Stručnjak upozorava:

Za propuste na Zračnoj luci F. Tuđman kriv je loš koncesijski ugovor

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Za propuste na Zračnoj luci F. Tuđman kriv je loš koncesijski ugovor
31.07.2017.
u 14:02
Iako se sigurnosti propusti događaju i na drugim aerodromima, na zagrebačkom je to posljedica ušteda – kaže Alen Šćuric
Pogledaj originalni članak

Novi terminal Zračne luke Franjo Tuđman otvoren je prije četiri mjeseca, a dosad se na njemu dogodio niz propusta pa i ozbiljnih incidenata. Zadnji javnosti poznat bio je prošli tjedan kad se vozilo za ukrcaj prtljage zabilo pod zrakoplov Croatia Airlinesa. Stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric kaže da, iako se takve stvari događaju i na drugim aerodromima, na zagrebačkom je to posljedica ušteda koje provodi koncesionar na Tuđmanu, u ovom slučaju na radnoj snazi. Prema njegovu mišljenju, puno ozbiljniji incident se dogodio kad je zrakoplov Croatia Airlinesa koji nije mogao zbog bure sletjeti u Dubrovnik bio preusmjeren u Rim. Zagrebački aerodrom nije ga mogao prihvatiti, iako mora biti otvoren 24 sata dnevno, jer nije imao dovoljno vatrogasaca iza 22 sata da prihvati Airbus.

– ZL Franjo Tuđman, dakle, bio je otvoren samo za manje avione, ne postoji nigdje u svijetu da zrakoplovnoj kompaniji bude zatvorena njena baza kao što se to dogodilo Croatia Airlinesu s Franjom Tuđmanom – objašnjava Šćuric.

Kao najgori incident dosad na Tuđmanu on navodi slučaj kad je pijani vozač Ubera prošao rampu na Tuđmanu, samo je okrznuvši, i uputio se prema pisti. Srećom, shvatio je što je napravio pa se brzo vratio nazad.

– Na takvim mjestima moraju biti tehničke prepreke da se takvo nešto ne može dogoditi. Pa mogao se zabiti u avion i ubiti 150-200 ljudi. Ako je to mogao napraviti pijani čovjek, što tek onda može napraviti istrenirani terorist – upozorava Šćuric. Ozbiljan sigurnosni propust dogodio se i kad je putnik koji je zakasnio na ukrcaj u avion pritisnuo gumb za slučaj opasnosti kako bi se otvorila vrata za izlaz na stajanku. Putnik se zatim prošetao stajankom, ukrcao na vozilo za prtljagu i odvezao do svog aviona.

– Kako se moglo dogoditi da nitko od aerodromskih službi ne reagira dok se putnik šeta po stajanci? Pa mogao je upasti u motor aviona – kaže Šćuric. On se pita i kako je moguće da su, uz moderne tehnologije ugrađene u novi terminal, kašnjenja zrakoplova na njemu 200% veća nego na starom terminalu.

– Uzrok svemu tome je loš koncesijski ugovor pa koncesionar može raditi što god hoće. Koncesionaru je bitan jedino profit i zato provodi što veće uštede. No potrebno je da naše vlasti okupe najveće stručnjake, sjednu s koncesionarima i naprave s njima ono što je najbolje za Hrvatsku, da se takve stvari više ne događaju – predlaže Šćuric.     

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

KO
koraknaprijed
14:39 31.07.2017.

Gdje je sad onaj bjeloglavi sup Hajdaš Đončic sa svojim poturicama?

LI
lipa75
14:22 31.07.2017.

Mi nismo potpisali niti jedan dobar koncesijski ugovor: s Francuzima za Bina Istru i s Njemcima do Macelja smo potpisali da cemo im placati gubitke u poslovanju. Strašno. Francuzima smo za aerodrom odobrili smanjenje investicije, nitko ne zna zasto i na uštrb čega (očito ovih stvari koje se događaju od otvorenja). A nitko ne prica da smo opremu na aerodromu besplatno dali Francuzima na koristenje, koji su je vec prodali trecoj firmi, a ovi je sada iznajmljuju i to ulazi u investiciju. Njemcima smo nekada besplatno produzili monopol na fiksnu telefoniju za 3 godine. Ima toga još puno, uglavnom sve vrijedno u milijardama. Tako loše ugovore nebi potpisalo niti moje malodobno dijete.

AN
antonelić
14:36 31.07.2017.

mislim da je za sve kriva vlada esdepea i kukuriku koalicije ... oni su namjerno napravili loš koncesijski ugovor i namjerno dali ime zr.luci - dr.franjo tuđman , a sve da bi ukaljali ime i djelo našeg tvorca franje ... kao ispada da zl f.tuđman ne valja , tj. ukratko " tuđman ne valja " ... sramota ; i sad se orijunaši i djeca nostalgičara naslađuju ... mrš ...