zakonito?

Za koncesionare dnevna karta i kao globa je roba

Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/Pixsell
26.03.2014., Cakovec - Tvrtka GKP Cakom d.o.o., koja se bavi naplatom i kontrolom parikranja u Gradu Cakovcu, postavila je na naplatne aparate nove brojeve za placanje pariranja putem SMS poruke. Hrvatska agencija za po??Â?tu i elektronicke komunikacije
Foto: Nikola Čutuk/pixsell
30.06.2015., Sisak - U sisackom Gradskom muzeju otvorena je 1. medjunarodna izlozba karikatura MIKS 2015. s temom jazz, a na kojoj su izlozeni radovi autora z 50-tak zemalja. Photo: Nikola Cutuk/PIXSELL
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
04.08.2015., Dubrovnik - Parkiraliste na Pilama naplacuje se 40kn 1 sat, te je naplata 0-24 i ne vrijedi povlastena karta. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL
15.12.2015.
u 07:00
Ivica Slavica, šef Hrvatske parking udruge: Među rijetkim smo državama u EU koje nemaju sankcije za one koji prekorače vrijeme
Pogledaj originalni članak

– Od muhe se radi medvjed! Odluka inspekcije da je naplata dnevne karte za one koji prekorače vrijeme parkiranja nezakonita odnosi se samo na Opatiju i Crikvenicu, no koncesionari su se odmah žalili i čeka se drugostupanjsko rješenje. Nije točno da inspekcija obilazi hrvatske gradove i ukida dnevne karte! – tvrdi Ivica Slavica, predsjednik Hrvatske parking udruge, ogorčen vijestima o tome da se diljem države ukidaju dnevne karte kojima su se kažnjavali vozači koji nisu na vrijeme produljili parkiranje. Tako se ponovno počelo raspravljati jesu li te dnevne karte uopće zakonite. U praksi to izgleda ovako. Kupili ste za pet kuna u 11.45 sati kartu za jedan sat parkiranja. Zadržali ste se negdje dulje nego što ste planirali i u 11.57 na vjetrobranskom staklu dočekala vas je obavijest da morate platiti dnevnu kartu u iznosu od 100, 150, a negdje čak i 250 kuna. No, koncesionari to ne nazivaju kaznom.

– Ta dnevna karta nije kazna, nego prodajni artikl! Mi smo jedna od rijetkih država u EU koja nema propisane sankcije za one koji prekorače vrijeme parkiranja. No, ako se ova hajka nastavi, gradovi i općine morat će donijeti odluke da se prekoračenje smatra prekršajem, kako je to u većini država. A kakvi će tek tada biti komentari! – napominje Slavica.

Poziva se na presudu Visokog upravnog suda iz 2013. za parkiranje u Zadru i odluku Ustavnog suda iz 2008. U Zadru se vozač koji nije produljio kartu u roku od 10 minuta žalio sudu tvrdeći da mu je Grad Zadar naplatom dnevne karte zapravo uveo ugovornu kaznu za novčanu obvezu, što je protuustavno. No, sud je odbacio njegov zahtjev, a u Gradu su se pravdali da dnevna karta ne može biti kazna jer daje mogućnost parkiranja 24 sata.

– I to je prava istina! Ne postoji dokument koji osporava naplatu dnevnih karata – tvrdi Slavica.

Vozači su podijeljeni. Vlatko Anderluh iz Zagreba kaže da nema ništa protiv dnevnih karata jer parkiranje nije skupo, a Damir Novak iz Malog Mihaljevca pokraj Čakovca smatra da su nepravedne. U Prelogu gradska komunalna tvrtka Pre-kom godišnje zaprimi samo nekoliko pritužbi na dnevne karte.

– Kod nas je prvi sat parkiranja besplatan, pa gotovo da i nema problema – kaže direktor Siniša Radiković. Država bi, smatra, različita tumačenja dnevnih karata trebala regulirati zakonom.

>> Najstariji kontrolor: Sat je koštao 1 dinar, znao sam gotovo sve koji parkiraju na Trgu

>> Parkirao na mjestu za invalide pa se na Facebooku htio našaliti, komentari su ga 'sasjekli'

'BULJI U NETFLIX, U KAMPANJI GA IGNORIRALI...'

Ponižavajući posljednji dani u uredu američkog predsjednika: Kako je Biden ostao usamljen i nepoželjan

Bidenov se život dramatično promijenio u posljednja tri mjeseca. Nakon što je ušao u godinu inzistirajući da je dovoljno spreman da se ponovno kandidira i pobijedi Trumpa, Biden je ipak odustao od predsjedničke utrke 21. srpnja, podržavši Kamalu Harris za predsjednicu.  Tada je u roku od samo nekoliko sati, Biden (81) - prestao biti relevantan

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

BU
BubyZG
07:33 15.12.2015.

Kao što Hrvatska udruga banaka ( HUB ) određuje kamatne stope, tako je eto osnovana i Hrvatska parking udruga da bi štitila prava JEDNE strane u ugovornom odnosu ( naplati parkiranja ), pa se njihova razmišljanja uvijek trebaju promatrati kao izrazito jednostrana. Na kraju krajeva, pogledajte koliko košta npr. mjesečno parkiranje u gradu Zagrebu - ovisno o zoni, ako niste povlašteni kupac ( stanar ), parkiranje košta 128, 360 ili 720 kuna ( III, II i I zona ). Za te novce nemate zajamčeno parkirališno mjesto, mjesto je veličine oko 10-tak kvadratnih metara i usporedite li to sa cijenom unajmljivanja stana ( obično oko 1500 kuna za dvosobni stan 50-tak kvadrata ) ispada da je parkiranje na otvorenom po kvadratu skuplje od unajmljivanja stana, osim u zelenoj zoni ! A stan ima namještaj. zidove, WC, kupaonicu, kuhinju .... dok parkirališno mjesto ima SAMO par metara, bojom označenog, asfaltiranog prostora !!??

HR
Hrabraja
08:59 15.12.2015.

Naplata parkinga ima svrhu, ali kod nas je to legalna pljacka.

DU
Deleted user
09:30 15.12.2015.

parkiranje treba naplatiti sukladno cijeniku....ako je sat parkiranja 5 kuna onda treba za prekoracenje u drugi sat izdati racun u visini stvarne cijene...npr ako u 17 sati kupis kartu do 18 a parking se naplacuje do 21 sat onda je jedino ispravno da se naplati 15 kuna do kraja naplate u danu.....sve ostalo je obicna pljacka. Takodjer treba ukinuti vremensko ogranicenje....