Četvrtak, 16. kolovoza, rano poslijepodne u Pekingu. Gomila ljudi tiska se u redu ispred dvorane u kojoj će biti otkriven novi predmet želja. Nakon višesatna čekanja, na ulazu dobivaju narančaste majice koje većina odijeva. Ulaze u dvoranu i zauzimaju mjesta dok nervoza raste...
Ne, ovdje nije riječ o obredu sekte nego o prezentaciji novoga mobitela zbog kojeg se iPhone doima poput “male bebe”. No, ipak se ne može se reći da im Appleove medijske “seanse” nisu inspiracija. Baš poput Stevea Jobsa, samo bez crne dolčevite, na pozornici se pojavljuje Lei Jun, čelnik kineske kompanije Xiaomi koja stoji iza mobitela Mi-Two, trenutačno jednog od najbržih smartphonea u svijetu. Fotografije uređaja osmišljenog i proizvedenog u Kini pojavljuju se na ekranima. Jun maše rukama pokazujući što to sve njegov proizvod ima i može. Publika ne skriva oduševljenje bilo da je riječ o telefonu ili o njegovoj niskoj cijeni jer za samo 1999 yuana (oko 1900 kuna) na kineskom će se tržištu početkom listopada naći moćni telefon opremljen četverojezgrenim procesorom od 1,5 Ghz, velikim HD ekranom, kamerom od 8 megapiksela i najnovijom verzijom operativnog sustava MIUI. Za usporedbu, iPhone se u Kini prodaje po tri puta većoj cijeni dok se, po karakteristikama najbliži konkurent Mi-Two, Samsungov Galaxy SIII, može kupiti za 5000 yuana.
Stoga i nije čudno veliko zanimanje Kineza za domaći proizvod koji se, nažalost, još neko vrijeme neće prodavati izvan Kine, ali bit će ga moguće naručiti preko interneta. Ne treba nimalo sumnjati da će Mi-Two ponoviti, a možda čak i nadmašiti uspjeh svoga prethodnika Mi-One predstavljenog prije nešto više od godinu dana. Prvi mobitel kompanije Xiaomi i dalje ruši sve rekorde u tolikoj mjeri da je gotovo i nemoguće zadovoljiti potražnju za njim. Jedan od posljednjih kontingenata od 150.000 komada preko interneta je rasprodan za samo 13 minuta. Uoči njegova predstavljanja zabilježeno je čak 300.000 predbilježbi, a dosad je ukupno prodano više od tri milijuna primjeraka.
Iza telefona zbog kojih Kinezi sve manje mare za konkurenciju sa zapada stoji već spomenuta start-up kompanija Xiaomi Mobile. Prvi projekt bio im je softver MIUI koji predstavlja svojevrsni spoj Googleova Androida i Appleova iOS-a. U osnivanje tvrtke investitori su uložili 250 milijuna, a njezina današnja vrijednost procjenjuje se na četiri milijarde dolara. Rast prodaje Xiaomija najveći je na svijetu, tvrde njegovi čelnici. – Rastom mobilnog tržišta naš poslovni model suočit će se s brojnim izazovima – rekao je čelnik i osnivač Xiaomija Lei Jun koji procjenjuje da će vrijednost kompanije u idućih pet godina narasti na 10 milijarda dolara. Lei smatra da će u ovoj godini prodati najmanje pet milijuna smartphonea, a cilj za iduću godinu im je dvostruko više. Očekivanja se čine realnima uzmemo li u obzir da će se moćni Mi-Two prodavati po cijeni koja je manja od cijene izrade i plasmana na tržište, a iznosi 2350 yuana. Tako će za Xiaomi početni gubitak po svakom prodanom telefonu biti 350 yuana (oko 330 kuna).
– Ne bojimo se jer očekujemo da će se trošak izrade telefona vrlo brzo smanjiti pa ćemo vjerojatno biti i na dobitku – istaknuo je Lei.
@ hegedus Ja to kazem ovako: "imamo kinesko i kinesko". Ovo prvo kinesko mozes vidjeti u svakom kineskom ducanu u svom gradu. Ummmmm, predivan miris robe koja gusi i izjeda pluca. Ovo drugo kinesko je tastatura kojom tipkas koju je dizajnirao zapadnjak, kinez sastavio, a zapadnjak prekontrolirao i prodao pod svojim imenom.