'Gubitnik je porezni obveznik'

Više od 100.000 električnih automobila 'nestalo' iz Njemačke: Vlasnici iskorištavaju subvencije

Foto: Richard B. Levine
Tesla showroom in MePa
Foto: Richard B. Levine
Electric vehicle charging station
Foto: Brad Horrigan/NEWSCOM
BIZ-AUTO-EV-CARBON-FOOTPRINT-2-HC
02.09.2022.
u 16:02
Drugačija porezna praksa u zemljama poput Danske čini privlačnim registraciju automobila u Njemačkoj i prodaju u inozemstvu nakon šest mjeseci
Pogledaj originalni članak

Dok se u zemljama poput Danske primjenjuju visoke porezne stope na luksuzne električne automobile, njihovu kupnju u Njemačkoj subvencionira država. Dio njemačkih kupaca tu je činjenicu odlučio iskoristiti. Oni, naime, iskoriste subvencije, koje sežu i do 9000 eura, za kupnju automobila kojeg potom prodaju u inozemstvu te dobro zarade.

– Gubitnik je njemački porezni obveznik, koji neizravno subvencionira čisti zrak u gradovima izvan Njemačke, a ne u samoj Njemačkoj – naveo je Matthias Schmidt, automobilski analitičar i osnivač Schmidt Automotive Researcha, prenosi Revija HAK.

Prema podacima Savezne uprave za motorni promet, u Njemačkoj je između siječnja 2012. i srpnja 2022. registrirano 890.000 električnih automobila, dok je od od 1. srpnja 2022. registrirano samo 756.517 vozila. Prema Schmidtu, to je dokaz da je više od 100.000 električnih automobila napustilo njemačko tržište.

Drugačija porezna praksa u zemljama poput Danske čini privlačnim registraciju automobila u Njemačkoj i prodaju u inozemstvu nakon šest mjeseci. Naime, prema njemačkim smjernicama za financiranje, kupac mora u svom vlasništvu imati električne automobile najmanje šest mjeseci.

Zbog prakse preprodavanja u inozemstvo, raspravlja se o ideju da se električni automobili ne smiju prodavati u prvoj godini vlasništva.

VIDEO Eurostat: U Hrvatskoj zabilježen blagi rast nezaposlenosti, u EU blagi pad

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar Nlnja
Nlnja
16:29 02.09.2022.

Zelena pljačka.

RE
realisticki
17:57 02.09.2022.

Kada će svijet shvatiti da zeleni plaše svijetske političare i narod sa svojim klimatskim teorijama, te na taj naćin sprovode u djelo svoje bolesne ideje. U takvim situacijama se uvijek nađe onih koji to iskoriste u svoju korist.

GO
goran2hr
19:26 02.09.2022.

Trebamo saditi drveće i pametno iskorištavati šume, a ne slijediti ove zelene bizarnosti. Električni automobili imati će smisla tek kada (ako) se razvije fuzioni reaktor i bolje baterije. Što za prirodu znači sama proizvodnja takvih automobila, proizvodnja električne energije za njih, te težina i zbrinjavanje starih baterija (koje se degradiraju vremenom)?!