Slažem se sa svima koji su prije mene govorili o značenju hrvatske
brodogradnje. Ona sudjeluje sa 12 do 15 posto u hrvatskom izvozu i čini
čak 0,68 posto ukupne svjetske proizvodnje brodova.
Također, gotovo da nema godine da neki hrvatski brod ne dobije nagradu,
ali točno je i da hrvatska brodogradnja ne posluje pozitivno i ne
ostvaruje dobit - dvosmislen je bio dopredsjednik Vlade Damir Polančec,
čovjek koji se s Europskom komisijom bori na ostvarivanju što boljih
uvjeta privatizacije škverova.
Ne oštećuje proračun?
S privatizacijom koja ne jamči nastavak djelatnosti, kao jedan od
uvjeta za prijavljivanje na natječaj, ne slažu se primorsko-goranski
župan Zlatko Komadina i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Gradonačelnik se čak pozvao na Ustav i izjavio da će Grad biti
posljednja linija obrane brodogradnje, pa neće dopustiti promjenu
prostornih i urbanističkih planova koji su u nadležnosti jedinica
lokalne samouprave. Tako se (barem dok se ne promijeni gradska vlast),
na prostoru 3. maja može odvijati samo industrijska djelatnost i to s
posebnom namjenom - za brodogradnju.
Župan se, pak, osvrnuo na pogrešno poimanje javnosti i Vlade o
hrvatskoj brodogradnji kao gubitašu jer, kaže, Istra, Hrvatsko primorje
i Dalmacija svoju gospodarsku budućnost ne mogu zamisliti bez nje.
- Hrvatska od gradnje brodova na međunarodnom tržištu godišnje
prihoduje približno 700 milijuna dolara. Ukupna ostvarena domaća
potrošnja radom ima (multiplikacijski) učinak od dvije milijarde
dolara. Kooperanti, dobavljači i brodogradilišta uredno plaćaju sve
porezne obveze državi.
Godišnja su proračunska izdvajanja za brodogradnju 1,16 milijardi kuna,
a izdvajanja koja se ostvaruju iz potrošnje ostvarene u zemlji od
brodogradnje su 1,28 milijardi kuna. Iz toga slijedi da hrvatska
brodogradnja ne puni državni proračun, ali ga ni ne oštećuje, odnosno
ne živi na račun poreznih obveznika - rekao je Komadina.
Međutim, s njim se ne slaže Polančec, koji je također iznio brojke i
izjavio da je prema njegovu mišljenju najbolji način (i jedini mogući)
restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta privatizacija i da je s
njenim uvjetima zadovoljan. - S obzirom na pravila restrukturiranja
koja nameće EU, brodogradilišta ne mogu drukčije ostvariti održivo
poslovanje jer država za restrukturiranje ne može izdvojiti dovoljno
novca - kaže Polančec.
Relativan uspjeh
Da prikaže uspjeh hrvatskih pregovarača, naveo je model poljske
privatizacije, u kojem su matična poduzeća prisiljena otpustiti sve
radnike koje budući vlasnik nije želio, a uvjeta privatizacije nije
bilo. Hrvatska je ipak uspjela postići da se budući vlasnik ne bira
isključivo po visini ulaganja, nego i po strateškom planu, čime su
uglavnom zadovoljni i sindikati.
Vlada ne može spasiti škverove bez privatizacije
Šibenik zabio bizaran gol Hajduku, Skomina: Čim to vidim, prekidam utakmicu
- Da ja sudim, čim vidim baklju, prekidam. No, vidimo da bijeli igrač ne može napadati igrača. Ali ostali igrači su prati akciju. Moje mišljenje je da bi svakako bilo bolje da je prekinuo utakmicu.
VIDEO Ovako izgleda kuhinja eurozastupnice Biljane Borzan: Moderni uređaji i otok prekriven granitom
Biljana Borzan, koja je po struci liječnica, svoj je životni put započela na Medicinskom fakultetu, gdje je upoznala supruga Vladimira.
FOTO Nikad ne znate kada će trebati: Znate li što sve treba biti u ruksaku za preživljavanje?
Upoznajte ostale ukućane s pripremom kompleta za evakuaciju i pomozite im u pripremi. Ako u kućanstvu imate bebe, starije osobe ili osobe s invaliditetom ne zaboravite pripremiti stvari i za njihove potrebe. piše Ravnateljstvo civilna zaštita.
Testirali smo Xiaomi Smart Air Purifier Elite u uredu i evo što mislimo
Zrak koji dišemo često uzimamo zdravo za gotovo, no njegova kvaliteta ima značajan utjecaj na naše zdravlje.
Jedna vrsta štednje je hit među studentima: 'Studenti nisu bespomoćni kad su u pitanju financije'