Što se događa na našim cestama?

'Zabranite mladima jake aute i osnujte agenciju za promet'

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
14.10.2016., Zagreb - Prometna nesreca prije cvora Jakusevac u smjeru zapada
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
06.08.2015., Zagreb - Prometni strucnjak Zeljko Marusic.
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
31.08.2016. Zagreb - Prof. Ivan Dadic, prometni strucnjak i umirovljeni dekan Fakulteta prometnih znanosti.
16.10.2016.
u 08:00
Oglasila se i policija koja, kaže da situacija nije toliko loša: prema statistici ove je godine poginulo 240 osoba, a lani 274, dakle 12 posto manje
Pogledaj originalni članak

S troje poginulih u dvije prometne nesreće koje su se u petak dogodile u Zagrebu nastavljen je crni niz na hrvatskim prometnicama koji traje još od utorka. Najprije su oko 4.15 sati stradala dvojica rumunjskih državljana koja su se kamionom zabila u stup nadvožnjaka na zagrebačkoj obilaznici, a nova tragedija dogodila se oko 15.45 sati kada je na okretištu autobusa u Dubravi vozač autobusa udario u pješaka koji je na mjestu poginuo.

Loše i neučinkovite kontrole

Nesreća u kojoj su stradala dvojica Rumunja dogodila se u blizini čvora Jakuševac, i to nakon što je 42-godišnji vozač velike hladnjače u kojoj je prevozio meso izgubio nadzor nad kamionom. U trenutku udara u betonski stup i vozač i suvozač su na mjestu poginuli, a cijeli prednji dio kamiona potpuno je uništen. Od siline udarca uništena je i prikolica u kojoj se nalazilo nekoliko tona pakiranog mesa koje se rasulo po oba traka obilaznice.

Kako bi policija obavila očevid, ali i kako bi ostale službe očistile cestu od kaosa koji je nastao, promet tim dijelom obilaznice bio je obustavljen gotovo cijeli dan. Iako službeno do zaključenja broja nije bio potvrđen uzrok zbog kojeg je došlo do ove nesreće, prema neslužbenim informacijama vozač je vrlo vjerojatno zaspao za volanom zbog čega je i izgubio nadzor nad kamionom.

– Protiv takvih nesreća vrlo se teško boriti, to je isključivo ljudski faktor. Kada je u pitanju ovaj slučaj, iako to ne mogu tvrditi jer nisam upoznat sa situacijom, lako je moguće da je vozač jednostavno predugo vozio bez pauze, za što je odgovoran pritisak koji poslodavci često nabijaju vozačima – govori Ivan Dadić, prometni stručnjak i umirovljeni profesor Fakulteta prometnih znanosti.

Iako su brojne prometne nesreće s poginulim osobama koje su se dogodile ovaj tjedan izazvale mnogo negativnih i zabrinutih komentara javnosti, većina ljudi ipak samo traži odgovore na iduća pitanja: postoji li objašnjenje zašto se ovo događa gotovo svaki dan i može li se nekako stati na kraj tim nesrećama?

Podsjetimo, od utorka do petka dogodilo se sedam nesreća u kojima je poginulo jedanaest osoba. Crni niz počeo je u utorak ujutro kada je 21-godišnja vozačica Škodom Octavijom udarila u oca (40) koji je s kćerkicom (2) i sinom (6) čekao autobus na stanici. Curica je na mjestu poginula, a stanje njezina oca i dalje je kritično. Istog dana na osječkoj obilaznici u sudaru dvaju automobila poginule su tri osobe jer je vozač namjerno izazvao sudar. U srijedu je u Šibeniku poginuo poštar na motoru, a u četvrtak je stradalo troje ljudi – dvojica 20-godišnjaka koja su sletjela u kanal kod Dugog Sela i biciklist koji je poginuo kod Belišća. Nakon tragedije na zagrebačkoj obilaznici javio se i prometni stručnjak Željko Marušić.

– Javna je tajna da se propisi o trajanju upravljanja za vozače teretnih vozila krše na više načina i da su policijske kontrole loše i neučinkovite. Zbog pogibeljnosti takvih prekršaja te propusta u nadzoru to je jedan hitnih prioriteta za rješavanje – kazao je Marušić koji je predložio pet mjera kako bi se smanjio broj nesreća na cestama.

Samo je Jadranska bila dobra

– Trebalo bi utemeljiti Hrvatsku agenciju za sigurnost cestovnog prometa koja će uzeti stvari u svoje ruke i zaustaviti anarhiju u prometnom sustavu. Zatim moramo hitno vratiti uredbu ograničenja snage automobila za mlade vozače, s time da se limit sa 109 smanji na 95 konjskih snaga. Treba i znatno pooštriti i sustavno provoditi nadzor ispunjenje odredbi o trajanju upravljanja za vozače teretnih vozila i autobusa te unaprijediti postupke očevida nakon tragičnih nesreća kako bi se osigurali uvjeti za preciznu forenziku korištenja bilo koje funkcije pametnog telefona tijekom vožnje jer nije dovoljno samo znati je li vozač razgovarao na mobitel u trenutku nesreće nego i je li “surfao” ili se dopisivao. Na kraju, nužno je osnovati povjerenstvo koje će temeljito analizirati stanje zaštitnih ograda na autocesti – smatra Marušić.

Zbog stanja na cestama u zadnjih nekoliko dana te percepcije koja se stvorila u javnosti koja smatra da je ovogodišnje stanje sigurnosti cestovnog prometa izrazito loše oglasila se i policija.

– Statistika govori drugačije, odnosno ove godine bilježimo povoljnije stanje u odnosu na prošlu godinu. Do 13. 10. 2016. na području RH poginulo je 240 osoba, a do istog dana prošle godine njih 274, što je 12 posto manje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine – naglašavaju u MUP-u.

Ivan Dadić smatra da je prometni sustav u Hrvatskoj vrlo loše razvijen te da smo posljednjih pedeset godina, nakon gradnje Jadranske turističke ceste koja je bila pun pogodak, gotovo sve što smo mogli napravili krivo. – Autoceste su nam prazne, željeznica nerazvijena, a gradovi prenatrpani. Trebat će nam puno vremena i novca, ali i volje da ispravimo sadašnje stanje – zaključuje Dadić.

>> Policija otkrila najčešće uzroke najtežih prometnih nesreća

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 58

BO
BobPeaks1
09:50 16.10.2016.

Tako je, državna Agencija za promet, sa prometnim stručnjacima sa kupljenim diplomama je rješenje.

IV
ivica14a
09:39 16.10.2016.

Kakva agencija gos.Marušić??? Zar nemamo zakone,treba ih samo provoditi.zamislite jednu prosječnu hrvatsku obitelj(na rubu preživljavanja)koja je jedva kupila automobil i sad bi ponovno trebali kupovati zbog nekoliko kw viška,jel kome prodati taj koji imate??? 95 ks je dovoljno za tragediju bilo u gradu ili van...

KG
Kings-Gambit
09:28 16.10.2016.

Ne treba nikakva agencija, samo treba dosljedno provoditi zakone. Kada vozači shvate da ne mogu voziti pijani,prebrzo, nevezani, pričari na mobitel... i da se stime nikako ne mogu "izvuć" i da moraju platiri masnu kaznu polako bi se počeo mjenjati mentalitet vozača