Od ukupno 6,7 milijuna kuna uloženih u predsjedničku kampanju, samo je 2,8 milijuna pokriveno donacijama. U preliminarnim izvješćima još nema prijavljenih vlastitih sredstava niti donacija stranaka prema njihovim kandidatima/kandidatkinjama, priopćio je GONG.
Kako vlastita sredstva još nije prijavio nitko od kandidata, trenutno 57% u predsjedničku kampanju uloženog novca dolazi iz nepoznatih izvora.
VIDEO Sučeljavanje Ivan Anušić, Mate Mijić i Dražen Dizdar - Anušić: Škoro je trebao biti ovdje '91. Mijić: Je li i Dražen Petrović trebao?
Donatori Kolinde Grabar-Kitarović su najbrojniji, oni Zorana Milanovića najizdašniji, a najizdašniji donator do sad je Index.hr koji je Dariu Juričanu donirao maksimalnih 200.000 kn svojeg oglasnog prostora. Osim izdašnim popustima, mediji se do sada nisu uključivali u političke kampanje i kao službeni donatori.
Najveću razliku donacija i troškova ima Miroslav Škoro, 1,9 milijuna kuna, koji je taj minus prema vlastitim izjavama pokrio iz vlastitih sredstava, mada u izvještaju još to ne navodi.
Iz GONG-a podsjećaju da prema novom Zakonu o financiranju političke promidžbe stranke nemaju limite za transfere prema kandidatima i kandidatkinjama niti moraju prikazati izvore svojih financija. Ako je stranka, primjerice, uzela kredit za financiranje kampanje kandidata, to ćemo doznati tek u godišnjim izvješćima stranaka.
Samo je pet kandidata/kandidatkinja uopće prikazalo troškove oglašavanja na društvenim mrežama. Iako su u Facebookovoj Galeriji oglasa vidljivi politički oglasi Kolinde Grabar-Kitarović i Miroslava Škore, na primjer, tih troškova nema u predanim preliminarnim izvještajima.