Otkad je Hrvatska dio Europske unije i njeni građani više kupuju na internetu, pokazuje MasterCardovo istraživanje o kupnji preko interneta i korištenju kartica, provedeno u listopadu u suradnji s agencijom GfK.
– Oko 37 posto korisnika kartica planira češće kupovati online otkad je Hrvatska u EU, a glavni je razlog ukidanje carina i to što naručena i plaćena roba može biti dostavljena u zemlju – navodi se u izvještaju o istraživanju te objašnjava da ispitanici vjeruju kako će sad online kupovina biti i sigurnija.
Na internetu Hrvati najviše kupuju odjeću, obuću i elektroničke uređaje, kao i avionske karte i kulturne usluge, a najpopularnije stranice na kojima se kupuje su one za grupnu kupovinu, gdje se izvrši gotovo polovina svih internetskih kupovina u nas. Također, kao sredstvo plaćanja prevladava PayPal i kreditna kartica, iako mlađi kupci do 29 godina više rabe debitne kartice i internetsko bankarstvo.
No, još uvijek, priznaju ispitanici, postoje prepreke takvom virtualnom kupovanju, ponajprije vezane uz nemogućnost da se kupljeno vidi i isproba uživo te strah od toga da internetska kupovina nije dovoljno sigurna iako su cijene bolje, plaćanje praktičnije i moguće 24 sata dnevno.
od kako smo u EU meni stvari iz kine stizu puno sporije nego prije toliko o tome