Nakon štrajka upozorenja u petak, danas će se održati sastanak Sindikata prometa i veza i Udruga sindikata vozača i prometnih radnika s resornim ministrom Olegom Butkovićem na kojem će tražiti bolji položaj vozača u javnolinijskom prijevozu i izradu granskog kolektivnog ugovora.
"U utorak smo s ministrom u Ministarstvu gdje ćemo raspravljati o našim zahtjevima", kazao je u ponedjeljak za Hinu predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak koji je dodao kako će pokušati urgirati kod ministra prometa Butkovića da "nešto promijeni" ili da Hrvatska napokon dobije ugovor o javnim uslugama.
Naime, javnolinijski prijevoznici vezani su za javna financiranja, stoga je čak 95 posto linija nerentabilno te samo mali broj prijevoznika još može opstati. Kada je riječ o javnim uslugama, jedan od zahtjeva sindikata jest da javni prijevoznici budu plaćeni po prijeđenom kilometru vožnje, a ne broju putnika.
Isto tako, sindikati traže da vozači dobiju status službene osobe jer bi se na taj način vozače osiguralo od verbalnog i fizičkog nasilja na radnom mjestu, za koje sindikalisti kažu da vozači "trpe puno više batina s puno većim posljedicama".
Predsjednik sindikata Stjepan Lisičjak rekao je da su tri puta slali dopis resornom ministarstvu, pa čak i premijeru Plenkoviću da ih primi i da razgovaraju o problemima javnolinijskih prijevoznika.
- Ovo tržište nije sređeno i oni teško posluju u Hrvatskoj. To se sve reflektira na naše djelatnike - rekao je Lisičjak.
Ukoliko ne dođe do dogovora, sindikati su najavili veliki štrajk 9. rujna, za prvi dan škole kada će im se pridružiti svi javnolinijski prijevoznici u većim gradovima, pa tako i javni gradski prijevoznici, poput primjerice i Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET).
Po toj logici, svatko tko na radnom mjestu ima posla sa živim ljudima trebao bi biti službena osoba. Besmislica. Druga, još veća besmislica, je plaćanje po prijeđenom kilometru a ne po putnicima. Sve linije koje su nerentabilne treba zatvoriti, a ne subvencionirati. Iz džepa građana izbijaju se silni milijuni da bi vozači vozili prazne autobuse.