Šef Podravkine uprave Zvonimir Mršić i šef nadzornog odbora Dubravko Štimac otputovali su u subotu, kako smo doznali iz izvora unutar koprivničke prehrambene kompanije, u Sjedinjene Američke Države. Odredište im je bilo New York, najveće svjetsko financijsko središte.
‘Malo Morgan’
Odlazak na razgovor s potencijalnim investitorima za već mjesecima najavljivanu dokapitalizaciju koprivničke kompanije bilo bi sasvim logično objašnjenje odlaska dvojice Podravkinih čelnika na službeni put “preko Velike bare”, a financijski div J. P. Morgan odmah bi se u takvoj spekulaciji pojavio kao prvo odredište.
Podsjetimo, JPM je lani iskazao interes za vlasnički ulazak u Podravku, no navodno je postavio neprihvatljive uvjete, pa je dogovor izostao. Uskoro se pojavila informacija kako sva vrata za taj aranžman ipak nisu zatvorena.
Usto, Štimca se, kao investicijskog bankara, spominje kao čovjeka s dobrim vezama u JPM-ovoj europskoj ekspozituri, pa bi njegovo sudjelovanje u potencijalnim njujorškim razgovorima o ulasku svježeg kapitala u koprivničku kompaniju bilo više nego dobrodošlo.
Međutim, jučer smo od pouzdana izvora iz Podravke doznali kako službeni put šefova uprave i nadzornog odbora nema apsolutno nikakve veze s dugoočekivanom dokapitalizacijom.
Gulaš
- Ma, ne. Otišli su u Ameriku kako bi vidjeli može li firma tamo povećati plasman svojih proizvoda - kazao nam je dobro upućeni sugovornik iz Podravke.
U prilog njegovu objašnjenju ide i to što su u društvu Mršića i Štimca u New York otputovale Jadanka Ivanković, članica uprave za marketing, te Olivija Jakupec, članica uprave zadužena za prodaju, a nije Miroslav Klepač, glavni Podravkin financijaš, čije bi prisustvo razgovorima o dokapitalizaciji, po logici stvari, bilo obavezno.
Koprivnička je kompanija ured u New Yorku, prema informacijama sa službenih internetskih stranica, otvorila početkom 2005. godine, a na tržištu SAD-a i Kanade surađuje s troje tamošnjih distributera. Prije tri godine, pak, u Richmondu je pokrenula uslužnu proizvodnju goveđeg gulaša.
Dobro je da dečki i djevojke vide kako je preko bare. Sigurno je da se puno toga može napraviti. To tržište, kao i mnoga druga, imaju ogroman potencijal. U proizvodnji u KC neće biti ništa, jer Podravka već dugo vremena nije proizvodno već prodajno orjentirana. Druge velike firme uglavnom prodaju vlastite proizvode i godišnje razviju mnogo potpuno novih proizvoda, a Podravka promijeni pakiranje. Znači fali razvoj, marketing i sposobna prodaja. U slučaju da to Podravka nije u stanju promijeniti - najbolje bi bilo da ih netko od velikih igrača kupi i privatizira.