Samo 13 dana nakon što se putnički vlak na zagrebačkom Glavnom kolodvoru zabio u betonski odbojnik, pri čemu je ozlijeđeno 59 putnika, danas je u 5.45 sati u Novskoj iz tračnica iskočila elektromotorna garnitura. Tri putnika, strojovođa i kondukter u vlaku za Jasenovac, Hrvatsku Dubicu i Sunju, koji je krenuo s novljanskog kolodvora u nedjelju u 5.44 sati, imali su iznimnu sreću. Samo što je vlak krenuo, osjetilo se da nešto nije u redu.
Na osamdesetak metara od polaznog perona, pri brzini od 15-ak km/sat, nosač motora za hlađenje je puknuo, motor je pao, a vagon se “nasukao” s podignutim prednjim krajem koji je iskočio iz tračnica i povukao još jedan vagon.
Da je brzina bila veća...
Da se to dogodilo pri većoj brzini... Sreća je i da vlak nije zatvorio promet kroz kolodvor Novska bitan za vezu istoka i Zagreba. Na barem jednom vagonu iskrivljeno je podvozje.
– Ovo su “mađarci”, vagoni proizvedeni 1978. godine – kazao nam je Ivan Semenjuk, zamjenik šefa prometne sekcije Zagreb, a Antun Pauk, pomoćnik šefa novljanskog kolodvora, ističe kako pravilnik propisuje redovito održavanje i pregled tehničke ispravnosti vagona. Ali, neki od željezničara dali su naslutiti kako održavanje nije sjajno. Nije baš uobičajeno da se podvozje raspada za vožnje.
U HŽ-u kažu kako je vlaku pri izlasku iz kolodvora Novska otpao motor ventilatora, veličine onog u perilici rublja, koji je inače zavaren za tzv. sanduk vlaka. Iako je taj prigradski vlak danas prije polaska pregledan, što je obvezna procedura, ipak se dogodila nezgoda. Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa, kaže kako su posljednje nesreće rezultat lošeg održavanja. Vlak koji je danas iskočio iz tračnica, tvrdi Mrgan, posljednji je put na obuhvatnom pregledu bio prije 10 godina!
Štednja produljila rok
– Na tim velikim pregledima provjeravaju se i motori ventilatora. Problem je što su radi štednje doneseni novi pravilnici prema kojima su rokovi pregleda produljeni s osam na deset godina – rekao je Mrgan.
– Apsolutno se nešto mora promijeniti u održavanju vlakova. Potrebne su i kadrovske promjene, odnosno treba zaposliti inženjere u radionicama za pregled vlakova – poručio je Mrgan.
Vlak star 32 godine raspao se pa ga je otpali motor izbacio s tračnica
'Obećana zemlja' za Hrvate i jedna od najbogatijih u svijetu plaća ljudima da se dosele, evo uvjeta
Iako je zemlja po mnogočemu naj, ona je i jedna od najskupljih. Život tamo nije jeftin, cijene su visoke kao i životni standard. No, stopa kriminala izrazito je niska, a i to je jedno od deset najboljih mjesta za život za zdravstvenu skrb
Četiri godine od odlaska glumačkog velikana: Ženio se tri puta, a evo zašto je uzeo slovensko državljanstvo
Danas njegovo nasljeđe živi kroz njegovu djecu. Nana Nadarević uspješno se bavi PR-om, nedavno je postala majka te trenutačno čeka još jedno dijete, dok se Aša posvetio borilačkim vještinama i podučava brazilski jiu-jitsu. Nađa je izgradila karijeru u svijetu umjetnosti.
Hrgović doživio veliko poniženje: Ovakvo razočaranje hrvatski boksač nije očekivao uoči povratka
Hrgović je trenutno na tek sedmom mjestu, odnosno šest boksača ima ispred sebe. Postavlja se pitanje kako je moguće da su neki ispred njega
Ova lampa zapalila je društvene mreže, a svatko je može imati u svom domu
Jeste li čuli za impact poduzetništvo? Zaludjelo je svijet, a i u Hrvatskoj ima sve više sljedbenika
Kalmeta ima ovaj puta sreće. Nitko nije poginuo ( hvala Bogu ) samo su malčice iskočili vagoni. Zašto? Utvrdit će \"organi\" zaduženi za taj posao. Jedno je sigurno, vagoni ne iskaču iz tračnica sami od sebe, nešto ipak ne valja ili u tračnicama ili vagonima, a za njihovo stanje netko je odgovoran. Tko je taj netko vrijeme je da se sazna.