Na današnjoj telefonskoj sjednici Vlade Republike Hrvatske donesena je Uredba o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata sukladno kojoj se najviše maloprodajne cijene računaju po formuli prema osnovnoj cijeni fosilnog goriva u prethodnom 14 dnevnom razdoblju, s ograničenom premijom od 0,0995 EUR/l (0,75 kn/l) za dizelsko i benzinsko gorivo, te 0,0531 EUR/l (0,40 kn/l) za plavi dizel, a u iznosu 0,8229 EUR/kg (6,20 kn/kg) smjesa propan – butan za boce, odnosno 0,3716 EUR/kg (2,80 kn/kg) za velike spremnike.
Uredba stupa na snagu prvoga dana od dana objave, a ovakav režim vrijedit će za sljedeće 14-dnevno razdoblje.
Nove cijene iznosit će:
· 1,32 EUR/l (9,95 kn/l) za benzinsko gorivo (smanjenje 0,08 EUR/l)
· 1,23 EUR/l (9,27 kn/l) za dizelsko gorivo (smanjenje 0,08 EUR/l)
· 0,73 EUR/l (5,50 kn/l) za plavi dizel (smanjenje 0,08 EUR/l)
· 1,04 EUR/kg (7,84 kn/kg) UNP za spremnike (smanjenje 0,20 EUR/kg)
· 1,60 EUR/kg (12,06 kn/kg) UNP za boce (smanjenje 0,20 EUR/kg).
Da nema mjera Vlade te da se maloprodajne cijene u potpunosti slobodno formiraju na nivou premija energetskih subjekata prije prve Uredbe, one bi iznosile:
· 1,55 EUR/l (11,68 kn/l) za benzinsko gorivo
· 1,45 EUR/l (10,93 kn/l) za dizelsko gorivo
· 0,85 EUR/l (6,40 kn/l) za plavi dizel
· 1,28 EUR/kg (9,64 kn/kg) UNP za spremnike
· 1,91 EUR/kg (14,39 kn/kg) UNP za boce.
Ovom je odlukom cijena goriva prema staroj valuti pala ispod 10 kuna.
Eh, bit će super ako se cijena vrati na onih 8 Kn od prije krize s uključenim punim trošarinama. No, onda će zeleni poludjeti... Već sada je jeftinije otići na more s benzincom nego s električnim, a da ne pričamo ne treba nikakvo planiranje unaprijed i da put drastično kraće traje...