Riječkih pet “kvadrata” zelenih površina po stanovniku daleko je ispod hrvatskog i europskog prosjeka, a zelenih i javnih površina u središtu grada mnogo je manje nego ih u svojim užim središtima imaju Split, Zagreb, Zadar ili Osijek, upozoravaju iz gradskog HSLS-a.
– U slučaju Rijeke problem je tim veći što ne postoji plan ili strategija razvoja zelenih površina, a kolika je “briga” za zelenilo vidi se i kod velikih projekata i investicija , primjerice gradske knjižnice na površini iznad podzemne garaže Stari grad, Muzeja moderne umjetnosti u bivšoj tvornici Rikarda Benčića, novog autobusnog kolodvora i putničkog terminala ili podzemne garaže na lokaciji Gomila – kazao je danas Alen Jugović, predsjednik ogranka HSLS-a Rijeka. Upravo gradnju poslovnog centra na garaži na Gomili u HSLS-u smatraju nepotrebnim jer su i postojeći poslovni prostori u gradu prazni pa predlažu da se iznad garaže osmisli “dnevni boravak grada” – prostor s različitim sadržajima i zelenom površinom, parkom koji će zazeleniti središte Starog grada. Usto, stranka će predložiti Gradskom vijeću donošenje odluke o očuvanju zelenila. Za svako posječeno stablo na gradskim površinama na kojima se grade novi objekti investitori moraju zasaditi dva, a ako to nije moguće, trebali bi platiti određeni iznos pa bi se tako stvorio namjenski fond za ozelenjavanje i održavanje zelenih površina.
Potpredsjednica ogranka Suzana Jurin osvrnula se na korištenje službenih automobila u Gradu Rijeci, osobito na nabavku četiri nova luksuzna automobila čija je vrijednost oko milijun kuna.
– Gradski oci mogli bi se voziti i u automobilima starijim od tri godine, ne bi im bila ugrožena sigurnost ni udobnost – napomenula je dodajući da su uz te automobile iznajmljena još 26 suzukija na tri godine za iznos od 932 tisuće kuna. Trošak po automobilu za tri godine, bez goriva, iznosi više od 100 tisuća kuna, a moglo se proći jeftinije da su kupljena vozila čija je cijena oko 80 tisuća kuna koja bi se u manje od tri godine isplatila, a nakon tog vremena Gradu Rijeci ostala bi relativno nova i otplaćena vozila. Prema ovom modelu, kaže Jurin, Grad Rijeka će nakon tri godine ponovno potrošiti tri milijuna kuna poreznih obveznika za najam novih vozila, a u međuvremenu će zakrpavati proračunske rupe podizanjem prireza.