Kolumna

Za klijente se bore manjim troškovima, poštene prakse čekaju

Foto: Dubravka Petric/PIXSELL
Za klijente se bore manjim troškovima, poštene prakse čekaju
14.06.2018.
u 08:15
Čini se da su banke tek sad zapravo ušle u arenu – klijenti bi mogli biti kolateralni profiteri
Pogledaj originalni članak

Addiko je ove godine već drugi put pokazao da je, čini se, tek sad počela prava bankarska bitka za klijente. Prvo su “prebjege” iz drugih banaka odlučili nagraditi s opipljivih 350 kuna nagrade na računu, a jučerašnjim su uvođenjem jednodnevne “rasprodaje” kredita s prepolovljenom kamatom dodatno zaoštrili i konkurenciji bacili rukavicu ravno u lice.

Ni drugi nisu baš neaktivni: lani je Sberbank uveo nenamjenski kredit kod kojeg se kamata, uz urednu otplatu, radikalno spušta do te mjere da može i nestati, a nedavno su klijentima dali i alat kojim im mjere vrijeme do odobravanja kredita – “pametni sat”.

Kad smo jučer ostale bitnije igrače na tržištu pitali strahuju li od preotimanja klijenata i kane li i kako odgovoriti na potez Addiko banke, odgovorili su rijetki. Sberbank podsjećajući na svoju lanjsku inovaciju, Erste porukom kako je sustavan i kontinuiran pristup upravljanju kvalitetom usluge jedini dugoročno ispravan način poslovanja te da je tajna uspješnog bankarstva u sposobnosti brzog prihvaćanja promjena, prilagodbi očekivanjima modernog potrošača koji očekuje usluge koje su brze, jednostavne, transparentne, pouzdane i moderne. Da, sve to očekuju njihovi klijenti. I taj će dio dobiti novu dimenziju ulaskom FinTech igrača koji će sve te usluge nuditi još brže, još jednostavnije i još jeftinije.

No najvažniju lekciju neispunjenih očekivanja banke nisu naučile. Bitku za klijente trenutačno vode na tehnološkoj i cjenovnoj razini koja se danas, pa – podrazumijeva. Ono čime bi ih stvarno “kupile”, a što im dosad uglavnom nisu ponudile su – poštene prakse. Za njih se proteklih godina, kao nakon lošeg braka, klijenti moraju boriti na sudu. Banke su dosad nekoliko puta odigrale loše, jako loše. Prvi put kad su na divljanje tečaja švicarskog franka odgovorile rastom umjesto spuštanjem kamata, drugi put ignorirajući pravomoćnu sudsku presudu o nepoštenim kamatama. Novac su izgubili i jedni i drugi. A za izgubljeno povjerenje bankama ostaje – popravni.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar DŠ.....
DŠ.....
13:09 14.06.2018.

Valetina dobro piše, ali tih 350 kuna nije ništa naročito. Naime, mjesečna naknada za vođenje računa (i to onoga najniže kategorije) stoji 30-ak kuna. Tako da taj novac ode na naknadu za paket koji ne nudi gotovo nikakve pogodnosti.