ISTRAŽIVANJE Tinejdžerima treba dopustiti računalne igrice, pretraživanje interneta i druženje na društvenim stranicama

Vrijeme provedeno na internetu dobro je za tinejdžere

21.11.2008.
u 10:57
Pogledaj originalni članak

Zabrinuli ste se za svog tinejdžera koji previše vremena provodi za računalom? Ne brinite se, to je važno za njegov ili njezin razvoj. Tako barem tvrdi najnovije istraživanje prema kojem pretraživanje interneta, igranje računalnih igara i provođenje vremena na društvenim stranicama na pozitivan način doprinosi razvoju tinejdžera.

U ovome trogodišnjem istraživanju sudjelovalo je više od 800 tinejdžera i njihovih roditelja, a rezultat istraživanja u potpunoj je suprotnosti s uvriježenim mišljenjem roditelja i profesora da je vrijeme provedeno ispred računala uzalud utrošeno vrijeme.

Dr. Mimi Ito, voditeljica istraživanja, istaknula je da tinejdžeri pretražujući internet i provodeći vrijeme na društvenim stranicama usvajaju vještine vezane uz nove tehnologije, te razvijaju pismenost potrebnu u suvremenom svijetu.
- Tinejdžeri uče kako komunicirati na internetu, kako javno predstaviti svoj identitet, napraviti početnu stranicu, postaviti linkove i slično. Sve to prije deset godina bilo je privilegija malobrojnih, a danas mladi ljudi to uzimaju zdravo za gotovo - kaže dr. Ito.

U trogodišnjem istraživanju korisnici su promatrani više od pet tisuća sati. Cilj istraživanja bio je doznati kako djeca koriste društvene medije u svrhu druženja, učenja i opuštanja. Voditeljica istraživanja istaknula je da su društvene stranice poput MySpacea i Facebooka postale mjesta na koja tinejdžeri "izlaze", dok su prije to bile ulice i parkovi.

Ovakvo provođenje vremena na internetu također pruža priliku nešto manjem broju tinejdžera da istraže svoju kreativnost, što je u izvještaju istraživanja dobilo i novo ime - "geek out". Kao primjer su navedeni tinejdžeri ljubitelji japanskih animacija, koji su se uključili u produkciju animiranih filmova i s vremenom naučili služiti se pomalo japanskim jezikom, te naučili detalje montaže, videosnimanja i programiranja koja nisu uobičajena.

Voditelji istraživanja roditeljima su savjetovali da prate što njihova djeca rade na internetu. Istaknuto je također da tinejdžeri danas sve češće uče od svojih vršnjaka i na internetu, te da je važno promijeniti način na koji doživljavamo učenje u 21. stoljeću. (NaM)

Pogledajte na vecernji.hr