Općine bez prijevoza

“Zadnji bus ide u 15.40! Kako će se srednjoškolci vraćati kućama?”

Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
“Zadnji bus ide u 15.40! Kako će se srednjoškolci vraćati kućama?”
29.02.2012.
u 11:31
Od načelnika je zbog nerentabilnosti zatraženo sufinanciranje prigradskih linija, što su oni odbili
Pogledaj originalni članak

Auto promet Sisak neće više prometovati u općinama Martinska Ves, Lekenik i Sunja, a nova će se odluka primjenjivati - od sutra. Iako su “nerentabilne” linije pod izlikom štednje u krizi više puta reducirane, sada su i potpuno ukinute. Mještani Pokuplja i Posavine tako su nakon 50 godina ostali bez javnog prijevoza, čime je presječena svaka veza sa županijskom središnjicom. Naime, autobusi prema Trebarjevu, Željeznu Desnu, Mahovu, Luki Lijevoj te Letovaniću i Farkašiću uopće više neće polaziti, kao ni oni iz Siska za Sunju u 5.55, 14.10 i 19.30 te u suprotnom pravcu u 4.55, 5.40 i 6.50 sati. Potpuno ogorčeni, Sunjani s čuđenjem čitaju obavijest na postaji, nadajući se da je riječ o – tiskarskoj pogrešci.

Plaćaju iz svoga džepa

– Ukinuli su buseve koji su nam najpotrebniji. Sada više neće biti ni onog najvažnijeg za srednjoškolce, u 19.30 sati, pa pitamo one koji se toliko “bore” za mlade: čime će se vraćati kućama iz škole, kada im zadnji autobus za Sunju polazi u 15.40 sati? Nelogičnih primjera je mnogo, pa su očito neki drugi interesi prijevoznika u pitanju, kaže Mihovil Hrdalo. Po nekoliko puta tjedno iz Vedrog Polja putuje i Joža Jak.

– Ionako smo Bogu iza leđa, a sada nemamo ni prijevoza. Kuda to vodi – pita Jak s ostalim putnicima u nevjerici. Gradska tvrtka s milijunskim gubicima ovakve “racionalne mjere”, prihvaćene od Skupštine, opravdava smanjenjem broja putnika, a time i prihoda. Stoga su od općina još lani zatražili – sufinanciranje. Mještani pak ističu nebuloznost takva zahtjeva jer punu cijenu karte plaćaju iz svoga džepa i ne razumiju kakve bi subvencije trebalo još dati.

Dadović uveo taksi-službu

– Žao nam je što je došlo do ovoga, ali odgovornost snose načelnici. Više ne možemo na račun naših djelatnika i proračuna prelamati te troškove, kaže direktor Miljenko Vurin. Načelnici imaju vlastitu računicu, a u višeboju vladajućih najviše ispaštaju – putnici.

– Sisačko poduzeće od nas traži 315.000 kuna, što je nerealno s obzirom na proračun od osam milijuna kuna. Kako stanovnici ne bi ostali bez prijevoza, posebice oni u Šišincu i Brkiševini, morat ćemo smisliti drugo rješenje – kaže lekenički načelnik Marijan Crnkoci. Alternativu je uveo načelnik Martinske Vesi Ivica Dadović.

– Lošu povezanost sa Siskom i drugim odredištima riješili smo uvođenjem taksi-prijevoza, s kojim su mještani zadovoljni. Ipak, zbog raspršenosti naselja ukidanje linijskog prijevoza znatno otežava život svima – kaže Dadović.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

ME
Melesio
12:13 29.02.2012.

Ukinuli Željezaru, firmama u krugu Željezare ukinuli struju, vodu, plin. Ukinuli autobusne linje iz sela i mjesta u okolici Siska. Ukinut će sloboni parking po gradu (ono malo što je ostalo)... A da ukinu i Sisak? Tako se se ne bi morali mučiti sa ukidanjem jedno po jedno, već sve odjednom. Ili čak i cijelu Županiju... Ukinuti i obrisati sa karte jer je sve nerentabilno.

IB
istina_boli
12:28 29.02.2012.

Prvo treba ukinut rafineriju, pa da Sisak napokon postane grad sa cistim hrvatskim zrakom, kako se 90-ih na sva zvona isticalo, zatim treba selendre Martinska Ves, Lekenik i Sunja da se i dalje zovu selendre a ne opcine koje samo gomilaju birokraciju o trosku poreskih obveznika, a onda krenut ispocetka, ali ovaj puta sa minimalnim porezom za privatnike .

PI
puss_in_bootz
20:28 29.02.2012.

ma tooo sisaaakk...klosarski gradu...dabogda sve ukinuli... grad je odavno propao...ovo nije nista novoo..ukinut ce oni jos sve autobuse... pozz - komarevo -