Vojni MI-8

Vještak o vukovarskoj tragediji: Helikopter nije smio biti u zraku

Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
Vještak o vukovarskoj tragediji: Helikopter nije smio biti u zraku
27.02.2018.
u 21:12
Bez ikakvih dokumenata salonski VIP helikopter MORH-a letio je 10-ak godina pri čemu je prevozio predsjednike, premijere...
Pogledaj originalni članak

Vojni helikopter koji je 9. srpnja 2007. pao u krugu vukovarske vojarne nikada nije smio letjeti. Zaključak je to s jučerašnje sudske rasprave pred Općinskim sudom u Vukovaru na kojoj se pilotu Robertu Gariću sudi za pad helikoptera u kojem su poginule djelatne vojne osobe Ljubica Perišić, Juraj Ruškač i Vjekoslav Ljubo.

Kako je rečeno na suđenju, a s čime se složio i sudski vještak Miljenko Čop, transportni vojni helikopter MI-8 nije smio ići u prenamjenu bez odobrenja proizvođača, no ne postoje dokazi da je odobrenje dobiveno. Isto tako proizvođač nije uključen ni u izradu projektne dokumentacije za prenamjenu, koju je izradio ZTC, a po pravilima je morao biti. Ne postoji ni dozvola za let helikoptera koju izdaje Tehnička i prometna uprava Ministarstva obrane. Nema ni naknadno izrađenih uputa o letenju i procedura koje su morale biti napravljene s obzirom na to da je letjelica prenamijenjena.

Pratiti trag propusta

Bez ikakvih dokumenata i odobrenja salonski VIP helikopter MORH-a letio je desetak godina pri čemu je u više navrata prevozio predsjednike, premijere, ministre, visoke goste iz inozemstva. Svima njima tako je “glava bila u torbi”, a da o tome nisu ništa znali. Navodno je i drugi MORH-ov salonski helikopter, koji i danas leti, prenamijenjen bez svih potrebnih dozvola i odobrenja proizvođača.

Provedena prva grupna bojeva gađanja i raketiranja iz Kiowa Warriora:

Foto: MORH/ T. Brandt
Kiowe
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
08.12.2016., Zemunik - U 93. zrakoplovnoj bazi Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u vojarni Zemunik, odrzana je prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior. Sesnaest helikoptera iz projekta opremanja Oruzanih snaga RH izvidnicko-b
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Prezentacija opremljenosti Eskadrile helikopterima OH-58D Kiowa Warrior

– Uobičajeni sudski postupci vode se da bi se utvrdila nečija odgovornost ako postoji dovoljno dokaza. Međutim, ovaj postupak vodi se da bi se sakrila odgovornost osoba odgovornih za štetu koja je napravljena – rekao je Garićev odvjetnik Mate Kustura. Odvjetnik je predsjednici sudskog vijeća Miri Rajš predao i prepisku sudskog vještaka Milana Lelasa, jednog od autora vještačenja koje Garića smatra krivcem za pad helikoptera, i pilota Amira Viteza koji mu je, kako je sam rekao, pomagao u pisanju s obzirom na to da Lelas nije bio dovoljno stručan. I sama sutkinja Rajš ostala je zatečena rekavši da je riječ o opasnom dokumentu u kojem se spominju i neki pravosudni djelatnici i iz kojeg je razvidno da se “Gariću pakira odgovornost”.

– Ne pakira se ovdje Robertu Gariću, nego se skriva odgovornost onih koji su dugo u vrhu sustava, a koji su napravili toliko velikih propusta. Da je DORH pratio propuste, trag bi ih doveo do onih koji su te propuste napravili i nikad do svega ovoga ne bi došlo. Taj helikopter nije smio letjeti i to je sukus svega – rekao je Kustura.

Obitelji dobile naknadu

Unatoč svemu, sudski vještak Miljenko Čop ostao je pri svom zaključku da je Garić odgovoran za pad helikoptera. Pozivajući se na službene bilješke, Čop je rekao da je Garić počeo polijetanje brzinom glavnog rotora od 91-93 km/h iako ona po uputama proizvođača ne smije biti ispod 95 km/h. Čop tvrdi i da je helikopter zalebdio na visini od 20-30 centimetara od zemlje iako ona ne smije biti manja od tri metra. Tvrdi da ni Garić ni kopilot Sabljak nisu imali važeće liječničke preglede te da u knjižici letjelice nije bilo nikakvih zabilježbi koje upućuju na problem s letjelicom.

U međuvremenu su obitelji stradalih dobile naknadu za duševne boli, a njihova su djeca dobila mirovine. 

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

ZV
Zvjerko
21:38 27.02.2018.

U cijelom tekstu nema niti riječi o razlogu pada helikoptera. Zašto je helikopter pao? Ok, nisu smjele biti rađene prepravke, piloti nisu imali valjani liječnički pregled, helikopter po pravilu nije smio lebdjeti ispod 3 metra... Sveje to u redu, ali ZAŠTO JE HELIKOPTER PAO? Koji je uzrok pada helikoptera? To je isto kao da na volan auta stavimo navlaku, a nakon sudara nas optuže da to nismo smjeli napraviti bez suglasnosti proizvođača. Jadna smo mi država u kojoj sudski proces traje 11 godina i svih tih 11 godina uništavate živote svih ovih ljudi koji su uključeni u proces. Tko će njima vratiti njihove živote?

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
21:51 27.02.2018.

sramota!11 godina i vi nemate ništa!

KR
Krotila
21:29 27.02.2018.

to se desilo prije više od 10 godina,jeste li normalni