Eko-vožnja

Vozila proizvode više od 20 posto CO2 u Europskoj uniji

Foto: Thinkstock
Vozila proizvode više od 20 posto CO2 u Europskoj uniji
30.09.2016.
u 16:34
Konceptom eko-vožnje znatno se može pomoći postizanju zadanog cilja smanjenja ugljičnog dioksida u EU do 2020. godine
Pogledaj originalni članak

Eko vožnja donosi mnoge ekološke, financijske i sigurnosne prednosti pa stoga nimalo ne čudi da je postala vrlo popularan koncept vožnje kod mnogih sudionika u prometu, ali i izvan njega. Osim ušteda koje su ključan segment ove vožnje, važno je reći i da je to daleko opušteniji i sigurniji stil vožnje za same vozače. Eko vožnju podupiru čak i dobavljači goriva unatoč činjenici da će prodati manje goriva jer uviđaju rezultate i benefite eko vožnje, od smanjenja zagađenja okoliša do postizanja bolje energetske učinkovitosti.

Zahvaljujući propisima o kakvoći zraka i emisija štetnih plinova i motori suvremenih automobila drastično su se promijenili u posljednjih nekoliko desetljeća. Tako su današnji automobili štedljiviji, proizvode manje ugljičnog dioksida, a usvajanjem tehnika eko vožnje vozači dodatno doprinose zaštiti okoliša i sebi stvaraju uštedu.

Jedna od glavnih pravila eko vožnje su održavanje brzine te predviđanje protoka prometa kako bi se izbjegla nepotrebna ubrzanja u prometu. Važno je i ne voziti duže vrijeme iznad 90 kilometara na sat jer to u velikoj mjeri, kao i stalno korištenje klima-uređaja, povećava potrošnju goriva.

Prema istraživanjima, cestovni promet proizvodi više od 20 posto emisije ugljičnog dioksida u EU pa stoga eko vožnja ima važnu ulogu u tome da se na razini EU postigne zadani cilj smanjenja emisije ugljičnog dioksida do 2020. godine.  

Pogledajte na vecernji.hr