Novi terminal Zračne luke Franjo Tuđman otvoren je prije četiri mjeseca, a dosad se na njemu dogodio niz propusta pa i ozbiljnih incidenata. Zadnji javnosti poznat bio je prošli tjedan kad se vozilo za ukrcaj prtljage zabilo pod zrakoplov Croatia Airlinesa. Stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric kaže da, iako se takve stvari događaju i na drugim aerodromima, na zagrebačkom je to posljedica ušteda koje provodi koncesionar na Tuđmanu, u ovom slučaju na radnoj snazi. Prema njegovu mišljenju, puno ozbiljniji incident se dogodio kad je zrakoplov Croatia Airlinesa koji nije mogao zbog bure sletjeti u Dubrovnik bio preusmjeren u Rim. Zagrebački aerodrom nije ga mogao prihvatiti, iako mora biti otvoren 24 sata dnevno, jer nije imao dovoljno vatrogasaca iza 22 sata da prihvati Airbus.
– ZL Franjo Tuđman, dakle, bio je otvoren samo za manje avione, ne postoji nigdje u svijetu da zrakoplovnoj kompaniji bude zatvorena njena baza kao što se to dogodilo Croatia Airlinesu s Franjom Tuđmanom – objašnjava Šćuric.
Kao najgori incident dosad na Tuđmanu on navodi slučaj kad je pijani vozač Ubera prošao rampu na Tuđmanu, samo je okrznuvši, i uputio se prema pisti. Srećom, shvatio je što je napravio pa se brzo vratio nazad.
– Na takvim mjestima moraju biti tehničke prepreke da se takvo nešto ne može dogoditi. Pa mogao se zabiti u avion i ubiti 150-200 ljudi. Ako je to mogao napraviti pijani čovjek, što tek onda može napraviti istrenirani terorist – upozorava Šćuric. Ozbiljan sigurnosni propust dogodio se i kad je putnik koji je zakasnio na ukrcaj u avion pritisnuo gumb za slučaj opasnosti kako bi se otvorila vrata za izlaz na stajanku. Putnik se zatim prošetao stajankom, ukrcao na vozilo za prtljagu i odvezao do svog aviona.
– Kako se moglo dogoditi da nitko od aerodromskih službi ne reagira dok se putnik šeta po stajanci? Pa mogao je upasti u motor aviona – kaže Šćuric. On se pita i kako je moguće da su, uz moderne tehnologije ugrađene u novi terminal, kašnjenja zrakoplova na njemu 200% veća nego na starom terminalu.
– Uzrok svemu tome je loš koncesijski ugovor pa koncesionar može raditi što god hoće. Koncesionaru je bitan jedino profit i zato provodi što veće uštede. No potrebno je da naše vlasti okupe najveće stručnjake, sjednu s koncesionarima i naprave s njima ono što je najbolje za Hrvatsku, da se takve stvari više ne događaju – predlaže Šćuric.
Gdje je sad onaj bjeloglavi sup Hajdaš Đončic sa svojim poturicama?