REKVIZITI Euforija veća nego u Portugalu i Rusiji

Za kockastu odjeću otišlo 60 milijuna kn

Foto: import
Za kockastu odjeću otišlo 60 milijuna kn
13.06.2008.
u 19:22
Pogledaj originalni članak

Nike, službeni oprematelj hrvatske nogometne reprezentacije,  za ovo je nogometno prvenstvo plasirao na hrvatsko tržište 110 tisuća navijačkih dresova čija se vrijednost procjenjuje na 45 milijuna kuna.

Očekuje se da će zaluđeni nogometnom groznicom i pobjedničkom euforijom navijači pokupovati većinu od 75 tisuća originalnih Nikeovih dresova koji stoje po 479 kuna te još 25 tisuća nešto jeftinijih replika istog proizvođača. Za odraslima ne zaostaju ni mali navijači koji Bilićevu momčad bodre odjeveni u 10 tisuća originalnih Nikeovih kockastih dresova. Hrvatska je po broju prodanih originalnih navijačkih majica gotovo dostigla Portugal koji ima dva i pol puta više stanovnika od Hrvatske, a znatno je nadmašila Rusiju.

Dakako, nisu originalne majice jedino što se ovih dana nosi po ulicama, stadionima i kafićima kako bi se potaknula navijačka atmosfera. Pretpostavlja se da je u Hrvatsku stiglo još 300 do 400 tisuća primjeraka jeftinijih verzija navijačkih majica iz Kine ili iz domaće kućne radinosti jer trgovci odjećom i sportskom opremom kažu da su im trenutačno navijački rekviziti najtraženija roba  od majica i kapa do suknjica, šalova... 

Procjenjuje se da su dosad navijači samo na odjeću potrošili  60 milijuna kuna. Uz trgovinu sportskom odjećom, grickalicama i pićima, još se turizam i ugostiteljstvo spominju kao sektori koji najviše profitiraju u svakoj zemlji, osobito ako njezina reprezentacija pobijedi. Nakon što su Englezi ispali u kvalifikacijama, jedan tamošnji veliki dobavljač otkazao je narudžbu od milijun dresova. Svaka nogometna utakmica povećava 60 posto promet lokala koji organizira zajedničko gledanje!

Nije stoga ni čudno što se industrija pića spominje kao drugi veliki dobitnik sportskih spektakala. Kad je Hrvatska 1998. dogurala do trećeg mjesta u Francuskoj, prodaja piva porasla je 20 posto.  Na Euru 2004., pak, kada je Hrvatska ispala u prvom krugu, prodaja piva porasla je samo 4 posto.

Pogledajte na vecernji.hr