Inspekcija

Vozač: Halo, ne odgovaram za sigurnost putnika!

Foto: 'Vjeran Zganec-Rogulja/Vecernji l'
Vozač: Halo, ne odgovaram za sigurnost putnika!
01.10.2011.
u 11:00
Nekad su autobusi bili puni radnika kojima je bilo jeftinije koristiti javni prijevoz umjesto automobila. Danas se mogu prebrojati na prste. Zašto?
Pogledaj originalni članak

ČAKOVEC - Halo, velim vam, neću biti odgovoram ako se nešto desi! Niste me smjeli pustiti s ovakvim autobusom. Dalje od Preloga ne idem! - vikao je u mobitel vozač autobusa. To što vozi i istovremeno razgovara na mobitel nije toliko šokiralo putnike koliko njegovo priznanje da je autobus neispravan. Dvadesetak minuta prije toga u plastičnoj boci od Fante tri je puta iz zahoda na autobusnom kolodvoru u Čakovcu donosio vodu i ulijevao je negdje iza, valjda kod motora. S kolodvora je trebao krenuti u 10.30, no s trećeg se perona otisnuo tek u 10.45.

- Ide li tko dalje od Preloga? - upitao je nervozno kad je napokon napojio vozilo. Nekoliko je putnika podiglo ruke. Nešto je promrmljao sebi u bradu, sjeo za volan, upalio motor i latio se mobitela. To je samo jedna od neobičnih situacija u kojima se nađu putnici u Međimurskoj županiji, u kojoj upravo traje rat prijevoznika za učenike koji donose i najviše prihoda. U četvrtak je inspekcija iz prometa na tjedan dana isključila autobus Marijana Bauera iz Podturna jer je utvrđeno da nema dozvolu za linijski prijevoz, a prevozio je, kaže, samo učenike. Za ostale putnike kao da je malo koga briga.

Nekad su autobusi bili puni radnika kojima je bilo jeftinije koristiti javni prijevoz umjesto automobila. Danas se mogu prebrojati na prste. U autobusima Presečkog, AP Varaždina, Croatia busa i malih prijevoznika putnici se mogu svačeg nagledati. U jednom je autobusu iz uređaja na stropu, valjda klimi, padala sitna prašina nalik onoj od ugljena. Kad bi autobus naletio na neravninu i zatresao se, prašina bi padala po odjeći. Dobro, u tom je klima barem radila. Na plus 30 drugi je vozač tek na nagovor putnika uključio hlađenje. Većina autobusa nema pojaseve. Autobusi su stari desetak i više godina i dobar dio ih ima problema s amortizerima. Nakon pola sata vožnje osjećate se kao da ste bili na masaži koja se sastoji od udaraca u stražnjicu. To je fizička tortura, a psihička je kad vozač i DJ glasno pušta glazbu po vlastitom izboru.

Kako bi se uštedjelo, neke se linije spajaju, pa se od Čakovca do Preloga putuje preko Držimurca i Strelca. Vožnja koja u automobilu traje kao Dnevnik bez sporta i prognoze, u autobusu traje kao poluvrijeme nogometne utakmice. Neke linije se naprasno ukidaju, a neke ni ne voze za školskih praznika. Cijena je poseban problem jer za prevaliti desetak kilometara i vratiti se natrag treba četrdesetak kuna.

- Linijski prijevoz treba poboljšati! - slaže se i župan Ivan Perhoč.

U policijskoj akciji "Nadzor autobusa" utvrđeno je osam prekršaja. Jedan je vozač vozio pod utjecajem alkohola, a jedan prebrzo. Ostalo su prekršaji nekorištenja pojasa i nepridržavanja radnog vremena. 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

VF
vferari
11:05 01.10.2011.

Sada ima više autobusa nego radnika pa nema problema o čemu ovaj novinar priča.

CI
cickova
11:24 01.10.2011.

sigurnost putnika u javnom prijevozu... HA HA HAHAHA. zetovi autobusi za goricu nerijetko prevoze po 250 putnika, sardine, krumpiri. Neodgojevi vozaci, prostace, cesto pricaju sa kolegama koje gledaju u oci (a kolega stoji DESNO od vozaca), uopce se ne drze rasporeda, znaju se po tri-cetiri ne pojavit (znaci cekanje po 45 minuta je vec normala, a trebaju vozit u intervalima manjim od 10 minuta), cijene dizu u nebesa, ...... u ovoj drzavi vlada opci kaos, pitanje jel nam ima spasa....

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
11:05 01.10.2011.

Više se isplati imati svoj Yugo nego voziti autobusima. Prvo udobnije je, drugo jeftnije a treće brže... Povratna karta za 10 km autobusom košta oko 40 kn, a s Yugom za te pare prijeđeš ono jedno 60-70 km... Eto samo za primjer u kakvom je stanju naš javni prijevoz - gori je nego država.