MUKE PO KORIDORU Vc u BIH

'Vlast će se raspasti ako radova na autocesti u hrvatskim područjima ne bude najesen'

Foto: Zoran Grizelj/Pixsell
'Vlast će se raspasti ako radova na autocesti u hrvatskim područjima ne bude najesen'
10.03.2017.
u 14:00
Umnogome će nastavak izgradnje ili opstrukcije autoceste označiti kakav će biti odnos federalnih partnera Bošnjaka i Hrvata
Pogledaj originalni članak

Ministar prometa i veza Denis Lasić potvrdio je za Večernjak kako će Europska investicijska banka (EIB) poništiti natječaj oko izgradnje dionice autoceste na koridoru Vc između Međugorja i Počitelja, te mosta u tome mjestu, poručujući kako će o najavljenoj brzini realizacije ovoga projekta ovisiti hoće li među partnerima doći do razlaza ili pak suradnje s obzirom na dosadašnju praksu opstrukcija.


“Natječaj za iste dionice je raspisan ujesen 2014. Već u njegovoj objavi bilo je očito da će biti dugotrajan, opstruiran i podložan međusobnim žalbama. Uz najbolju volju i htijenje, Ministarstvo, na čijem sam čelu od travnja 2015., nije ga uspjelo privesti kraju, tj. započeti izvođenje radova”, rekao je za Večernjak ministar Lasić. U tome razdoblju Uprava Javnog poduzeća Autoceste u tome je razdoblju promijenila četiri direktora, a pojedini su činili sve kako bi se izgradnja autoceste na području Hercegovine zaustavila.

Razlaz ili suradnja

“Činjenica je kako neki od njih nisu imali namjeru ovaj natječaj završiti na zakonski i transparentan način. Posljedica svega toga je stav EIB-a da se ugovor poništi i ponovi. Kao ministar, odgovorno tvrdim da je cilj bio samo jedan - opstruirati bilo kakve radove na područjima gdje su Hrvati većina”, ističe ministar Lasić.

On je dodao kako je zajedno s novim direktorom Adnanom Terzićem početkom tjedna boravio u sjedištu EIB-a u Luxembourgu, gdje su dogovoreni svi detalji. Sinkroniziran je rad ove banke i Uprave Autocesta, proceduralni koraci, te su dobili čvrsto obećanje da će se ubrzati procedura i sve završiti do 1. kolovoza ove godine.


“Početkom jeseni kreću radovi na ovoj dionici autoceste”, uvjeren je ministar Lasić. Upitan što ako ipak to ne bude slučaj, odnosno ako se nastavi s opstrukcijama i izmišljanjem problema, Lasić je objasnio kako je stav Vlade FBiH i Ministarstva da se godinama zaobilažene dionice, na jugu Hercegovine i Mostara, moraju naći pri vrhu prioriteta. 


“To će tako i biti. Ako to ne bude slučaj i opstrukcije se nastave, onda će biti jasno da ćemo biti bliže razlazu nego suradnji. Ovo nije nešto što se više može tolerirati”, dodao je Lasić. Već sutra EIB bi trebao poništiti natječaj za gradnju dionice autoceste na koridoru Vc: Počitelj - Zvirovići, čvor Počitelj - most Počitelj, koji je raspisan još 2014. godine, a proteklih nekoliko mjeseci bio je predmet provjera Europske investicijske banke (EIB). Riječ je o projektu vrijednom više od 100 milijuna eura.

Nepovoljnija ponuda

“Stav EIB-a je kako je, ako želimo sve ubrzati, najbolje ovaj natječaj poništiti i raspisati novi po ubrzanoj proceduri koju će oni propisati. Tako će i biti. Ali, ovog puta, prema proceduri EIB-a, već do 1. kolovoza moramo imati potpisan ugovor s izvođačem radova”, rekao je Terzić.

Takav prijedlog je uslijedio nakon što je EIB utvrdio kako je potpisan ugovor i cijeli posao dodijeljen kompanijama Euroasfalt iz Sarajeva i Strabag umjesto najpovoljnijoj ponudi konzorcija širokobriješke kompanije Hering i zagrebačkog Konstruktora, koji su u ukupnom iznosu imali nižu cijenu za 14 milijuna eura. U posljednji trenutak, kada se ugovor trebao potpisati u režiji bivšeg direktora Jasmina Buče (SDA), koji je čak pisao Europskoj komisiji da BiH odustaje od izgradnje južnih dionica, reagirale su vlasti, ali i Europska investicijska banka koja je ranije odobrila novac za financiranje projekta. Otkako se prije 19 godina počelo raditi na izgradnji koridora Vc, bošnjačke vlasti sustavno su opstruirale izgradnju na području Hercegovine. Jedno vrijeme su to bili izvori vode, vjerski objekti, blizina Počitelja, blizina Blagaja i Bune, zatim povijesni spomenici, a nakon toga eksproprijacija zemljišta te ulaganje prigovora, zatim promjena nekoliko trasa autoceste, namještanje poslova, a u suštini se sve svodilo da se blokiraju hrvatska, a grade bošnjačka područja.

>> 'Što trebate, ima svega. Cijena? Sudžuk 10 KM, sir 5 eura, grah 20 kn...'

>> Istina o padu Bosanske Posavine i progonu sto tisuća Hrvata

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

IB
ibiza
10:52 11.03.2017.

cemuse vi cudite svako gleda svoj iteres.

IB
ibiza
10:53 11.03.2017.

pa tako moraju Hrvati vise za sebe gledati