HŽ Infrastruktura

Više neće biti presjedanja između Zagreba i Rijeke

Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Više neće biti presjedanja između Zagreba i Rijeke
24.08.2014.
u 15:01
Ove godine HŽ infrastruktura planira u obnovu ukupno uložiti 1,25 milijarde kuna, a u riječki prometni pravac od Rijeke do Zagreba, gdje je aktivirano 9 gradilišta oko 650 milijuna kuna. Svakog se vikenda pruga u Gorskom kotaru zatvara na 36 sati i u tome se vremenu radi na promijeni infrastrukturnih objekata
Pogledaj originalni članak

- Konačno možemo pokazati što radimo od 20. srpnja ove godine,  rekao je Ivan Vuković, član uprave HŽ infrastruktura prilikom jučerašnjeg obilaska radova na obnovi infrastrukture u Gorskom kotaru. Ove godine HŽ infrastruktura planira u obnovu ukupno uložiti 1,25 milijarde kuna,  a u riječki prometni pravac od Rijeke do Zagreba, gdje je aktivirano 9 gradilišta oko 650 milijuna kuna. Svakog se vikenda pruga u Gorskom kotaru zatvara na 36 sati i u tome se vremenu radi na promijeni infrastrukturnih objekata.

- Danas je obavljena promjena mosta u Jelenskom Jarku, investicija je teška 10 milijuna kuna i jedna od naših neuralgičnih točaka koje ćemo riješiti. U Moravicama mijenjamo šest skretnica od 18 koliko ove godine imamo u planu napraviti i na taj način ćemo kolodvor Moravice osposobiti za kvalitetniji prijem putnika i roba na ovom području. U Fužinama smo izvršili izmjenu mosta i taj posao je gotov. Cilj nam je do kraja godine na ovoj dionici osigurati projektiranu brzinu od 75 kilometara.  Dobiva se veći kapacitet i veća propusnost pruge, do sada smo imali nekoliko mjesta koja su bila uska grla – objasnio je Vuković naglasivši kako više neće biti presjedanja i sporih vožnji. Očekuju da će se putnički servis prema Rijeci podići na  razinu koja se to od prave infrastrukture i očekuje. Time se smanjuje vrijeme vožnje od Zagreba do Rijeke za nekih pola sata, dodao je Vuković.

- Radovi na obnovi još se uvijek finaciraju sredstvima komercijalnih banaka koja idu uz jamstva države, a već narednih, godinu, dvije, dodaje Vuković, nastojat će ostvariti veliki dio sredstava iz  EU fondova. Uz obnovu mosta "Jelesnki Jarak" pokraj Vrbovskog, obnovljen je most "Ličanka" u Fužinama, obnavljaju se dionice Ogulin – Moravice i Moravice -Skad te kolodvor Moravice, a slijedi i obnova tunela "Resnjak" između kolodvora Zalesina i Delnice, tunela "Kloštar" između kolodvora Gomirje i Vrbovsko kao i obnova mostova "Kloštar", "Vrbovsko" i "Ljuboština" te obnova kontaknte mreže.

Osim stvaranja boljeg kapaciteta i bolje infrastrukture za putnike cilj im je i prugu održati do najvišeg mogućeg eksplatacijskog kapaciteta za prijevoz tereta iz luke Rijeka, kazao je Željko Dabić, direktor građenja u HŽ infrastrukture napominjući kako već u rujnu imaju najavu velikog transfera robe iz luke prema unutrašnjosti, stoga planiraju infrastrukuru riječkog pravca u idućih desetak godina podići na razinu da ne bude usko grlo prijevoza tereta prema Mađarskoj.
- To je koridor RH 2,  jedna od žila kucavica državne željezničke infrastrukture. Sva ova ulaganja idu prema tome da održimo pravac efikasnim dok ne sagradimo novu nizinsku prugu – zaključio je Dabić.

>> Počela rekonstrukcija mosta na željezničkoj pruzi Rijeka-Zagreb

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

NI
ninja72
21:03 24.08.2014.

Bravo, to vam je ostalo jos za ispuniti iz vaseg plana 21.

ST
Stojimir
07:17 25.08.2014.

Danas tek dolazi na posao nova predsjednica uprave HŽ Infrastrukture, iako je bila imenovana još prije 40-ak dana ... bila na podužem GO ... na safariju pričaju.

ML
marijan.lapple
07:28 25.08.2014.

Dok u drugim zemljama vlak vozi brzinama i do 300 km/sat kod nas je domet 75 km/sat. Zamislite da vlak Zagreb Rijeka ide brzinom 300 km/sat. Vožnja bi trajala 35-40 min. Prije bi se došlo iz Rijeke na glavni kolodvor nego iz Sesveta na Kvatrić. Koji smo mi trulež.