Dobre najave za iduću turističku godinu

Za božićne i novogodišnje blagdane oko 200.000 turista i 600.000 noćenja

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Bogata gastro ponuda na zagreba?kom Adventu
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Bogata gastro ponuda na zagreba?kom Adventu
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Blagdansko ozračje u Rovinju
28.12.2022.
u 08:20
U HUT-u kažu kako je blagdanski posjet bolji nego prije godinu dana za 23 posto u dolascima i da će donijeti za trećinu više noćenja
Pogledaj originalni članak

Godina ide kraju, ali ne i turistička sezona. Hrvatski domaćini trenutačno ugošćavaju 25.000 turista (oko 20.000 stranih), a idućih dana stići će ih i još nešto na doček Nove godine. Istina, usporedba pokazuje da i sam kraj 2022., poput cijele godine, nešto zaostaje za turistički rekordnom 2019., pa je tako trenutačno gostiju oko pet tisuća manje nego tada. Od početka godine, pak, turista je bilo 18,8 milijuna, a ostvarili su 104,5 milijuna noćenja, što je tek četiri posto manje nego zadnje prijepandemijske godine.Većina mediteranskih konkurenata bila bi prezadovoljna takvim rezultatima, kao, uostalom, i trenutačnim blagdanskim posjetom. Domaći turizam, prema anketi koju je Hrvatska turistička zajednica provela među županijskim TZ-ima, tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana upisat će ukupno 200.000 turističkih dolazaka. Noćenja bi u razdoblju od 23. prosinca ove i 8. siječnja iduće godine trebalo biti ostvareno zamalo 600.000, a ponajviše u Zagrebu, Istri i Kvarneru.

– Svi dosadašnji pokazatelji potvrđuju kako se Hrvatska nalazi među vodećim destinacijama Mediterana, odnosno među destinacijama s najbržim oporavkom turizma – ističe direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, a potvrđuju i u Hrvatskoj udruzi turizma.

U HUT-u kažu kako je blagdanski posjet bolji nego prije godinu dana za 23 posto u dolascima i da će donijeti za trećinu više noćenja.

– Hrvatska ostvaruje jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu. Kako bi i sljedeće godine turizam bio motor gospodarstva, potrebno je dobro pripremiti sljedeću sezonu za koju prema sadašnjim pokazateljima postoji dobar interes. Važno je ostvariti maksimalan mogući rezultat sljedeće sezone koja će biti zahtjevna u kontekstu eksternih neizvjesnosti oko kretanja cijena energenata i očekivanog agresivnog povratka mediteranske konkurencije, ali i nedostatka radne snage i ostalih internih izazova s kojima se moramo aktivnije pozabaviti kako bismo popravili investicijsku klimu u turizmu. Važno je stvoriti preduvjete da se objekti sljedeće godine što prije otvore i da sezona što dulje traje – poručuje direktor HUT-a Veljko Ostojić.

Investicije su za turizam svakako jedna od ključnih tema. Pogotovo što konkurencija planira velika ulaganja. Prema analizi Siniše Topalovića iz konzultantske kuće Horwath HTL, u široj regiji se do 2026. planira 5,7 milijardi eura investicija od kojih bi na potezu od Austrije do Turske trebalo biti sagrađeno 35.000 hotelskih soba. Austrija u nove hotelske kapacitete planira uložiti najviše, 1,3 milijarde eura, Grčka, recimo, milijardu, a Hrvatska 414 milijuna. Od tog novca hrvatski bi turizam trebao postati bogatiji za 1743 nove hotelske sobe. I to isključivo visoke kategorije, od četiri i pet zvjezdica.

VIDEO Ovo su važne stvari koje nas čekaju u 2023., posebno pravilo vrijedit će za bankomate do travnja.

VELIKI INTERVJU S MINISTRICOM

Šefica hrvatskog sporta prvi put dala je ovakav intervju. 'To što rade mladi Gvardiol, Livaković i Modrić ne može nijedna reklama!'

Ministrica Nikolina Brnjac, koja dolazi na utakmice Cibone sa suprugom i sinom, otkriva tko su njezini sportski heroji, što sve mora biti bolje u sportu i kad ćemo izgraditi stadione. Priča otvoreno o sebi i doživljaju sporta, odjecima bronce i reakcijama koje prima, a odgovara i na mitsko pitanje - što točno hrvatski turizam ima od uspjeha nogometaša i kako točno možemo izmjeriti jesu li oni naši ambasadori?

VIŠE OD 20% TERITORIJA POD OKUPACIJOM

Kakav je danas život u Ukrajini: Kafići oko Majdana su puni, ovdje nikad ne bi pomislili da se nalazite u zemlji u ratu

Današnja obična kijevska trgovina prehrambenim proizvodima izgleda ponegdje čak i impresivnije nego u bilo kojoj susjednoj zemlji. Istovremeno, industrija i energetika su uništeni, deseci gradova i stotine sela su potpuno uništeni ili teško oštećeni, a ekonomija opstaje zahvaljujući zapadnoj financijskoj pomoći. Ipak, prema posljednjim anketama, 88% građana vjeruje i dalje u pobjedu i ne želi nikakve kompromise

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.