Istraživanje gimnazijalaca

Za vrijeme nastave polovica razreda na društvenim mrežama

Foto: Dominik Grgurić/Pixsell
Za vrijeme nastave polovica razreda na društvenim mrežama
10.05.2014.
u 11:44
Od 525 učenika sedmih razreda OŠ, prvih, trećih i četvrtih razreda srednje, polovica surfa i kada je na kavi sa svojim prijateljima
Pogledaj originalni članak

Svoj profil na Facebooku ima čak 93 posto karlovačkih sedmaša. Gotovo polovica učenika ‘surfa’ i dok se druži s prijateljima, a intenet najviše koriste za komunikaciju. Čak 55 posto ih na internetu i društvenim mrežama provodi više od dva sata dnevno, četvrtina i dvostruko duže.

Ugrožene klasične igre

I dok nastavnici i profesori ispituju, ponavljaju gradivo ili prezentiraju novo, polovica razreda je na popularnom facebooku. Pokazalo je to istraživanje karlovačkih Gimnazijalaca “Utjecaj interneta i društvenih mreža na kvalitetu života mladih” na 525 učenika osnovnih i srednjih škola Karlovačke županije.

Uključeni su bili sedmaši iz OŠ Slava Raškaj Ozalj, Banija, Dubovac i Dragojle Jarnević, te prvih, trećih i četvrtih razreda Gimnazije, Tehničke, Šumarske i drvodjeljske, te Mješovite industrijsko-obrtničke škole. Iako većina ispitanika priznaje da ne može bez interneta, smatraju da ipak nisu ovisnici.–

Kada i iziđu na kavu s njima je mobitel, međusobno ne razgovaraju. Najveća je opasnost što internet ugrožava klasične igre. Apeliramo na mlade, koji će za desetak godina biti roditelji da se ne ugroze istinske vrijednosti, fizičko druženje, pisana riječ – upozorava prof. Sanja Gosta Jerman.

Iako je svima poznato da su internet i društvene mreže nezaobilazni ‘prijatelji’ mladima, došli su do zanimljivih podataka. Tako svaki ispitanik u prosjeku ima 200 do 500 virtualnih prijatelja, iako su neki naveli i 10.000. Roditelji ih slabo kontroliraju i većini ne ograničava vrijeme na internetu.

Zadržati vrijednosti

Ipak, svjesni su da se sve manje igraju na otvorenom, da će ojačati utjecaj pedofilije i pornografije, nestati klasični oblici informiranja...

– Nismo željeli umanjiti značaj interneta. Svjesni smo njegovih pozitivnih stvari. No, usporedo treba raditi i na tome da djeca ostanu djeca, a knjiga sadrži svoju vrijednost – kažu učenici Romanja Franjković, Borna Marčac, Matea Tunjić, Petra Horvat, Barbara Ravbar, Edita Krizmanić i Ema Presečan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.