije nešto stvoriti, nit vodilja nije novac.

Moralna podrška
 Svi ovi ljudi  priča  od splitskih penzionera do ljudi čije bogatstvo premašuje milijune dolara, poput vlasnika Sunseekera, brodogradilišta koje gradi bajoslovno vrijedne brodove, koji je na sajam doletio privatnim avionom, nisu u Split stigli zbog njegove ljepote, oni to spoznaju tek kad stignu. Profectus je u marketing i promociju uložio više od Grada i Turističke zajednice zajedno, ove godine više od milijun kuna.
 Ove je godine bilo posebno teško organizirati sajam jer su se ispriječile dvije stvari: još se gradi riva i nije stigao biti dovršen Gat sv. Petra koji se produžava, a istodobno nije smjela biti bačena nijedna sjena na imidž sajma.
 Iako nas podupiru ljudi iz vrha države i ministarstava, često je riječ samo o moralnoj potpori. Primjerice, Brodospas mi je obećao tri maone, no obećanje nisu ispunili, pa ove godine nismo imali gdje smjestiti helidrom, kao lani, s kojeg su helikopteri izravno letjeli na splitski aerodrom.
 
Ovo je lanac sa stotinu karika, i nijednu ne smijemo propustiti.
 Poslovanje samog sajma je profitabilno  kaže Blagaić  no velika su ulaganja prije samog Boat Showa. Cijelu godinu obilazimo najveće nautičke sajmove u svijetu, proizvođače brodova i izlagače, želimo ih privući da dođu u Split, i svake smo godine sve veći.
 Nikad nisam posve zadovoljan, uvijek može biti bolje  to mi je deviza.
Kad je organizirao prvi sajam na rivi, tadašnji dogradonačelnik mu je rekao da je nemoguće postaviti platnene šatore ispred Dioklecijanove palače. Tada je, pričaju njegovi suradnici, platio put za 25 ljudi u Cannes i Monte Carlo da vide da je to u tome mondenom gradu moguće, pa zašto ne bi i u Splitu.
Danas mu se ta upornost isplatila, no na tome ne staje. Vuče naprijed te, kaže, noću vrti Google Earth, otkrivajući moguće lokacije za nove "snove".

Isplativa upornost
Trenutačno, kaže, svakim danom dopunjuje "puzzle" gradnje novog ekskluzivnog turističkog grada ni iz čega. Prostirao bi se na 15-20 milijuna kvadrata i imao aerodrom, široke ceste, ekskluzivne, vrhunski opremljene stanove, široke prometnice, bazene, golf resort, spa zone u zgradama, zabavne parkove, šetnice, perivoje... Ekskluzivno otkriva da su daleko dogurali s tri moguće lokacije  u Zadarskoj, Šibenskoj i Dubrovačkoj županiji  te da su u završnoj fazi osnivanja nekretninskog fonda kako bi se što brže ostvarila ta vizija. Ideja mu je, kaže, privući najveće svjetske investitore u svaki od tih projekata, znači najpoznatiji lanac hotela, veliki golfski centar, sve vrhunsko.... U cijeli će projekt, kaže, biti uključeni najpoznatiji i najugledniji pojedinci iz branše, a za promociju će iskoristiti i naša veleposlanstva i konzulate te ugledne Hrvate širom svijeta.

Suradnja sa Štrokom
Na splitskom je Croatia Boat Showu objelodanjena još jedna njegova ideja koja je pretočena u posao, koji će, više nitko ne sumnja u to, također biti uspješan. Naime, zajedno s Goranom Štrokom, vlasnikom lanca Jadranski luksuzni hoteli, osnovao je Croatian Carribean Yacht Charter, koji okuplja vrhunske profesionalce u nautici, ugostiteljstvu, turizmu, relax i wellness ponudi na iznajmljivanju skupih i elegantnih jahti ljeti u Jadranu, a zimi na Karibima. Ponosan je, kaže, što će prvi put ti brodovi ploviti s hrvatskim posadama i pod hrvatskim zastavama. Kad prva jahta, vrijedna nekoliko milijuna eura, pod hrvatskom zastavom i zadovoljnim bogatim stranim klijentom uplovi u Karibe, bit će mu, kaže, ispunjen još jedan san.


Za 400 izlagača 16 km tepiha

* Na 9. Croatia Boat Showu, koji danas završava, izloženo je 359 plovila, 241 u moru i 154 na kopnu.
* Nastupilo je 400 izlagača, čak 130 nautičkih brandova, a pet je brodova imalo svjetsku, a 42 europsku premijeru.
* Postavljeno je čak 16 kilometara tepiha po vanjskim šetnicama na rivi, a u moru je šest tisuća četvornih metara pontona ili valobrana.
* Uz 30 stalno zaposlenih u Profectusu, Croatia Boat Show angažirao je i 500 kooperanata iz različitih branši te 500 hostesa.

Pogledajte na vecernji.hr